بایننس و کوین‌بیس توضیح می‌دهند که چرا ارزهای دیجیتال به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک نمی‌کنند – اخبار ویژه بیت کوین

مدیران ارشد دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، Binance و Coinbase، معتقد نیستند که ارزهای دیجیتال ابزار مؤثری برای کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب است. مدیران عامل بایننس و کوین‌بیس می‌گویند که کریپتو برای فرار از تحریم‌ها مفید نیست از زمانی که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرد، دولت‌های سراسر جهان

کد خبر : 175168
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
بایننس و کوین‌بیس توضیح می‌دهند که چرا ارزهای دیجیتال به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک نمی‌کنند – اخبار ویژه بیت کوین


مدیران ارشد دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، Binance و Coinbase، معتقد نیستند که ارزهای دیجیتال ابزار مؤثری برای کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب است.

مدیران عامل بایننس و کوین‌بیس می‌گویند که کریپتو برای فرار از تحریم‌ها مفید نیست

از زمانی که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرد، دولت‌های سراسر جهان این نگرانی را مطرح کردند که ارز دیجیتال می‌تواند برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیران عامل دو صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال، نظرات خود را در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال می‌تواند ابزاری مؤثر برای دور زدن تحریم‌ها باشد، به اشتراک گذاشته‌اند. به نقل از گاردین، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (CZ) گفت:

در حال حاضر رسانه ها و سیاستمداران تلاش و تمرکز زیادی روی رمزارزها و تحریم ها انجام می دهند. حقیقت این است که کریپتو برای روسیه بسیار کوچک است.

ژائو ادامه داد: «اگر امروز به پذیرش کریپتو نگاه کنیم، احتمالاً حدود 3 درصد از جمعیت جهان با نوعی در معرض کریپتو قرار دارند (یعنی مالک مقداری ارز دیجیتال) هستند. از این میان، بیشتر آنها تنها درصد کمی از دارایی خالص خود را در ارزهای دیجیتال دارند. کمتر از 10 درصد به طور متوسط. بنابراین، احتمالاً امروزه تنها کمتر از 0.3 درصد از ارزش خالص جهانی ارزهای دیجیتال وجود دارد. این درصد در مورد روسیه نیز صدق می کند.

رئیس Binance اضافه کرد:

یکی دیگر از دلایلی که روسیه مایل به استفاده از رمزارز نیست این است که بسیار قابل ردیابی است. و دولت های سراسر جهان در ردیابی آن بسیار ماهر هستند.

علاوه بر این، ژائو گفت که استفاده از ارزهای دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند مونرو نیز کارساز نخواهد بود زیرا ارزش بازار XMR در مقایسه با تولید ناخالص داخلی روسیه 1.5 تریلیون دلاری 3 میلیارد دلار است.

مدیر عامل بایننس با اشاره به اینکه هر تراکنش ارز دیجیتال می تواند توسط هر کسی بررسی شود، تاکید کرد که دارایی های رمزنگاری شده “ابزار موثری برای فعالیت های غیرقانونی نیست.”

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase نیز احساسات مشابهی دارد. او جمعه در توییتی نوشت:

ما فکر نمی کنیم که خطر زیادی وجود داشته باشد که الیگارش های روسی از رمزنگاری برای اجتناب از تحریم استفاده کنند. از آنجایی که این یک دفتر کل باز است، تلاش برای دزدی کردن پول زیادی از طریق رمزنگاری قابل ردیابی تر از استفاده از پول نقد دلار آمریکا، هنر، طلا یا سایر دارایی ها است.

در همین حال، کشورهای G7، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر در سراسر جهان اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده روسیه از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها انجام می دهند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن اظهار داشت که ارزهای دیجیتال اثربخشی تحریم های ایالات متحده را کاهش می دهد. این وزارتخانه در حال حاضر تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را با استفاده از ارزهای دیجیتال زیر نظر دارد.

برچسب ها در این داستان

بایننس، تحریم های بیت کوین، برایان آرمسترانگ، چانگ پنگ ژائو، کوین بیس، تحریم های کریپتو، تحریم های ارز دیجیتال، CZ، دور زدن تحریم ها، روسیه، تحریم های روسیه

آیا فکر می کنید ارز دیجیتال می تواند به روسیه برای دور زدن تحریم ها کمک کند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.