توضیح دهنده-چرا بخش برق ژاپن تا این حد به LNG وابسته است

در اینجا چیزی است که در خطر است: چه چیزی در ترکیب انرژی ژاپن وجود دارد، و چرا LNG بسیار مهم است؟ ژاپن بیشتر انرژی اولیه مورد نیاز خود را از نفت خام تامین می کند که بر اساس داده های دولتی بیش از 90 درصد آن از خاورمیانه تامین می شود. LNG حدود 24

کد خبر : 176728
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۸
توضیح دهنده-چرا بخش برق ژاپن تا این حد به LNG وابسته است


در اینجا چیزی است که در خطر است:

چه چیزی در ترکیب انرژی ژاپن وجود دارد، و چرا LNG بسیار مهم است؟

ژاپن بیشتر انرژی اولیه مورد نیاز خود را از نفت خام تامین می کند که بر اساس داده های دولتی بیش از 90 درصد آن از خاورمیانه تامین می شود. LNG حدود 24 درصد از کل ترکیب انرژی را تشکیل می دهد.

اما LNG در تولید الکتریسیته سهم بزرگ تری را به خود اختصاص می دهد، یعنی 36 درصد. این وابستگی از سال 2011 افزایش یافته است، زمانی که بیشتر تاسیسات هسته ای ژاپن پس از زلزله و سونامی عظیم که باعث ذوب شدن نیروگاهی در فوکوشیما در شمال ژاپن شد، بیکار شدند.

ژاپن چگونه از LNG استفاده می کند و از کجا می آید؟

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، ژاپن تا زمانی که در سال گذشته از چین پیشی گرفت، بزرگترین واردکننده LNG در جهان بود و حدود 22 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. منبع ال‌ان‌جی عمدتاً در تولید برق استفاده می‌شود، اما برای گرمایش و پخت و پز در اکثر خانه‌های مسکونی نیز استفاده می‌شود.

استرالیا با 36 درصد از واردات ژاپن تا سال گذشته بزرگترین تامین کننده LNG بود و پس از آن مالزی با 14 درصد قرار دارد. روسیه 9 درصد به اندازه ایالات متحده است.

آیا ژاپن می تواند LNG روسیه را جایگزین کند؟

با توجه به اینکه روسیه کمتر از 10 درصد از عرضه LNG ژاپن را به خود اختصاص می دهد، احتمالاً می تواند جایگزین این عرضه از منابع دیگر شود. اما این تنها افزایش قیمت‌های جهانی را تشدید می‌کند، زیرا تقاضا برای گاز غیرروسی افزایش می‌یابد در حالی که عرضه کاهش می‌یابد.

قیمت‌های لحظه‌ای LNG آسیا اخیراً به رکورد بیش از 59 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) رسیده است، در حالی که قبل از شروع همه‌گیری کووید-19 کمتر از 3 دلار در هر میلی‌متر بی‌توم بود.

ژاپن با عرضه نفت خام خود آزادی عمل بیشتری دارد. پالایشگاه‌های بزرگ این کشور گفته‌اند که در صورت اختلال در نفت خام روسیه، می‌توانند جایگزین‌هایی در بازار نقدی جهانی پیدا کنند زیرا کمتر از 4 درصد از کل واردات آنها را تشکیل می‌دهد.

ژاپن همچنین تا دسامبر 2021 دارای 480 میلیون بشکه یا 240 روز ذخایر نفت در ذخایر ملی و خصوصی بود. اما تنها دو یا سه هفته ذخایر LNG وجود دارد، زیرا ژاپن مانند آنچه در اروپا متداول است، انبارهای زیرزمینی ندارد. و نگهداری طولانی مدت به دلیل تبخیر امکان پذیر نیست.

قیمت های LNG بالاتر برای اقتصاد و BOJ چه معنایی دارد؟

این اثر در حال حاضر در خانواده های ژاپنی به شکل افزایش قبوض برق احساس می شود. افزایش هزینه ها همچنین به فشارهای تورمی که در ژاپن از طریق اختلال زنجیره تامین ناشی از همه گیری ویروس کرونا تشدید شده است، می افزاید.

تا کنون، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، تشدید سیاست پولی برای مقابله با این فشارها را رد کرده است.

به گفته جیمز دی جی براون، استاد علوم سیاسی دانشگاه تمپل، برای نخست‌وزیر فومیو کیشیدا، افزایش قیمت انرژی مصرف‌کننده می‌تواند بر محبوبیت دولت در آستانه انتخابات حساس مجلس علیا در تابستان امسال تأثیر بگذارد.

چه شرکت های ژاپنی در LNG روسیه سرمایه گذاری می کنند؟

خانه های تجاری Mitsui & Co و Mitsubishi Corp سهامی در پروژه ساخالین-2 در شرق روسیه دارند. میتسویی همچنین دارای سهامی در پروژه 21 میلیارد دلاری Arctic LNG 2 است که انتظار می رود در سال 2023 راه اندازی شود.

توسعه نفت و گاز ساخالین (SODECO)، کنسرسیومی شامل شرکت Itochu Corp و Marubeni Corp، بخشی از پروژه Sakhalin-1 است. خود دولت ژاپن نیز به نوبه خود میلیاردها دلار در قالب وام به این پروژه ها اختصاص داده است.

آیا ژاپن نمی تواند راکتورهای هسته ای خود را دوباره روشن کند؟

ژاپن به طور فزاینده ای این کار را انجام می دهد. برق نیروگاه های هسته ای تا سال 2014 در پی فاجعه فوکوشیما تقریباً به صفر رسید، اما اکنون حدود 3 درصد از کل تولید انرژی است. دولت می خواهد تا سال 2030 این میزان را به 20 تا 22 درصد افزایش دهد، اگرچه بسیاری از ناظران بازار معتقدند که این سرعت غیرممکن است.

در حال حاضر تنها 6 رآکتور فعال هستند، در حالی که قبل از فاجعه فوکوشیما، 54 رآکتور بود. بسیاری دیگر هنوز در حال گذراندن فرآیند صدور مجوز مجدد تحت استانداردهای ایمنی سختگیرانه هستند.

ایتسونوری اونودرا، قانونگذار ارشد این کشور روز سه شنبه به رویترز گفت، تسریع در راه اندازی مجدد هسته ای می تواند “بهترین گزینه” ژاپن برای جبران کمبود سوخت باشد.

شاید در نشانه دیگری از این تغییر، دولت این هفته گفت که از برگزاری یادبود رسمی فاجعه هسته ای 11 مارس برای اولین بار از زمان وقوع آن در سال 2011 صرف نظر می کند.

(گزارش توسط راکی ​​سوئیفت و یوکا اوبیاشی؛ ویرایش توسط کنت ماکسول)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.