USD/JPY در بحبوحه نوسانات معاملات افزایش یافت زیرا جلسه APAC به معیارهای تورم چین نگاه می کند

ین ژاپن، USD/JPY، احساسات بازار، اوکراین، چشم انداز فنی – نکات گفتگو بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از یک روز وحشیانه در وال استریت، یک جلسه پرنوسان را دنبال می کنند تورم فوریه چین و قیمت دروازه کارخانه در تمرکز امروز USD/JPY نزدیک به بالاترین حد خود در ماه مارس افزایش می یابد و به طور بالقوه

کد خبر : 176095
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۴۸
USD/JPY در بحبوحه نوسانات معاملات افزایش یافت زیرا جلسه APAC به معیارهای تورم چین نگاه می کند


ین ژاپن، USD/JPY، احساسات بازار، اوکراین، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از یک روز وحشیانه در وال استریت، یک جلسه پرنوسان را دنبال می کنند
  • تورم فوریه چین و قیمت دروازه کارخانه در تمرکز امروز
  • USD/JPY نزدیک به بالاترین حد خود در ماه مارس افزایش می یابد و به طور بالقوه مسیر را تا بالاترین میزان سال 2022 باز می کند

چشم انداز روز چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه

به نظر می رسد نوسانات در نشست امروز آسیا-اقیانوسیه پس از یک روز وحشیانه در وال استریت یک شبه که سهام به شدت بین سود و زیان در نوسان بود، ادامه خواهد داشت. درگیری در اوکراین همچنان به ایجاد احساسات و عدم اطمینان در بازار ادامه می‌دهد، زیرا آماده‌سازی جنگ برای ورود به هفته سوم خود است و گزارش شده است که روسیه دارایی‌های نظامی اضافی را از مناطق خاور دور خود ارسال می‌کند. در همین حال، پس از اعلام توقف فعالیت های تجاری کوکاکولا و مک دونالد در این کشور، جامعه تجاری بین المللی امروز خود را از روسیه دورتر کرد. ین ژاپن در برابر دلار استرالیا و دلار نیوزیلند حساس به ریسک، برخی از قیمت ها را به خود اختصاص داد، اما در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

ایالات متحده، به همراه بریتانیا، ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، اقدامی با هدف تخریب بیشتر اقتصاد متکی به انرژی روسیه. اگرچه واردات انرژی روسیه تنها بخش کوچکی از واردات ایالات متحده را تشکیل می دهد، طبق میانگین ملی امروزی AAA که 4.173 دلار است، قیمت بنزین به بالاترین حد خود رسید. نفت خام WTI صبح امروز در نیویورک کمی بیش از 125 دلار در هر بشکه معامله شد. یورو توانست کاهش شش روزه را در برابر دلار آمریکا متوقف کند.

قیمت انرژی در جاهای دیگر افزایش یافت و به دستاوردهای اخیر افزود که ممکن است تقاضای اقتصادی را تهدید کند. قیمت گاز طبیعی و زغال سنگ در سراسر اروپا و آسیا افزایش یافت. این امر، همراه با افزایش قیمت فلزات، احتمالاً به زودی تولید فلز را تهدید خواهد کرد. چین ممکن است به ویژه در صورت تداوم افزایش قیمت ها آسیب پذیر باشد زیرا این کشور قصد دارد سرمایه گذاری زیرساخت های تشنه فلز را در سال جاری افزایش دهد. گزارش شده است که شرکت نیکل چینی Tsingshan با ضرر حدود 8 میلیارد دلاری در بازار نیکل مواجه است. بورس فلزات لندن (LME) معاملات نیکل را در روز سه شنبه به حالت تعلیق درآورد و تا کنون اعلام نکرده است که معاملات چه زمانی از سر گرفته می شود.

صبح امروز ژاپن رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را 4.6 درصد گزارش کرد که پیش‌بینی 5.6 درصدی بلومبرگ را از دست داد. چین تورم فوریه و قیمت های کارخانه را در ساعت 01:30 به وقت گرینویچ امروز گزارش خواهد کرد. انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) به ترتیب در 0.9٪ و 8.7٪ قرار بگیرند. ارقام بالاتر از حد انتظار ممکن است تمایل پکن برای کاهش سیاست در ماه‌های آینده را در بحبوحه نوسانات شدید زنجیره‌های تامین جهانی خنثی کند. دلار استرالیا و یوان چین ممکن است بهترین نامزدها را برای سنجش واکنش بازار به داده ها ارائه دهند.

پیش بینی فنی USD/JPY

USD/JPY امروز صبح اندکی بالاتر رفته و نزدیک به بالاترین حد خود در ماه مارس است. شکستن بالاتر از سطح 116 می تواند گاوها را برای حمله به بالاترین سطح 2022 در 116.35 تقویت کند. هر دو نوسانگر MACD و RSI حرکت رو به بالا سالمی را نشان می‌دهند و در کوتاه‌مدت قدرت بیشتری را ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر، یک شکست پایین تر ممکن است شاهد حمایت از سطوح اصلاحی فیبوناچی 23.6% و 38.2% باشد. میانگین متحرک 100 روزه (SMA) ممکن است از عقب نشینی عمیق تری دفاع کند.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس وست واتر، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.