بافت به وال استریت انتقاد می کند، پول نقد را تمجید می کند، به خطرات هسته ای در نشست برکشایر می پردازد

[ad_1] جلسه در مرکز شهر اوماها، نبراسکا، اولین سهامداران استقبال کننده برکشایر از سال 2019 بود، قبل از اینکه کووید-19 بزرگترین گردهمایی شرکتی آمریکا را به مدت دو سال از مسیر خارج کرد. این به سهامداران اجازه داد مستقیماً از بافت و معاونان برکشایر، چارلی مانگر، گرگ آبل و آجیت جین سؤال بپرسند. اظهارات بافت

کد خبر : 200678
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۵
بافت به وال استریت انتقاد می کند، پول نقد را تمجید می کند، به خطرات هسته ای در نشست برکشایر می پردازد

[ad_1]

جلسه در مرکز شهر اوماها، نبراسکا، اولین سهامداران استقبال کننده برکشایر از سال 2019 بود، قبل از اینکه کووید-19 بزرگترین گردهمایی شرکتی آمریکا را به مدت دو سال از مسیر خارج کرد. این به سهامداران اجازه داد مستقیماً از بافت و معاونان برکشایر، چارلی مانگر، گرگ آبل و آجیت جین سؤال بپرسند.

اظهارات بافت پس از آن بیان شد که برکشایر که مدت‌ها به دلیل نگهداری بیش از حد پول نقد مورد انتقاد قرار می‌گرفت، فاش کرد که بیش از 51 میلیارد دلار سهام در سه ماهه اول به دست آورده است، از جمله سهام بسیار بزرگ‌تری در شرکت شورون.

برکشایر همچنین گفت که سود عملیاتی سه ماهه اول تغییر چندانی نکرده است، زیرا بسیاری از ده ها کسب و کار آن در برابر اختلالات زنجیره تامین ناشی از انواع کووید-19 و تهاجم به اوکراین مقاومت کرده اند.

بافت، 91 ساله، پس از برگزاری دو جلسه گذشته بدون سهامداران، گفت: واقعاً احساس خوبی است که شخصاً با سهامداران صحبت کنم. شرکت کنندگان شامل جیمی دیمون، مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co و بازیگر بیل موری که یکی از سهامداران است، بودند.

“فکر می کنم ما عاقل هستیم”

بافت در نامه سالانه سهامداران خود در ماه فوریه از کمبود فرصت های سرمایه گذاری ابراز تاسف کرده بود.

این موضوع باعث شد سهامدار بپرسد در ماه مارس چه چیزی تغییر کرد، زمانی که برکشایر 14.6 درصد از Occidental Petroleum Corp را خرید و موافقت کرد که 11.6 میلیارد دلار برای بیمه Alleghany Corp بپردازد.

بافت گفت که این ساده است: او پس از خواندن یک گزارش تحلیلگر به Occidental علاقه مند شد، و پس از آن که جوزف براندون، مدیر اجرایی آن، جوزف براندون، که زمانی تجارت جنرال ری برکشایر را رهبری می کرد، به آلگانی علاقه مند شد.

او گفت: «بازارها کارهای احمقانه ای انجام می دهند، و گاهی اوقات برکشایر فرصت انجام کاری را پیدا می کند. دلیلش این نیست که ما باهوشیم…. من فکر می کنم ما عاقل هستیم.»

سهام نقدی برکشایر بیش از 40 میلیارد دلار کاهش یافت و به حدود 106 میلیارد دلار در سه ماهه رسید، اما بافت به سهامداران اطمینان داد که نگران نباشند.

او گفت: «ما همیشه پول نقد زیادی خواهیم داشت. “مثل اکسیژن است، همیشه وجود دارد، اما اگر برای چند دقیقه ناپدید شود، همه چیز تمام می شود.”

اوکراین

بافت و جین وقتی از او پرسیدند که آیا درگیری اوکراین می‌تواند به جنگ هسته‌ای تبدیل شود یا خیر، به دنبال پاسخ بودند.

جین، که برای دهه‌ها مورد ستایش بافت قرار گرفته است، گفت که او «عدم توانایی» برای برآورد قرار گرفتن در معرض بیمه برکشایر را دارد.

بافت همچنین غافلگیر به نظر می رسید، در حالی که می گفت خطر “بسیار بسیار بسیار کم” حمله هسته ای وجود دارد، اگرچه جهان در طول بحران موشکی کوبا در سال 1962 “نزدیک شده بود”.

بافت گفت: «دنیا هر روز سکه‌ای را برمی‌گرداند. برکشایر پاسخی ندارد. موارد خاصی وجود دارد که ما در مورد آنها سیاست نمی نویسیم زیرا به هر حال نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

بافت همچنین هدف مورد علاقه وال استریت را انتخاب کرد و گفت که بازار سهام گاهی شبیه یک کازینو یا شریک قمار است.

او گفت: «این به میزان فوق‌العاده‌ای در چند سال گذشته وجود داشت که توسط وال استریت تشویق شد.

به نوبه خود، مانگر، 98 ساله، نانسی ریگان را در انتقاد از بیت کوین تکرار کرد و گفت که اگر مشاوری به شما پیشنهاد کرد حساب بازنشستگی خود را در آنجا قرار دهید، «فقط نه بگویید».

آبل که در صورت عدم خدمت بافت به عنوان مدیر اجرایی جانشین بافت می‌شود، از راه‌آهن BNSF برکشایر دفاع کرد و گفت که برای بهبود عملیات و خدمات مشتریان و رقابت با شرکت رقیب اتحادیه پاسیفیک، «کار بیشتری باید انجام شود».

سهامداران بعداً در مورد اینکه آیا برکشایر باید جایگزین بافت با یک رئیس مستقل شود یا خیر – او همچنان مدیر اجرایی باقی خواهد ماند – رای خواهند داد و چگونگی ترویج تنوع و کاهش خطرات آب و هوایی را افشا می کنند.

بیدار شدن زودهنگام

ساعاتی قبل از باز شدن درها در ساعت 7 صبح CDT (1200 به وقت گرینویچ)، هزاران نفر در خارج از محوطه مرکز شهر که محل برگزاری جلسه بود تجمع کردند.

برکشایر تعداد حضور کمتری نسبت به سال 2019 پیش‌بینی کرده بود و حدود 10 تا 15 درصد از صندلی‌ها در عرصه معمولاً پر خالی بودند.

مانند سایر رویدادهای آخر هفته تحت حمایت برکشایر، تقریباً همه حاضران ماسک نپوشیدند، اگرچه همه به مدرکی مبنی بر واکسیناسیون COVID-19 نیاز داشتند. CNBC.com https://www.cnbc.com/brklive22 نیز جلسه را از طریق وب پخش می کند.

تام اسپانیا، بنیانگذار خدمات سرمایه گذاری هنری اسپانیا در مارکت هاربورو، انگلستان، که ساعت 3:15 صبح برای شرکت در جلسه سوم خود وارد شد، گفت: “من یک صندلی از والمارت خریدم تا بتوانم بنشینم.” «همه از آن استفاده کرده‌اند. سال آینده ممکن است یک ظرف بزرگ قهوه بیاورم و آن را بدهم.»

Lauritz Fenselau، 23 ساله صاحب یک استارت آپ نرم افزاری از فرانکفورت آلمان، ساعت 4 صبح برای اولین جلسه خود حاضر شد.

او گفت: «وارن و چارلی کشیشان هستند. “مثل زیارت است.”

آندرس آویلا از بوستون، یکی از طرفداران پر و پا قرص بافت، تنها پنج ساعت قبل از قرار گرفتن در صف در ساعت 4:45 صبح به اوماها رسید و چتری برای دفع باران به همراه داشت.

او گفت: “من یک دسته از بت هایم را اینجا دارم.”

(گزارش توسط جاناتان استمپل و کارولینا ماندل در اوماها، نبراسکا؛ ویرایش توسط مگان دیویس، راس راسل و دایان کرافت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.