شرط رئیس‌جمهور کره‌جنوبی برای دیدار با اون

[ad_1] به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی در مصاحبه با «صدای آمریکا» اعلام کرد:« هیچ دلیلی وجود ندارد تا از ملاقات ها با رهبر کره شمالی اجتناب شود اما اگر چنین ملاقات هایی تنها نمایش شکست خوردن برای نتایج عملی در خلع سلاح هسته ای و یا کمک های اقتصادی ما به

کد خبر : 203618
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
شرط رئیس‌جمهور کره‌جنوبی برای دیدار با اون

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی در مصاحبه با «صدای آمریکا» اعلام کرد:« هیچ دلیلی وجود ندارد تا از ملاقات ها با رهبر کره شمالی اجتناب شود اما اگر چنین ملاقات هایی تنها نمایش شکست خوردن برای نتایج عملی در خلع سلاح هسته ای و یا کمک های اقتصادی ما به کره شمالی باشد، برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی و پیشرفت روابط میان دو کره مفید نخواهد بود.»

سوک یئول همچنین در پاسخ به اینکه آیا هیچگونه پیش شرطی برای برگزاری یک نشست احتمالی با رهبر کره شمالی وجود دارد یا نه گفت: در رایزنی های مربوط به سطح کار کردن با پیونگ یانگ، این موضوع مطرح خواهد شد.

با این وجود «یون سوک یئول» به لزوم تحکیم روابط میان دو کره در زمینه های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و افزود: «فرستادن نشانه ها و پیام های نامتناقض به کره شمالی (با در نظر گرفتن برنامه های هسته ای اش» ضروری است. ما با بازبینی و آماده کردن برنامه های طراحی شده برای بهبود چشمگیر شرایط اقتصادی کره شمالی اقدام می کنیم و این برنامه ها زمانی اجرایی خواهند شد که پیونگ یانگ گام های برگشت ناپذیری در خلع سلاح هسته ای بردارد.»

«مون جائه این» رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی و «کیم جونگ اون» ۳ دوره نشست در سال ۲۰۱۸ برگزار کردند اما روابط میان دو کره همچنان سرد باقی ماند و روند صلح در این شبه جزیره از زمان پایان توافق اجلاس «هانوی» در سال ۲۰۱۹ که میان رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» برگزار شد متوقف مانده است.

این درحالی است که در راستای برنامه کنترل عملیاتی زمان جنگ (OPCON) سربازان کره ای از واشنگتن به سئول، رئیس جمهوری این کشور گفت کره جنوبی برای ظرفیت های نظارت و شناسایی آمادگی کامل ندارد.

دولت حال حاضر کره جنوبی در جستجوی بازپس گرفتن برنامه کنترل عملیاتی زمان جنگ در سریع ترین زمان ممکن است . این درحالی است که هیچگونه چارچوب زمانی برای این برنامه وجود ندارد. در مراحل اجرای این برنامه تاخیرهایی پیش آمده که با مسائلی از جمله همه گیری ویروس کرونا و مقررات سختگیرانه برای نقل و انتقال در آن دوران وجود داشته است.

رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره اجلاس پیش رو با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، گفت: هر دو طرف درباره حضور کره جنوبی در مرزهای این کشور در چارچوب «گفتگوی امنیتی چهارجانبه» به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. کشورهای استرالیا، ژاپن، هند به رهبری آمریکا به عنوان کارگروهی برای مقابله با افزایش نفوذ چین در منطقه با یکدیگر همکاری می کنند و سئول به شکلی مثبت پیوستن به این کارگروه را در صورت دعوت شدن کشورش به آن مورد بررسی قرار خواهد داد.

کره شمالی در هفته ها و ماه های گذشته به انجام یک سری آزمایش های موشک های بالستیک که شامل موشک های دور بُرد قاره پیما هم بود دست زده است و نشانه هایی از آماده شدن این کشور برای یک آزمایش هسته ای دیگر هم وجود دارد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.