قیمت طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی ثابت است، جریان ورودی ETF شتاب می گیرد

چشم انداز قیمت طلا: طلا قیمت‌ها به‌طور پیوسته معامله می‌شد زیرا سرمایه‌گذاران نظرات جنگ‌طلبانه لارنس سامرز را می‌سنجیدند عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی و تورم ممکن است قیمت شمش را با عمیق تر شدن جنگ اوکراین حفظ کند. ETF طلاس در گذشته شاهد ورود خالص بزرگی بودیم تعداد کمی هفته ها، فشار خرید را تقویت می

کد خبر : 181564
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۵۵
قیمت طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی ثابت است، جریان ورودی ETF شتاب می گیرد


چشم انداز قیمت طلا:

  • طلا قیمت‌ها به‌طور پیوسته معامله می‌شد زیرا سرمایه‌گذاران نظرات جنگ‌طلبانه لارنس سامرز را می‌سنجیدند
  • عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی و تورم ممکن است قیمت شمش را با عمیق تر شدن جنگ اوکراین حفظ کند.
  • ETF طلاس در گذشته شاهد ورود خالص بزرگی بودیم تعداد کمی هفته ها، فشار خرید را تقویت می کند

طلا قیمت ها در طول روز دوشنبه 0.3 درصد افزایش یافتPAC معاملات اواسط روز سسیوn پس از کاهش 3.4 درصدی در هفته گذشته. را فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2018 نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و در نشست FOMC شش افزایش دیگر نرخ را در سال جاری پیش بینی کرد. دورنمای انقباض پولی بر فلز غیر بهره‌ای فشار می‌آورد. CPI ایالات متحده در ماه فوریه به بالاترین سطح 4 دهه اخیر یعنی 7.9% رسید و از بانک مرکزی خواست تا با سرعت بیشتری برای مقابله با تورم چشمگیر که بهبود اقتصادی پس از همه گیری را تهدید می کرد، اقدامات خود را کاهش دهد.

وزیر خزانه داری سابق آمریکا لارنس سامرز گفت: فدرال رزرو باید هزینه وام را افزایش دهد 45% به منظور کنترل تورم اظهارات مغرضانه او ممکن است پتانسیل صعودی طلا را محدود کند، اگر بازارها در یک یا چند افزایش نرخ بهره 50 واحد در ثانیه قیمت داشته باشند. در همین حال، سرمایه گذاران به رئیس فدرال رزرو چشم دوخته اند جروم پاول سخنرانی در نشست سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب و کار اواخر امروز. هفته گذشته، پاول گفت که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت خوبی قرار دارد و به اندازه کافی قوی است که بتواند در برابر انقباضات پولی مقاومت کند.

در همین حال، قیمت طلا به دلیل درگیری مداوم بین اوکراین و روسیه کمک شده است. ترکیه این را گفت کیف و مسکو در حال نزدیک‌تر شدن به دستیابی به توافق آتش‌بس هستند، در حالی که یکی از دستیاران ارشد اوکراینی گفت که روسیه به «توپخانه مخرب‌تر» روی آورده است. اوکراین درخواست روسیه برای تسلیم شهر بندری جنوبی محاصره شده را رد کرده است ماریوپل. افزایش خطرات ژئوپلیتیکی ممکن است قیمت طلا را سرپا نگه دارد زیرا فلز زرد به طور گسترده ای به عنوان پوششی در برابر چنین خطراتی تلقی می شود.

جنگ اوکراین ادامه دارد قیمت کالاها، از نفت خام گرفته تا گندم و فلزات. رو به افزایش تورم همچنین جذابیت طلا را تقویت کرد زیرا به طور گسترده ای به عنوان یک ذخیره ارزش و محافظت در برابر افزایش هزینه ها تلقی می شود.

بزرگترین ETF طلای جهان – SPDR Gold Trust (GLD) – شاهد بزرگی در بین ورودی خالص در سه هفته گذشته (نمودار زیر). این نشان می دهد که در میان افزایش ناآرامی های ژئوپلیتیکی، خریداران بیشتری شمش می خرند. تعداد سهام GLD موجود 18.5 میلیون ماه تا به امروز افزایش یافته است و تعداد دارایی ها به بالاترین سطح در 12 ماه گذشته رسیده است. افزایش سرعت اشتراک در ETF ممکن است به عنوان یک سیگنال صعودی برای قیمت ها در نظر گرفته شود.

قیمت طلا در مقابل سهام GLD ETF موجود است

منبع: بلومبرگ، DailyFX

از نظر فنی، گقیمت های قدیمی عقب کشید و به شدت از بالاترین سطح 19 ماهه عقب کشید و وارد یک اصلاح فنی شد. سطح پشتیبانی فوری را می توان در حدود 1913 یافت، یعنی پسوند 100٪ فیبوناچی. شکستن زیر این سطح ممکن است فشار فروش کوتاه مدت را تشدید کند و سطح حمایت بعدی 1880 را در معرض دید قرار دهد. اندیکاتور MACD یک متقاطع نزولی تشکیل داد و روند نزولی را نشان داد که نشان می دهد حرکت نزولی در حال غالب است.

طلا – نمودار روزانه

قیمت طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی ثابت است، جریان ورودی ETF شتاب می گیرد

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با مارگارت، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @margaretyjy در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.