معترضان آرژانتینی ضد صندوق بین المللی پول همزمان با مذاکرات کنگره، لاستیک ها را آتش زدند، سنگ پرتاب کردند

در حالی که قانونگذاران داخل در حال بررسی لایحه صندوق بین المللی پول بودند که انتظار می رفت در ساعات اولیه روز جمعه توسط مجلس سفلی تصویب شود، هزاران نفر در خیابان های پایتخت راهپیمایی کردند. خشونت‌ها و برخی درگیری‌ها با پلیس رخ داد. معترضان با طبل شعار می دادند در حالی که دیگران تابلوهایی

کد خبر : 177213
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۲۹
معترضان آرژانتینی ضد صندوق بین المللی پول همزمان با مذاکرات کنگره، لاستیک ها را آتش زدند، سنگ پرتاب کردند


در حالی که قانونگذاران داخل در حال بررسی لایحه صندوق بین المللی پول بودند که انتظار می رفت در ساعات اولیه روز جمعه توسط مجلس سفلی تصویب شود، هزاران نفر در خیابان های پایتخت راهپیمایی کردند. خشونت‌ها و برخی درگیری‌ها با پلیس رخ داد.

معترضان با طبل شعار می دادند در حالی که دیگران تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود “IMF خروج” و “نه به توافق صندوق بین المللی پول”. این توافقنامه در سطح کارکنان هفته گذشته پس از بیش از یک سال مذاکره توسط دولت منعقد شد و اکنون نیاز به تایید کنگره دارد.

چند نفر در خیابان ها آتش زدند، از جمله آتش زدن پرچم های ایالات متحده، در حالی که دیگران حروف غول پیکری را با املای “IMF” با ستاره ها و راه راه ها نصب کردند، که بازتابی از تعداد مردم محلی است که وام دهنده جهانی و واشنگتن، بزرگترین سهامدار صندوق بین المللی پول را می بینند. به عنوان در هم تنیده

رومینا دل پلا، قانونگذار مجلس سفلی از حزب چپ افراطی کارگران، گفت: «این یک توافق استعمار است که فقط می تواند بحران بیشتر، سازگاری بیشتر، فقر بیشتر به همراه داشته باشد. شرایط را برای یک شورش مردمی اعلام خواهد کرد.»

آرژانتین در سال جاری با حدود 18 میلیارد دلار بازپرداخت به صندوق بین‌المللی پول مواجه است که پس از سال‌ها بحران اقتصادی و همچنین تورم 50 درصدی، کاهش ذخایر ارز خارجی و پزو ضعیف ناشی از کنترل ارزی، قادر به پرداخت آن نیست.

مقامات می گویند که قرارداد جدید که جایگزین برنامه شکست خورده 57 میلیارد دلاری منعقد شده در سال 2018 می شود، کلیدی برای جلوگیری از عدم پرداخت به صندوق بین المللی پول است. اما با اهداف اقتصادی از جمله کاهش کسری مالی کشور و کاهش یارانه های انرژی همراه است.

صندوق بین‌المللی پول در کشور تولیدکننده غلات آمریکای جنوبی سابقه‌ای لکه‌دار دارد، جایی که بسیاری هنوز آن را به خاطر فشار دادن اقدامات ریاضتی که بحران اقتصادی عمیقی را در سال‌های 2001-2002 تشدید کرد و میلیون‌ها نفر را به فقر کشاند، سرزنش می‌کنند.

گابریلا سروتی، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که این توافق “بهترین راه حل ممکن” برای بحران کشور است و از قانونگذاران در هر دو طرف خواست تا از آن حمایت کنند.

سرجیو ماسا، معاون حزب حاکم، رئیس مجلس سفلی، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «داشتن این راه حل برای جلوگیری از یک فاجعه مهم است».

(گزارش توسط میگل لو بیانکو؛ نویسنده آدام جوردان؛ ویرایش توسط آرورا الیس و روزالبا اوبراین)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.