تاثیر تهاجم به اوکراین روی محاسبات چین درباره تایوان از زبان رئیس سیا

به گزارش هوشمند نیوز و به نقل از فایننشیال تایمز، به گفته ویلیام بزنز، تجربه تلخ 10-11 هفته اول درگیری برای رهبری چین غافلگیرکننده بود و ممکن است بر محاسبات رئیس جمهور این کشور درباره تایوان تاثیر بگذارد. به گفته وی که در رخداد FT Weekend Festival صحبت می‌کرد، شی جین پینگ از خدشه دار

کد خبر : 204020
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۵
تاثیر تهاجم به اوکراین روی محاسبات چین درباره تایوان از زبان رئیس سیا



به گزارش هوشمند نیوز و به نقل از فایننشیال تایمز، به گفته ویلیام بزنز، تجربه تلخ 10-11 هفته اول درگیری برای رهبری چین غافلگیرکننده بود و ممکن است بر محاسبات رئیس جمهور این کشور درباره تایوان تاثیر بگذارد.

به گفته وی که در رخداد FT Weekend Festival صحبت می‌کرد، شی جین پینگ از خدشه دار شدن اعتبار بین‌المللی ناشی از نزدیک شدن به روسیه در ارتباط با تجاوزات مسکو به اوکراین واهمه پیدا کرده و همچنین اثرات اقتصادی چنین جنگی وی را ناامید ساخته است.

به گفته رئیس سیا تمرکز «شی» روی پیش بینی پذیری استوار بوده و از اینکه فهمیده است تجاوز به اوکراین باعث نزدیک‌تر شدن اروپا و آمریکا شده، دچار سرگشتگی شده و به دنبال این است که چه درس‌هایی از این حادثه می‌توان برای تایوان گرفت.

وی افزود فکر نمی‌کند حتی یک دقیقه هم، «شی» از فکر حمله و کنترل تایوان غافل شده باشد اما به هر حال تهاجم روسیه به اوکراین روی محاسباتش تاثیرگذاشته است.

برنز تاکید کرد چین به رهبری «شی» بزرگترین چالش ژئوپلیتیکی درازمدت پیش روی آمریکاست،اگرچه نمی‌توان تهدید روسیه پوتین را دست کم گرفت.

وی یادآور شد: پوتین به شکل نگران‌کننده‌ای به ما فهماند که قدرت‌های رو به زوال چقدر می‌توانند مخرب باشند.

اظهارات برنز در حالی بیان می‌شود که دولت بایدن تلاش می‌کند علیه گزارش‌ها مبنی بر دادن کمک اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روس در میدان جنگ و غرق کشتی مسکوا، موضع‌گیری کند.

برنز در این باره گفت وقتی مردم بیش از حد درباره این موضوعات {دخالت اطلاعاتی آمریکا در اوکراین} صحبت می‌کنند،چه در خلوت و چه در ملا عام، وضعیت خطرناک می‌شود.

مدیر سیا به همین خاطر تلاش کرد قدرت اطلاعاتی اوکراین را سطح بالا تصور کرده و گفت نباید قدرت اطلاعاتی اوکراین را دست کم بگیریم.

به گفته وی اوکراینی‌ها اطلاعات بیشتری از آمریکایی‌ها و متحدان غربی دارند.

برنز درباره رئیس جمهور روسیه و جنگ گفت پوتین برای ادامه دادن به جنگ ناامیدانه تلاش می‌کند و فاز دوم حمله روسیه، یعنی حمله به دونباس به همان اندازه که در کی یف شکست خوردند، می‌تواند پوتین را زمین بزند.

به گفته وی پوتین خود را در موضعی قرار داده که نمی‌تواند شکست را باور کند و به همین خاطر خطر در این مرحله بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد شواهد عملی برای برنامه‌ریزی روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای ندیده اما به توجه به حملات شمشیری مسکو، نمی‌توان احتمال آن را نادیده گرفت و از کنارش گذشت.

5656



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.