دلار به روبل: اکنون چه اتفاقی می افتد؟

دلار به روبل: اکنون چه اتفاقی می افتد؟ دلار به روبل اشاره دارد دلار آمریکا و نرخ تبدیل روبل روسیه. این جفت نماینده دو تا از قدرتمندترین اقتصادهای جهان – ایالات متحده و روسیه است. دلار به روبل، به عنوان یک جفت ارز، بسیار حساس است نفت خام نوسانات زیرا هر دو کشور بازیگران اصلی

کد خبر : 172874
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
دلار به روبل: اکنون چه اتفاقی می افتد؟


دلار به روبل: اکنون چه اتفاقی می افتد؟

دلار به روبل اشاره دارد دلار آمریکا و نرخ تبدیل روبل روسیه. این جفت نماینده دو تا از قدرتمندترین اقتصادهای جهان – ایالات متحده و روسیه است. دلار به روبل، به عنوان یک جفت ارز، بسیار حساس است نفت خام نوسانات زیرا هر دو کشور بازیگران اصلی در تولید و مصرف آن هستند. روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده های نفتی در جهان است در حالی که ایالات متحده یکی از بزرگترین مصرف کنندگان است. به این جفت نیز گفته می شود USDRUB.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در آغاز 24 فوریه، علاقه به جفت دلار به روبل به شدت افزایش یافته است.

منبع: TradingView

در روزهای پس از حمله، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایالات متحده و سایر متحدان با تحریم بانک مرکزی روسیه و برخی بانک‌های خصوصی استراتژیک در پاسخ به این تجاوز موافقت کردند. به نظر می‌رسد محدودیت‌های بانک‌های استراتژیک روسیه ابزاری برای جلوگیری از جمع‌آوری منابع مالی از غرب توسط روسیه است که ثبات حیاتی را برای سیستم مالی محلی فراهم می‌کند و خطوط مهم صادرات و واردات را تامین می‌کند. شایان ذکر است، این گروه از متحدان اعلام کرد که جدیدترین موج محدودیت‌های آن، بخش انرژی را هدف قرار نخواهد داد که پیامدهای جدی برای بقیه جهان – به ویژه اروپا خواهد داشت.

روز دوشنبه، بانک روسیه در حالی که بانک مرکزی پس از اعمال تحریم های سختگیرانه آمریکا و غرب، از جمله اخراج جزئی از سیستم پرداخت سوئیفت، از بحران ارزی جلوگیری کرد، بیش از دو برابر نرخ بانکی خود را از 9.5 درصد به 20 درصد رساند. در بیانیه ای از سوی رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، آمده است که حذف برخی بانک های روسی از سیستم، “آنها را از فعالیت در سراسر جهان باز می دارد و عملاً صادرات و واردات روسیه را مسدود می کند.”

در حال حاضر تأثیر شدیدی بر روبل وجود دارد، روبلی که قبل از تحریم‌های جدید، کاهش 25 درصدی ارزش دلار را در پایین‌ترین حد خود قرار می‌داد. با گزارش هایی مبنی بر اینکه روس ها به دنبال جذب ارز خارجی از بانک های محلی هستند، احتمالاً روبل در ماه مارس بیشتر سقوط خواهد کرد. این اقدامات برای سیستم مالی روسیه شدید است و احتمالاً بحران های ارزی بیشتری در پیش است.

افزودن به مشکلات مالی روسیه، S&P رتبه بندی جهانی با استناد به تحریم های «قوی»، رتبه اعتباری روسیه را به «آشغال» کاهش داد. سرویس سرمایه گذاری مودیز – یکی دیگر از آژانس های رتبه بندی برتر – روسیه را برای کاهش رتبه مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بدانید در چشم انداز روبل روسیه.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.