بازارهای سهام با لکنت طلا و نفت افزایش یافت

پس از جلسات متوالی افزایش قیمت نفت و طلا و کاهش سهام، دیروز این روند کاهش یافت. پس از جهش از مرز 2000 دلار در هر اونس در روز سه‌شنبه، به نظر می‌رسید که طلای نقطه‌ای به بالاترین حد خود یعنی 2072 دلار و 50 سنت که در آگوست 2020 ثبت شده بود، می‌رسد. با

کد خبر : 176951
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
بازارهای سهام با لکنت طلا و نفت افزایش یافت



پس از جلسات متوالی افزایش قیمت نفت و طلا و کاهش سهام، دیروز این روند کاهش یافت.

پس از جهش از مرز 2000 دلار در هر اونس در روز سه‌شنبه، به نظر می‌رسید که طلای نقطه‌ای به بالاترین حد خود یعنی 2072 دلار و 50 سنت که در آگوست 2020 ثبت شده بود، می‌رسد. با این حال، دیروز، این فلز گرانبها به زیر 2000 دلار بازگشت و جلسه را 2.8 درصد کاهش داد و از بین رفت. از تمام دستاوردهای روز سه شنبه در این روند.

در مورد نفت خام نیز وضعیت مشابهی را شاهد بودیم. پس از چند روز افزایش، جایی که به نظر می‌رسید هر دو نفت خام برنت و WTI قرار است رکوردهای جدیدی را ثبت کنند، هر دو به شدت کاهش یافتند.

نفت خام WTI جلسه را تقریباً 12 درصد کاهش داد، در حالی که برنت با 13 درصد کاهش، در بزرگترین سقوط یک روزه نفت از روزهای ابتدایی همه‌گیری در سال 2020، به پایان رسید.

این کاهش قیمت نفت در حالی رخ داد که نگرانی ها در مورد محدودیت عرضه توسط عوامل مختلف کاهش یافت.

دیروز پس از اینکه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گفت کشورش اوپک (که آنها یکی از اعضای آن هستند) را تشویق می کند تا افزایش تولید نفت را بررسی کند، قیمت ها به شدت کاهش یافت. با این حال، پس از این اظهارات، وزیر انرژی امارات در توییتر بار دیگر پایبندی این کشور به توافق موجود میان اعضای اوپک پلاس را تایید کرد.

این اظهارات در پی انتشار اخباری مبنی بر حرکت ایالات متحده برای کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا و نزدیک‌تر شدن به توافق با ایران بر سر احیای توافق هسته‌ای بود که هر دو می‌تواند منجر به عرضه بیشتر نفت برای بازار جهانی شود.

با کاهش قیمت نفت و طلا، بازارهای سهام در سراسر اروپا و آمریکای شمالی افزایش یافتند. در ایالات متحده، سهام مالی و فناوری افزایش یافت تا شاخص های اصلی وال استریت را بالاتر برد. داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک کامپوزیت به ترتیب 2، 2.57 و 3.59 درصد رشد کردند.

افزایش مارپیچ قیمت انرژی همراه با پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده در تلاش برای مهار تورم بالا، ترس از رکود اقتصادی طولانی مدت را برانگیخته است.

بنابراین، خبر افزایش احتمالی عرضه نفت به کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران کمک کرد، زیرا کاهش هزینه‌های انرژی هزینه‌های ورودی را برای شرکت‌ها کاهش می‌دهد و امیدواریم احساسات مصرف‌کننده را تقویت کند.

دو صنعتی که به افت قیمت نفت دیروز واکنش خوبی نشان دادند، بانکداری و شرکت های هواپیمایی بودند.

سود بانک ها با سلامت کلی اقتصاد همبستگی مثبت دارد و بنابراین قیمت سهام در جلسات اخیر به دلیل ترس از رکود اقتصادی تحت فشار قرار گرفته است.

به عنوان مثال، قبل از جلسه دیروز، از ابتدای فوریه، قیمت سهام بانک آمریکا 16.4 درصد کاهش یافته بود. با این حال، دیروز، بانک آمریکا جلسه را با رشد 6.35 درصدی به پایان رساند و سایر بانک های بزرگ نیز رشد مشابهی را ثبت کردند.

به همین ترتیب، افزایش قیمت نفت باعث شده است که خطوط هوایی اخیراً در بازارهای سهام آسیب ببینند، زیرا هزینه سوخت حدود 30 درصد از هزینه های عملیاتی یک شرکت هواپیمایی را تشکیل می دهد.

بنابراین، کاهش قیمت نفت مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت و سهام شرکت های هواپیمایی در بازار رونق گرفتند. در میان بهترین عملکردها در صنعت هواپیمایی دیروز، هواپیمایی یونایتد بود که قیمت سهام آن 8.27 درصد افزایش یافت و در معاملات پس از ساعت کاری همچنان به رشد خود ادامه داد.

سرمایه‌گذاران می‌خواهند قیمت نفت را در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده زیر نظر داشته باشند، زیرا این قیمت‌ها همچنان بر بازارهای مالی تأثیر خواهند گذاشت و وضعیت دائماً در حال تغییر است.

امروز، بانک مرکزی اروپا (ECB) نتیجه آخرین نشست سیاستی خود را اعلام خواهد کرد و در حالی که انتظار می‌رود نرخ‌های بهره بدون تغییر باقی بماند، سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از چگونگی تأثیر مسائل ژئوپلیتیک فعلی بر سیاست‌های پولی خواهند بود.

علاوه بر این، پیش از جلسه سیاست گذاری خود فدرال رزرو در هفته آینده، آخرین ارقام شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) قرار است امروز بعدازظهر منتشر شود. در حالی که این ارقام تاثیر کامل افزایش اخیر قیمت نفت را نشان نمی دهند، سرمایه گذاران به دقت زیر نظر خواهند داشت.

اگر تورم بالاتر از حد انتظار گزارش شود، ممکن است فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بالاتر از 25 واحد پایه فعلی شود.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه United Airlines. محدوده تاریخ: 7 ژوئیه 2021 – 9 مارس 2022. تاریخ ضبط: 10 مارس 2022. عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.



به تصویر کشیده شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار هفتگی United Airlines. محدوده تاریخ: 23 اوت 2015 – 9 مارس 2022. تاریخ ضبط: 10 مارس 2022. عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

با دریاسالارها سرمایه گذاری کنید

با یک حساب Invest.MT5 از Admirals، سرمایه گذاران می توانند سهام بانک آمریکا، United Airlines و بیش از 4300 شرکت فهرست شده دیگر از سراسر جهان را خریداری کنند! برای ثبت نام در حساب کاربری امروز روی بنر زیر کلیک کنید:

روی ابزارهای برتر دنیا سرمایه گذاری کنید

هزاران سهام و ETF در دسترس شماست

شروع به سرمایه گذاری کنید

اطلاعات در مورد مواد تحلیلی:

داده های داده شده اطلاعات بیشتری را در مورد تمام تحلیل ها، تخمین ها، پیش بینی ها، پیش بینی ها، بررسی های بازار، چشم انداز هفتگی یا سایر ارزیابی ها یا اطلاعات مشابه (از این پس “تحلیل”) منتشر شده در وب سایت های شرکت های سرمایه گذاری Admirals که تحت علامت تجاری Admirals (از این پس “Admirals” منتشر می شوند، ارائه می دهد. ”) قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

  1. این یک ارتباط بازاریابی است. محتوا فقط برای مقاصد اطلاع رسانی منتشر شده است و به هیچ وجه به عنوان توصیه یا توصیه سرمایه گذاری تلقی نمی شود. مطابق با الزامات قانونی طراحی شده برای ارتقای استقلال تحقیقات سرمایه گذاری تهیه نشده است، و مشمول هیچ گونه منع معامله قبل از انتشار تحقیقات سرمایه گذاری نیست.
  2. هر گونه تصمیم سرمایه گذاری توسط هر مشتری به تنهایی انجام می شود، در حالی که Admirals هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از چنین تصمیمی ندارد، خواه بر اساس محتوا باشد یا نباشد.
  3. با توجه به حفاظت از منافع مشتریان خود و عینیت تجزیه و تحلیل، Admirals رویه های داخلی مربوطه را برای پیشگیری و مدیریت تضاد منافع ایجاد کرده است.
  4. تجزیه و تحلیل توسط یک تحلیلگر مستقل روبرتو ریورو، مشارکت کننده آزاد (از این پس “نویسنده”) بر اساس برآوردهای شخصی تهیه شده است.
  5. در حالی که تمام تلاش منطقی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن همه منابع محتوا و ارائه تمام اطلاعات، تا حد امکان، به صورت قابل فهم، به موقع، دقیق و کامل انجام می شود، Admirals صحت یا کامل بودن هیچ اطلاعاتی را تضمین نمی کند. موجود در تجزیه و تحلیل
  6. هر نوع عملکرد گذشته یا مدل‌سازی شده ابزارهای مالی که در محتوا ذکر شده است نباید به عنوان یک قول، تضمین یا ضمنی صریح یا ضمنی توسط Admirals برای عملکرد آینده تلقی شود. ارزش ابزار مالی ممکن است افزایش یا کاهش یابد و حفظ ارزش دارایی تضمین نمی شود.
  7. محصولات اهرمی (از جمله قراردادهای مابه التفاوت) ماهیت سفته بازی دارند و ممکن است منجر به زیان یا سود شوند. قبل از شروع معامله، لطفاً مطمئن شوید که به طور کامل آن را درک کرده اید خطرات درگیر.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.