سخنان رئیس جمهور ولشی در نشست راکتور پیشرفته شورای صنعت هسته ای ایالات متحده

[ad_1] 5 آوریل 2022 – بررسی در مقابل تحویل – معرفی صبح همگی بخیر. از شما، جف، برای آن معرفی مهربانانه – و از برگزارکنندگان برای دعوت من به اینجا سپاسگزارم. خوشحالم که به شروع روز دوم اجلاس امسال کمک کنم. این سومین بار است که در اجلاس راکتورهای پیشرفته شرکت می‌کنم، و بسیاری از

کد خبر : 190152
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
سخنان رئیس جمهور ولشی در نشست راکتور پیشرفته شورای صنعت هسته ای ایالات متحده

[ad_1]

5 آوریل 2022

– بررسی در مقابل تحویل –

معرفی

صبح همگی بخیر.

از شما، جف، برای آن معرفی مهربانانه – و از برگزارکنندگان برای دعوت من به اینجا سپاسگزارم.

خوشحالم که به شروع روز دوم اجلاس امسال کمک کنم.

این سومین بار است که در اجلاس راکتورهای پیشرفته شرکت می‌کنم، و بسیاری از شما با تنظیم‌کننده هسته‌ای کانادا آشنا هستید – بنابراین من هیچ وقت برای گفتن اینکه کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا کیست صرف نمی‌کنم، به غیر از اینکه چشم‌انداز ما این است که یکی باشیم. یکی از بهترین تنظیم کننده های هسته ای جهان با داشتن یک سازمان مدرن، قابل اعتماد، چابک و جهانی.

تمرکز ما در همه زمان‌ها، در هر کاری که انجام می‌دهیم و در هر چیزی که تنظیم می‌کنیم، ایمنی است.

اما این به معنای مانع یا مانعی برای نوآوری نیست.

امروز، من می‌خواهم روی این موضوع تمرکز کنم که چگونه ما در CNSC، در عین حال که چالش انجام بررسی‌های مجوز SMR را به طور کارآمد و مؤثر انجام می‌دهیم، ایمنی را در اولویت قرار می‌دهیم و استقرار ایمن SMR را برای کمک به تحقق اهداف خالص جاه‌طلبانه‌مان ممکن می‌سازیم.

SMR ها با سرعت سرسام آوری بر صنعت و تنظیم کننده ها تأثیر می گذارند.

CNSC با چالش‌های مرتبط رو به رو است و راه‌حل‌های آگاهانه را توسعه می‌دهد، که به جهان اجازه می‌دهد از تجربیات ما بیاموزد و از آنها استفاده کند.

اثربخشی و کارایی در بررسی مجوزها

در کانادا، استقرار SMR در سال 2019 با پروژه پیشنهادی Global First Power در آزمایشگاه Chalk River در نزدیکی اتاوا آغاز شد. پس از آن، انتخاب فناوری در دسامبر 2021 برای پروژه هسته ای جدید دارلینگتون در نزدیکی تورنتو انجام شد.

این پروژه ها کانادا را به اولین کشوری در میان کشورهای G7 تبدیل می کند که استقرار یک SMR در مقیاس شبکه را اعلام می کند و CNSC اولین تنظیم کننده ای است که آن را بررسی می کند.

با توجه به انبوهی از طرح‌های SMR که در سراسر جهان در نظر گرفته شده‌اند، تنظیم‌کننده‌ها باید بتوانند به طور موثر این فناوری‌ها را بررسی کنند.

بنابراین توجه جمعی ما به این فناوری ها بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در CNSC، ما در جهت بهینه سازی نظارتی کار می کنیم.

ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در مقررات ایمنی SMR ها به همان اندازه که در تنظیم تاسیسات و فعالیت های هسته ای موجود برای چندین دهه موثر بوده ایم، موثر هستیم.

این بدان معناست که اطمینان حاصل کنیم که الزامات نظارتی و رویکرد نظارتی نظارتی ما با خطرات احتمالی پروژه‌های SMR متناسب است.

چارچوب نظارتی CNSC اساس اثربخشی ما است.

مدرن، مستحکم و انعطاف پذیر است و با استانداردهای بین المللی و بهترین شیوه ها هماهنگ است. همتایان بین المللی ما این را تایید کرده اند.

این عمدتا مبتنی بر عملکرد است، که به طرفداران انعطاف‌پذیری کافی برای برآوردن الزامات می‌دهد، تا زمانی که موارد ایمنی را بتوان نشان داد.

ما می دانیم که اطمینان بیشتر نظارتی، پیش بینی پذیری و کارایی توسط تنظیم کننده ها کلید تضمین استقرار ایمن پروژه های SMR در سراسر جهان خواهد بود.

بنابراین بر عهده تنظیم کننده هاست که تمام کارهای آماده سازی ممکن را انجام دهند تا آماده باشند.

وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که خطرات غیر منطقی وجود ندارد و ما از تأثیراتی که می توانیم بر پیشرفت یک پروژه داشته باشیم آگاه هستیم.

بهره وری بیشتر به اطمینان بیشتر نظارتی بستگی دارد، از جمله الزامات واضحی که با خطر همراه است.

همچنین به پیش بینی پذیری بیشتر، از جمله جدول زمانی بررسی واقع بینانه و فرآیندهای روشن بستگی دارد.

ما سهم خود را انجام می دهیم تا برای برنامه های مجوز SMR آماده باشیم. با این حال، موافقان نیز باید کارهای خود را انجام دهند.

این بدان معناست که درخواست های مجوز باید کامل، پاسخگوی نیازهای ما باشد و برای بررسی های فنی کامل کافی باشد.

پیشرفت CNSC در آمادگی SMR

همه ما از نظر آمادگی باید نقش خود را ایفا کنیم و CNSC از سال گذشته که با شما صحبت کردم پیشرفت زیادی در این زمینه داشته است.

به عنوان بخشی از تلاش‌های آمادگی خود، اخیراً تیم‌های جدیدی ایجاد کرده‌ایم که منحصراً بر فناوری‌های راکتور پیشرفته و نوآوری و تحقیق متمرکز شده‌اند تا تمرکز خود را بر SMR ها تقویت کرده و از منحنی فناوری جلوتر بمانیم.

ما در حال حاضر سرمایه گذاری می کنیم تا استعدادها و مجموعه مهارت های خاصی را که برای خواسته های پیش رو مورد نیاز است رشد دهیم.

فعالیت های پیش از صدور مجوز نیز ابزار موثری در آمادگی ما بوده است.

ما ده ها طرح SMR در مراحل مختلف فرآیند بررسی طراحی فروشنده خود داریم که به کارکنان ما آشنایی مهمی با طرح ها می دهد.

در آینده، بررسی‌های خود را برای مواردی که برای استقرار در کانادا پیشنهاد شده‌اند یا تحت بررسی جدی قرار دارند، در اولویت قرار می‌دهیم.

این به کارکنان ما اجازه می دهد تا از زمان خود بهتر استفاده کنند و کارآمدتر باشند.

همکاری و هماهنگی بین المللی

ما به همکاری با شرکای بین المللی برای به اشتراک گذاشتن دانش و آموختن از تجربیات، از جمله در آژانس بین المللی انرژی اتمی، یا آژانس بین المللی انرژی اتمی، آژانس انرژی هسته ای و انجمن جهانی هسته ای ادامه می دهیم.

و تلاش های ما برای پیشبرد هماهنگی بین المللی پیرامون SMR ها ادامه دارد.

هماهنگ سازی یک اولویت برای CNSC است و چیزی که به نظر من برای استقرار به موقع و ایمن گسترده SMR ها در سطح جهانی ضروری است.

هماهنگی استانداردها و الزامات بین المللی باعث کارایی و اثربخشی بیشتر در بررسی مجوزها می شود. و این را می‌توانیم با استفاده از بینش‌های نظارتی و اطلاعات دیگر تنظیم‌کننده‌ها بیشتر کنیم.

حتی در یک جهان هماهنگ، تنظیم‌کننده‌های هسته‌ای باید به حفظ استقلال و حاکمیت در بررسی مجوزها و تصمیم‌گیری ادامه دهند.

تلاش های ما در هماهنگی بین المللی در حال حاضر بازدهی را نشان می دهد.

گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً یک ابتکار هماهنگ‌سازی و استانداردسازی هسته‌ای را راه‌اندازی کرده است و من او را به خاطر رهبری‌اش تحسین می‌کنم.

این بسیار مطابق با مسیری است که من پیشنهاد کرده‌ام و من دو مسیر جداگانه را می‌بینم – یکی نظارتی و دیگری صنعتی – برای استفاده از رهبری و تخصص دولت‌ها، تنظیم‌کننده‌ها، طراحان، اپراتورها و بسیاری دیگر برای پیشبرد استانداردسازی و هماهنگ‌سازی.

کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده

البته من به تلاش‌های دوجانبه قوی ما با کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای ایالات متحده برای نشان دادن آنچه ممکن است زمانی که تنظیم‌کننده‌های همفکر با هم کار می‌کنند، افتخار می‌کنم.

ما در سال گذشته 2 گزارش مشترک منتشر کردیم، یکی از آنها رویکرد نظارتی هر سازمان را برای بررسی فناوری‌های راکتور پیشرفته و SMR مقایسه می‌کرد، و دیگری در مقاله‌ای از X-energy در مورد کد ساخت و ساز مخزن تحت فشار راکتور Xe-100.

پروژه‌های دیگری در حال انجام است که می‌توان از آنها برای تقویت و حمایت از بررسی‌های نظارتی ما استفاده کرد.

به عنوان مثال، NRC ایالات متحده از سال 2019 عناصر مختلف طراحی BWRX-300 GE-Hitachi را به عنوان بخشی از فعالیت های پیش از برنامه بررسی می کند. این دهمین تکامل یک طرح مورد استفاده در ایالات متحده از دهه 1950 است.

این فناوری همچنین فناوری انتخاب شده توسط شرکت تولید برق انتاریو برای پروژه هسته‌ای جدید دارلینگتون در کانادا و سازمان دره تنسی در ایالات متحده است.

ما در حال استفاده از آن دانش و تجربه در ارزیابی مشترک خود از روش ارزیابی مهار GE Hitachi هستیم. و ما انتظار داریم که گزارش مشترکی را در این ماه منتشر کنیم، زمانی که با همتایان خود در NRC ایالات متحده ملاقات خواهیم کرد تا برنامه های کاری بیشتر متمرکز بر این فناوری را توسعه دهیم.

در آماده‌سازی برای سپتامبر، زمانی که انتظار داریم یک درخواست مجوز ساخت از OPG برای BWRX-300 دریافت کنیم، آماده هستیم تا از یادداشت همکاری خود با USNRC استفاده کنیم. این به ما کمک می کند تا از دانش و تجربه آنها در بررسی خود بهترین استفاده را ببریم.

در حالی که ما به عنوان تنظیم کننده تلاش های قابل توجهی را برای افزایش اثربخشی و یافتن کارآیی انجام می دهیم، بار همه اینها بر عهده ما نیست.

صنعت برای پیشبرد صدور مجوز SMR ها چه کاری می تواند انجام دهد؟

چندین کار وجود دارد که صنعت می تواند برای کمک به بهبود بیشتر فرآیند نظارتی و حرکت به سمت هماهنگی انجام دهد.

اول، من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که چقدر مهم است که تنظیم کننده را زودهنگام و مکرر درگیر کند.

این شامل درگیری در مورد هرگونه و همه ابهامات، از جمله صلاحیت سوخت، سیستم‌های خاموش کردن یا حتی اینکه رویکرد صدور مجوز ناوگان چگونه می‌تواند باشد، می‌شود.

در این زمینه‌ها، موافقان باید توجیه روشنی برای رویکرد فنی خود ارائه دهند و داستان نظارتی را در مورد نحوه برنامه‌ریزی آنها برای استفاده از بررسی‌های دیگر تنظیم‌کننده‌ها بیان کنند.

دوم، مطمئن شوید که یک طرح از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.

منظور من این است که همانطور که طراحی تکامل می یابد، جعبه ایمنی باید محکم باقی بماند.

تغییرات قابل توجه در مورد ایمنی پس از ارسال درخواست منجر به مجموعه ای از تغییرات می شود که بر زمان بندی و هزینه ها تأثیر می گذارد.

در نهایت، اهمیت و نیاز به کسب پذیرش اجتماعی برای پروژه ها را دست کم نگیرید.

طرفداران باید زودتر با هر جامعه ای که به یک پروژه علاقه مند است یا می تواند تحت تأثیر قرار گیرد، تعامل داشته باشند و برای ایجاد روابط معنادار تلاش کنند.

حامیان هرگز همه را متقاعد نمی‌کنند که از پروژه‌هایشان حمایت کنند – سایر پروژه‌های منابع و حتی همه‌گیری نشان داده‌اند که اتفاق نظر در هر موضوعی تقریباً غیرممکن است.

طرفداران باید موضوعات مورد علاقه و نگرانی مرتبط با پروژه های پیشنهادی را درک کنند، آنها را صادقانه در نظر بگیرند و تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مواردی که در محدوده آنها هستند انجام دهند.

نتیجه

با توجه به طرح‌ها و فناوری‌های بسیاری که پیش روی ماست و درست در افق، باید آماده باشیم.

مدیریت پروژه‌های SMR به‌خوبی و ایمن، تلاش زیادی را از ما به‌عنوان تنظیم‌کننده، از طرفداران و در کل صنعت هسته‌ای می‌گیرد.

تنها از طریق این تلاش‌ها می‌توانیم اعتماد عمومی را ایجاد و حفظ کنیم که تنظیم‌کننده‌ها صالح و عینی هستند و طرفداران آن اپراتورهای واجد شرایط، ایمن و متمرکز بر جامعه هستند.

با درخواست مجوز برای ساخت پروژه هسته ای جدید دارلینگتون که در اواخر سال جاری پیش بینی می شود، ما در حال حرکت به عصر جدیدی از بخش هسته ای کانادا هستیم.

می دانم که شما به دنبال این هستید که ببینید چگونه کانادا این پروژه را با خیال راحت، به شیوه ای موثر و کارآمد، بر اساس بودجه و برنامه و با حمایت جامعه تکمیل می کند.

این چالشی نیست که CNSC آن را ساده بداند. این یکی از مواردی است که ما برای آن آماده خواهیم بود و این فرصتی است برای کانادا تا استانداردهای جهانی را تعیین کند.

متشکرم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.