ده فیلم برتر ژانر وحشت در سینمای آسیا

[ad_1] ژاپن و کره‌ جنوبی تنها کشورهای آسیایی نیستند که دست به ساخت فیلم‌های ترسناک می‌زنند. دیگر کشورهای آسیایی نیز فیلم‌های ترسناک قوی و جذابی در کارنامه سینمایی خود دارند. در رقابت ساخت فیلم‌های ژانر وحشت با موضوع دیوهای مونث موبلند، هالیوود دربرابر سینمای آسیا هیچ شانسی برای برد ندارد. درصنعت سینما عموما هیچ کشوری

کد خبر : 15188
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۵۱
ده فیلم برتر ژانر وحشت در سینمای آسیا

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

ژاپن و کره‌ جنوبی تنها کشورهای آسیایی نیستند که دست به ساخت فیلم‌های ترسناک می‌زنند. دیگر کشورهای آسیایی نیز فیلم‌های ترسناک قوی و جذابی در کارنامه سینمایی خود دارند.

در رقابت ساخت فیلم‌های ژانر وحشت با موضوع دیوهای مونث موبلند، هالیوود دربرابر سینمای آسیا هیچ شانسی برای برد ندارد. درصنعت سینما عموما هیچ کشوری در تبدیل زنانی پریشان‌مو در لباس خواب به موجوداتی خوفناک به پای کره‌جنوبی و ژاپن نمی‌رسد. این تصویرسازی چنان راج و محبوب است که گاهی‌ اوقات منجر به دست کم گرفتن فیلم‌های ترسناک سایر کشورهای دیگر شده و آن ها را به حاشیه توجه می‌راند.

اما از قرار معلوم هنگ کنگ، بقیه کشور‌های آسیای شرقی، و حتی چند کشور خاورمیانه‌ای نیز سبک و ژانر وحشت مختص به خود را دارند تا آن را با دنیا به اشتراک بگذارند. به علاوه آن‌ها با به تصویر کشیدن بخشی از فرهنگ ملتشان در فیلم، جذابیت داستان را بیشتر نیز می‌کنند. به همین دلیل این فیلم‌های نه چندان مشهور بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال دیدن فیلم‌های دیگری غیر از آثار سینمای هالیوود، کره و ژاپن است.

10

The Eye (چشم)

محصول سال 2002 میلادی

کشور سازنده: سنگاپور

این فیلم در زمان خود به قدری جذاب بود که بعدتر هالیوود با هنرپیشگی ستارگان نامداری از جمله جسیکا آلبا (Jessica Alba) دست به بازسازی مجدد این فیلم زد. سینمایی چشم، محصول کشور سنگاپور است و درمورد یک نوازنده ویولن به نام وونگ کار مون (Wong Kar Mun) است که از روی بداقبالی به مدت هجده سال کور زندگی کرد. البته پس از یک پیوند قرنیه بخت وونگ کار مون بر‌می‌گردد.

این عمل بینایی وونگ را به او بازگرداند اما برایش به هزینه‌ی دیدن چندین روح خشن و دیدن فجایعی که در آینده قرار است رخ دهد، تمام شد. در ادامه داستان همانطور که خودتان نیز احتمالا حدس زدید، وونگ به دنبال اهدا کننده‌اش می‌گردد و از حقایق وحشتناک دیگری درمورد چشم‌های جدیدش پرده برمی‌دارد.

9

Dumplings

محصول سال 2004 میلادی

کشور سازنده: چین – هنگ کنگ

داستان این فیلم وحشتناک که محصول هنگ کنگ است به طرز چندش‌آوری ساده است: دامپلینگ (دامپلینگ یا Dumpling نوعی غذای چینی است) جنین، یا دقیق‌تر بگوییم دامپلینگ جنین انسان. ترکیب این دو کلمه به تنهایی و بدون نیاز به دیدن فیلم در دل بیشتر بینندگان هراس می‌اندازد، اما این فیلم تنها به این موضوع محدود نشده و وحشتناک‌تر نیز می‌شود.

این فیلم درمورد یک پزشک متخصص زنان است که در مطبش سقط جنین نیز انجام می‌دهد. ظاهرا او تنها به این شغل اکتفا نکرده و به طور نیمه وقت به سرآشپزی نیز رو می‌آورد، اما او مواد اولیه آشپزی‌اش را به جای خرید از مطب خود می‌آورد. او همچنین معتقد است که دامپلینگ‌هایش خواص جادویی نیز دارد و باعث جذب شوهرش به خودش می‌شود.

8

The Child’s eye

محصول سال 2010 میلادی

کشور سازنده: چین – هنگ کنگ

پلات این فیلم که محصول هنگ کنگ است، به عنوان یک فیلم ژانر وحشت، کاملا شناخته شده و معمول است. شش دوست از سر ناچاری هتلی در تایلند برای استراحت رزرو می‌کنند اما روحشان نیز خبر ندارد که صاحب هتل بسیار مرموز است و چندین روح خود ساختمان هتل را نیز تسخیر کرده‌اند.

همچنین این هتل راهروهای زیرزمینی مشکوکی دارد که به هیچ عنوان برای یک هتل عادی و نورمال محسوب نمی‌شود. درست مانند بسیاری از دیگر فیلم‌های ژانر وحشت، خیلی زود نصف مسافرین ناپدید می‌شوند و فقط سه زن تنها باقی می‌ماند. خوشبختانه اگرچه بخش‌هایی از داستان فیلم The Child’s Eye بسیار کلیشه‌ای و معمول است اما شما در این فیلم شاهد گریم‌ها و نورپزدازی بسیار ماهرانه‌ای خواهید بود.

7

Rigor Mortis

محصول سال 2013 میلادی

کشور سازنده: چین – هنگ کنگ

فیلم ریگور مورتیس که در سال 2013 در هنگ کنگ ساخته شد به خوبی ثابت می‌کند که خون‌آشام‌ها هنوز هم می‌توانند به خوبی در ژانر وحشت ایفای نقش کنند. داستان فیلم با قصد خودکشی یک هنرپیشه در یک ساختمان تاریک و قدیمی آغاز می‌شود اما در نهایت این هنرپیشه به چیزی ورای خواسته‌ی اصلی‌اش می‌رسد.

او پس از اینکه متوجه می‌شود این ساختمان پر از روح و خون‌آشام و سایر موجودات ماوراطبیعی است، به جای خودکشی برای زنده ماندنش در این ساختمان تقلا می‌کند. خوشبختانه چند شکارچی خون‌آشام نیز درون همین ساختمان حضور دارند و موقتا بینندگان را به نجات هنرپیشه امیدوار می‌کند.

6

Under The Shadow (زیر سایه)

محصول سال 2016 میلادی

کشور سازنده: عراق

دو کشور خاورمیانه‌ای ایران و عراق نیز در قاره آسیا قرار دارند و به همین دلیل فیلم ایرانی زیر سایه نیز به عنوان یک فیلم وحشت آسیایی شناخته می‌شود. با این وجود فیلم سینمایی زیر سایه یک فیلم ترسناک معمولی نیست. این فیلم تمثیلی از بمباران شهرها است که زندگی و خانواده‌های بی‌شماری را در منطقه جنگ‌زده‌ خاورمیانه به نابودی کشانده است.

ایرانی کارت
Dicardo

فیلم زیر سایه این وجه از چهره زشت بشر را از دید یک مادر و فرزندش به تصویر می‌کشد. داستان از آنجایی شروع می‌شود که آپارتمان شیده (Shideh) مورد اصابت یک موشک قرار می‌گیرد که گفته می‌شود توسط یک نیروی شیطانی خاورمیانه‌ای طلسم شده است. او که زنده مانده است، زندگی‌اش را به همراه دخترش از نو می‌سازد اما این روح خبیث آن‌ها را دنبال می‌کند و شیده باور دارد این روح به دنبال تسخیر فرزندش است.

5

Macabre ( ماکابره)

محصول سال 2009

کشو سازنده: اندونزی

فیلم ماکابره بسیار به فیلم قتل عام با اره برقی در تگزاس (Texas Chainsaw Massacre) و یا حتی مسافرخانه (Hostel) هالیوود شباهت دارد. این فیلم که محصول اندونزی است درمورد چند تا دوست است که با صاحب‌خانه‌هایی روانی و قاتل روبه رو می‌شوند که قصد سلاخی کردنشان را دارند. شروع این فیلم درست مانند فیلم‌های ژانر وحشت آمریکایی است و یک شخص مرموز شخصیت‌های اصلی داستان را فریب‌ می‌دهد.

گرچه بهانه‌ها و داستان این خانوم که ادعا می‌کند از او سرقت شده و خانه‌اش دقیقا وسط ناکجاآباد است، مشکوک و بودار به نظر می‌رسد اما با این وجود قربانی‌های داستان چاره‌ای جز کمک به او ندارند. اتفاقاتی که در ادامه داستان رخ می‌دهد به خوبی ثابت می‌کند که سوار کردن غریبه‌های کناره جاده در هیچ کجای دنیا کار عاقلانه‌ای نیست.

4

23:59

محصول سال 2011 میلادی

کشوررسازنده: سنگاپور – مالزی

فیلم 23:59 جو کاملا متفاوتی نسبت به سایر فیلم‌های دیگر این لیست دارد، چرا که داستان فیلم به جای اینکه درمورد یک جماعت آدم درمانده که توسط موجودات ماوراءطبیعی تعقیب و سلاخی می‌شوند، باشد، درمورد سربازان ارتش است. این فیلم سنگاپوری-مالزیایی، نماد جالبی از زندگی دشوار و مشقت‌بار ارتشی‌ها است.

یک گروه از سربازان تازه وارد بعد از یک پیاده روی 24 کیلومتری به قتل می‌رسند و جسدشان پیدا می‌شود. درست پس از مرگ این نیروهای جدید، اتفاقات عجیبی در سرتاسر پادگانشان رخ می‌دهد و فعالیت‌هایی ماورایی که نمادی از گناهان و جرائم گذشته است، نیروهای این پادگان را تسخیر می‌کند.

3

Alone (تنها)

محصول سال 2007 میلادی

کشور سازنده: تایلند

فیلم سینمایی تنها یکی دیگر از فیلم‌های ژانر وحشت آسیایی است که داستان خود را از زاویه دید عجیبی که بیشتر اوقات در ژانر وحشت نادیده گرفته می‌شود، روایت می‌کند. این فیلم ترسناک تایلندی، درمورد دو قلوهای به هم چسبیده یا دقیق‌تر بگوییم شخصی است که زمانی قل دیگر شخصیت اصلی داستان بود. داشتن یک قل به هم چسبیده آن‌هم زمانی که با یکدیگر چندان رابطه‌ی خوبی ندارند اصلا شرایط جالبی نیست.

پیم (Pim) و پلوی (Ploy) دو قلوی به هم چسبیده‌ داستان از کودکی به هم قول می‌دهند که تا زمان مرگ کنار همدیگر بمانند. اما پس از اتفاقاتی این دو با یکدیگربه مشکل می‌خورند و پیم تصمیم میگیرد که با عمل جراحی خود را از پلوی جدا کند، اما متاسفانه پلوی از این عمل جان سالم به در نمی‌برد.

پیم ماتم‌زده برای فرار از عذاب وجدان و گذشته‌ی دردناکش به یک کشور دیگر فرار می‌کند اما قل دیگرش، پلوی خواب‌های دیگری برای پیم دیده است. در ادامه مشخص می‌شود که قل دیگر و بیمار پیم قصد ندارد او را رها کند و همراهش به همان کشوری که پیم برای اقامت گزیده است می‌رود تا خواهر عزیزش را در تک تک لحظات هوشیار و بیدارش تسخیر کند.

2

Coming Soo‌n

محصول سال 2008 میلادی

کشور سازنده: تایلند

تعدادی از ارواح فیلم‌های ترسناک سینمای آسیا چنان وحشتناک هستند که هالیوود حتی قادر نیست حس وحشتی که به بینندگان منتقل می‌کنند را بازسازی و کپی کند. شومبای (Shomba) فیلم کامینگ سون یک مثال عالی از این موجودات شرور و مخوف است که تمامی سینماهای سراسر دنیا را در وحشت فرو می‌برد. می‌توان گفت فضای داستانی این فیلم تمرکز و توجه مخاطبین را به وضعیت خود سینمایی که در آن نشسته‌اند جلب می‌کند‌.

شومبا زمانی شروع به فعالیت‌های شیطانی‌اش کرد که دو آپارات‌چی یک نوار فیلم مخفی پیدا می‌کنند که لحظات اعدام یک زن را در خود ضبط کرده بود – و این زن کسی نیست به جز خود شومبا. به دلایلی آن‌ها تصمیم گرفتند تا این نوار فیلم را در سینما پخش کنند و از آن پول جمع کنند. این کار به مذاق شومبا خوش نیامد و به همین دلیل تصمیم گرفت درس عبرتی برایشان شود.

1

Shutter

محصول سال 2004

کشور سازنده: تایلند

می‌توان فیلم شاتر را مشهورترین فیلم ژانر وحشت تایلندی دانست. این فیلم نیز مانند کامینگ سون، یک فیلم تایلندی است که با تکنولوژی‌های دیداری سر و کار دارد، اما این بار به جای فیلم و سینما درمورد دوربین‌ها است. داستان شاتر درمورد گناهان گذشته‌ی یک عکاس، یا دقیق‌تر بگوییم خیانتش به دوست دختر سابقش است. این دختر جوان و خجالتی پس از پی بردن به ازدواج عکاس و خیانتش به او، جان خود را طی یک سانحه از دست می‌دهد.

درست مانند بیشتر فیلم‌های ترسناک، شخصیت اصلی داستان بسیار نفرت انگیز است و کاملا شایسته تسخیر شدن توسط حس عذاب وجدانش و روح شیطانی دوست دختر سابقش است. به طرز عجیبی، سکانس‌های ترسناک و شوکه کننده فیلم نیست که در یاد بینندگان ثبت می‌شود، بلکه یکی از سکانس‌های نهایی فیلم، یعنی جایی که مجرم جزای اعمالش را به وحشتناک‌ترین حالت ممکن می‌پردازد، به یاد ماندنی‌ترین سکانس فیلم است.

Dicardo
GiftCard98
منبع: وبسایت Screenrant
برچسب‌هافیلم ترسناکوحشت
کپی شد

https://vgto.ir/805

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.