رئیس جمهور مکزیک با رفراندوم درباره آینده خود قدرت سیاسی را آزمایش کرد

[ad_1] رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، یک چپ گرای متخاصم که از دسامبر 2018 حکومت می کند، معمار اولین رفراندوم به اصطلاح فراخوان در مکزیک مدرن است و منتقدان و حامیان به طور یکسان انتظار دارند که او به راحتی پیروز شود. این رای به گمانه زنی ها دامن زد که می تواند دری

کد خبر : 191260
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۸
رئیس جمهور مکزیک با رفراندوم درباره آینده خود قدرت سیاسی را آزمایش کرد

[ad_1]

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، یک چپ گرای متخاصم که از دسامبر 2018 حکومت می کند، معمار اولین رفراندوم به اصطلاح فراخوان در مکزیک مدرن است و منتقدان و حامیان به طور یکسان انتظار دارند که او به راحتی پیروز شود.

این رای به گمانه زنی ها دامن زد که می تواند دری را برای تمدید محدودیت های دوره ریاست جمهوری در کشوری که در آن رئیس دولت تنها یک دوره شش ساله در آن خدمت کند، باز کند.

لوپز اوبرادور تمدید دوره ریاست‌جمهوری خود را انکار می‌کند، اما از همه پرسی برای برانگیختن حامیان و مخالفان استفاده کرده است، بسیاری از رهبران آن مکزیکی‌ها را تشویق کرده‌اند که رای را نادیده بگیرند و به عنوان یک تمرین تبلیغاتی برای رئیس‌جمهور اقدام کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت احتمالاً کمتر از آستانه 40 درصدی لازم برای الزام‌آور کردن رای‌دهی است، اگرچه لوپز اوبرادور گفته است که بدون در نظر گرفتن نتیجه به آن احترام خواهد گذاشت.

رئیس‌جمهور پس از خروج از صندوق رای‌گیری خطاب به جمعیت اعلام کرد: «دموکراسی باید در مکزیک به یک عادت تبدیل شود، تا هیچ‌کس فراموش نکند که مردم هستند که حکومت می‌کنند».

همه پرسی همچنین آزمونی برای قدرت رئیس جمهور در آستانه انتخابات فرمانداری در ژوئن است.

لوپز اوبرادور از وعده‌های کمپین برای کاهش جنایات خشونت‌آمیز و بهبود اقتصاد کوتاهی کرده است و سرمایه‌گذاران را با تلاش برای مذاکره مجدد در مورد قراردادهای صادر شده توسط دولت‌های گذشته و تشدید کنترل دولتی بر منابع طبیعی و انرژی، نگران کرده است.

اما اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های رفاهی و تصویر روزانه بی‌امان از یک روایت سیاسی که در آن او به عنوان یک مدافع اخلاقی راستگو از فقرا در برابر نخبگان فاسد و ثروتمند ایفای نقش می‌کند، به تقویت محبوبیت او کمک کرده است.

بسیاری از مکزیکی‌ها هنوز لوپز اوبرادور عامیانه را به‌عنوان یک جدایی خوش‌آمد از رهبران قبلی می‌دانند که اغلب در جامعه‌ای که به شدت نابرابر باقی می‌ماند، از جمعیت گسترده‌تر دوری می‌کنند.

بحث برانگیز

این همه پرسی که میلیون ها دلار هزینه دارد و به شدت در پایتخت تبلیغ می شود، از مکزیکی ها می پرسد که آیا مسئولیت لوپز اوبرادور باید «به دلیل از دست دادن اعتماد» لغو شود یا اینکه او باید طبق برنامه در 30 سپتامبر 2024 دوره ریاست جمهوری خود را به پایان برساند.

دو سوم مکزیکی‌هایی که در نظرسنجی روزنامه El Financiero در اوایل این ماه شرکت کردند، گفتند که می‌خواهند رئیس‌جمهور در سمت خود بماند. یک سوم او را می خواستند بیرون برود.

آندریا میراندا، کارگر نانوایی مکزیکوسیتی که به لوپز اوبرادور برای ریاست جمهوری در سال 2018 رأی داد، گفت: «من می‌خواهم رئیس‌جمهور دولت خود را تمام کند.» «این اولین بار است که ما فرصت تصمیم‌گیری در این مورد را داریم. شما باید از آن بهره ببرید.»

لوپز اوبرادور از همه پرسی برای دنبال کردن سیاست های مناقشه آمیز استفاده کرده است و باعث لغو فرودگاه نیمه ساخته مکزیکوسیتی شده است، حتی قبل از اینکه او با رای گیری که تنها بخش کوچکی از مردم در آن شرکت کردند، به قدرت برسد.

رئیس جمهور مؤسسه ملی انتخابات را به تلاش برای جلوگیری از همه پرسی متهم کرده است، که آن را رد می کند. او اشاره کرده است که اگر رای گیری کم باشد، آن را مقصر خواهد دانست.

لوپز اوبرادور در سال 2018 با اکثریت آرا انتخاب شد و بیش از 30 میلیون رای به دست آورد که به راحتی بیشترین تعداد رای در تاریخ مکزیک است. تحلیلگران می گویند که هر چه میزان مشارکت به این تعداد نزدیکتر شود، همه پرسی موفق تر تلقی می شود.

نظرسنجی ها بین ساعت 8 صبح (1300 GMT) تا 6 بعد از ظهر به وقت محلی (2300 GMT) باز هستند. مقامات انتخاباتی قرار است تخمین اولیه نتایج را در شب منتشر کنند.

(گزارش توسط دیو گراهام؛ گزارش اضافی توسط دیگو اوره؛ ویرایش توسط چیزو نومیاما و مارک پورتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.