دستورالعمل‌های جدید تبلیغات کریپتو هند سلب مسئولیت‌های «ریسک بالا» را تعیین می‌کند

به طور خلاصه: سازمان دیده بان تبلیغات هند دستورالعمل های تبلیغات کریپتو را برای جلوگیری از ادعاهای گمراه کننده صادر کرده است. ASCI افشای استاندارد شده را برای تبلیغات و تبلیغات کریپتو الزامی کرده است. نهاد نظارتی استفاده از کلماتی مانند «ارز» را محدود کرده است. شورای استاندارد تبلیغات هند (ASCI) هنجارهای جدید تبلیغات کریپتو

کد خبر : 170232
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
دستورالعمل‌های جدید تبلیغات کریپتو هند سلب مسئولیت‌های «ریسک بالا» را تعیین می‌کند


به طور خلاصه:

  • سازمان دیده بان تبلیغات هند دستورالعمل های تبلیغات کریپتو را برای جلوگیری از ادعاهای گمراه کننده صادر کرده است.
  • ASCI افشای استاندارد شده را برای تبلیغات و تبلیغات کریپتو الزامی کرده است.
  • نهاد نظارتی استفاده از کلماتی مانند «ارز» را محدود کرده است.

شورای استاندارد تبلیغات هند (ASCI) هنجارهای جدید تبلیغات کریپتو را صادر کرده است و بیان می‌کند که تبلیغات کریپتو که دارای صرافی‌ها یا دارایی‌های دیجیتالی هستند باید دارای سلب مسئولیت باشند.

طبق دستورالعمل‌های جدیدی که امروز توسط رگولاتور تبلیغاتی برای دارایی‌های دیجیتال مجازی (VDA) مانند بیت‌کوین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) منتشر شد، سلب مسئولیت اجباری است و باید برجسته باشد.

سلب مسئولیت باید موارد زیر را ذکر کند

«محصولات رمزنگاری و NFTها غیرقابل تنظیم هستند و می توانند بسیار خطرناک باشند. ممکن است هیچ مرجع نظارتی برای زیان ناشی از چنین معاملاتی وجود نداشته باشد.»

دستورالعمل های ASCI پس از مشاوره گسترده با دولت، سهامداران و صنعت دارایی دیجیتال ارائه شده است. این خط‌مشی‌ها برای همه آگهی‌های مربوط به VDA که پس از ۱ آوریل ۲۰۲۲ منتشر می‌شوند اعمال می‌شود.

سابهاش کامات، رئیس ASCI، گفت: «قبل از تنظیم این دستورالعمل‌ها، چندین دور با دولت، تنظیم‌کننده‌های بخش مالی و سهامداران صنعت گفتگو کردیم.

رهنمودها به طور خلاصه

فراتر از نیاز به یک سلب مسئولیت برجسته، هنجارهای دیگری نیز وضع شد، از جمله، اما نه محدود به،

  • ASCI شرایطی مانند “ارز”، “اوراق بهادار”، “سپرده گذاری” در تبلیغات VDA را محدود کرده است، زیرا این شرایط معمولاً با محصولاتی که تحت نظارت هستند مرتبط هستند.
  • هر تبلیغ مرتبط با VDA باید حاوی اطلاعات تماس کامل تبلیغ‌کننده باشد.
  • تبلیغاتی که اطلاعاتی در مورد سودآوری محصولات رمزنگاری ارائه می کنند باید حاوی اطلاعات واضح، دقیق و به روز باشند.
  • تبلیغات نباید به گونه ای تبلیغ کنند که محصولات VDA یا تجارت بتواند مشکلات مالی شخصی را حل کند.
  • محصولات VDA را نباید با هیچ کلاس دارایی تحت نظارت دولت مقایسه کرد.

«با توجه به اینکه این مکان، از هم اکنون، یک فضای غیرقانونی است، حتی بیشتر است
مانیشا کاپور، دبیر کل ASCI در بیانیه رسمی گفت: تبلیغات در مورد خطرات مرتبط با این محصولات مهم است. ما با این دستورالعمل ها معتقدیم. تبلیغات منصفانه تر خواهد بود و
شفاف تر ”

رشد تبلیغات کریپتو در هند

استارت‌آپ‌های کریپتو بیشتر در هند با تأیید افراد مشهور و تبلیغات تمام صفحه روزنامه تبلیغ می‌کنند.

دستورالعمل‌های جدید زمانی ظاهر شدند که چندین پلتفرم رمزارز با انتقاد دولت و بازیگران صنعت در مورد ماهیت «گمراه‌کننده» تبلیغات مواجه شدند.

به عنوان مثال، صرافی رمزارز CoinDCX، که شاهد افزایش فوق‌العاده‌ای در پایگاه کاربران خود از ۳ میلیون نفر در ابتدای سال ۲۰۲۱ به ۷.۵ میلیون نفر بود، ستاره‌های بالیوود را برای کمپین‌های تبلیغاتی کریپتو، به‌ویژه در رویداد لیگ برتر کریکت هند (IPL) جذب کرده است.

طبق گزارش اکونومیک تایمز در نوامبر گذشته، پلتفرم‌های کریپتو در طول لیگ ورزشی 500 میلیون دلار هزینه کردند.

یک تبلیغ CoinDCX با حضور بازیگر هندی Ayushmann Khurrana در طول IPL در کانون توجه قرار گرفت. آگهی با یک سلب مسئولیت کوچک در پایین آمده است.

یک صرافی دیگر، CoinSwitch Kuber، ستاره بالیوودی، Ranveer Singh را به عنوان سفیر برند خود آورد و به دنبال آن استارت‌آپ رمزنگاری Bitbns با تعداد زیادی از بازیگران و خواننده‌های صنعت سینما همراه شد.

نگرانی مبرمی که این تبلیغات دارند این است که تبلیغ به عنوان وسیله ای برای ثروتمند شدن سریع به تصویر کشیده می شود، اگرچه یک متن کوچک در پایان حاوی سلب مسئولیت است.

تنها ایده در پس تحمیل سلب مسئولیت در چنین تبلیغاتی این است که مصرف کنندگان کریپتو از خطرات آن آگاه شوند و با احتیاط ادامه دهند.

یکی از بندهای دستورالعمل سلب مسئولیت می‌گوید: «به صورت چاپی یا ثابت، معادل حداقل یک پنجم فضای تبلیغاتی در پایین آگهی با فونتی خوانا، در پس زمینه ساده و حداکثر. اندازه فونت که توسط فضا فراهم شده است.”



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.