پیشینه: تعهدات کانادا در نشست وزیران حفظ صلح سازمان ملل در سال 2021

[ad_1] 85 میلیون دلار کانادا در پروژه‌ها و مشارکت‌های جدید، و همچنین تعهد مجدد آن به حمایت مداوم و چند ساله از عملیات صلح سازمان ملل متحد و ایجاد صلح، بر اساس سیاست خارجی فمینیستی کانادا، شواهد و تجربیات جمعی خود حافظان صلح شکل گرفته است. این تعهدات تجدید شده به پیشبرد اجرای دستور کار

کد خبر : 139637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۳۰
پیشینه: تعهدات کانادا در نشست وزیران حفظ صلح سازمان ملل در سال 2021

[ad_1]

85 میلیون دلار کانادا در پروژه‌ها و مشارکت‌های جدید، و همچنین تعهد مجدد آن به حمایت مداوم و چند ساله از عملیات صلح سازمان ملل متحد و ایجاد صلح، بر اساس سیاست خارجی فمینیستی کانادا، شواهد و تجربیات جمعی خود حافظان صلح شکل گرفته است.

این تعهدات تجدید شده به پیشبرد اجرای دستور کار زنان، صلح و امنیت، حمایت از آموزش های تخصصی و ظرفیت سازی، محافظت از غیرنظامیان، به ویژه کودکان، در برابر تأثیر درگیری و خشونت و حمایت از اولویت های صلح کشورها کمک خواهد کرد.

کانادا اهمیت حمایت از عملیات صلح سازمان ملل متحد از طریق حمایت نظامی و پلیس و همچنین از طریق حمایت از اصلاحات عملیات صلح سازمان ملل متحد و پیشگیری از درگیری و تلاش‌های صلح را می‌شناسد. صلح پایدار و فراگیر را نمی توان تنها از طریق ابزار نظامی به دست آورد.

ایجاد صلح و پایداری صلح

صندوق صلح سازمان ملل متحد مکانیزمی است که بودجه سریع و انعطاف پذیری را برای پیشبرد اولویت های صلح کشورها، کمک به جلوگیری از درگیری و ایجاد صلح پایدار ارائه می دهد.

صندوق صلح سازمان ملل (سازمان صلح و پایداری صلح)

شرکا: صندوق صلح سازمان ملل متحد و صندوق امانی چند حزبی برنامه توسعه سازمان ملل

تامین مالی اعلام شد: 70 میلیون دلار (2022-2025)

کانادا متعهد به افزایش مقیاس و افزایش قابل پیش بینی کمک های خود به صندوق صلح سازمان ملل است تا به حمایت از فعالیت های پیشگیری از درگیری و ایجاد صلح کمک کند که انسجام اجتماعی را ایجاد می کند، زنان و جوانان را برای سازندگان صلح توانمند می کند و دستاوردهای صلح را در طول انتقال ماموریت های حفظ صلح حفظ می کند. کانادا همچنین به همکاری با سازمان ملل متحد و کشورهای عضو بر روی گزینه هایی برای تامین مالی قابل پیش بینی و پایدار برای ایجاد صلح و پیشگیری از درگیری ادامه خواهد داد.

زنان، صلح و امنیت

ابتکار السی برای زنان در عملیات های صلح

ابتکار السی برای زنان در عملیات های صلح که در سال 2017 تأسیس شد، یک پروژه آزمایشی است که هدف آن افزایش مشارکت معنادار زنان یونیفرم پوش در عملیات صلح سازمان ملل، با تمرکز بر نقش های پلیس و نظامی است.

کانادا در حال گسترش و گسترش ابتکار عمل السی خود برای زنان در عملیات صلح است تا همکاری بین سازمان ملل متحد، کشورهای عضو و شرکا در سراسر جهان را افزایش دهد. کانادا با تکیه بر حرکت جهانی قابل توجه برای رفع موانع پیش روی زنان یونیفرم پوش، متعهد به اجرای استراتژی برابری جنسیتی متحدالشکل است.

ترویج استراتژی‌ها، سیاست‌ها و آموزش‌های حساس به جنسیت برای حفظ صلح سازمان ملل

شریک: وزارت عملیات صلح سازمان ملل

تامین مالی اعلام شد: 2.7 میلیون دلار (2022 تا 2024)

هدف این پروژه ایجاد یک فرهنگ فراگیر در محل کار و حمایت از برابری جنسیتی از طریق ارزیابی عمیق سیاست‌های موجود، آموزش رهبری، توسعه و حمایت از اتخاذ استراتژی‌های جدید برای ایجاد تغییرات متحول کننده است. افزایش برابری جنسیتی برای عملیات‌های صلح سازمان ملل متحد و مأموریت‌های سیاسی نه تنها شرایط کار را برای مردان و زنان بهبود می‌بخشد، بلکه عملیات سازمان ملل را فراگیرتر می‌کند و به نیازهای صلح و امنیت جمعیتی که به آنها خدمت می‌کنند پاسخگو خواهد بود.

اعمال ملاحظات جنسیتی در اقامتگاه های کمپ سازمان ملل

شریک: وزارت پشتیبانی عملیاتی سازمان ملل متحد

تامین مالی اعلام شد: 4.97 میلیون دلار (2021 تا 2023)

کانادا از اجرای طرح های پاسخگوی جنسیتی برای زیرساخت ها و تسهیلات در عملیات صلح سازمان ملل حمایت می کند. این پروژه با بهبود عوامل متعدد در کمپ ها و کمک به محل کار ایمن تر و شرایط پذیرایی بیشتر، ایمنی و رفاه همه حافظان صلح را بهبود می بخشد.

حفاظت

اصول ونکوور در مورد حفظ صلح و جلوگیری از استخدام و استفاده از سربازان کودک

کانادا از طریق حمایت از اصول ونکوور، تلاش های بین المللی را برای جلوگیری از استخدام و استفاده از کودکان سرباز در زمینه های حفظ صلح رهبری کرده است. از زمان آغاز به کار اصول ونکوور، 105 کشور عضو سازمان ملل متحد، از جمله 13 کشور از 20 کشور مهم سازمان ملل متحد، آنها را تایید کرده اند. اصول ونکوور اکنون باید در عمل اجرا شود و در سراسر سیستم سازمان ملل متحد ساده شود، که کانادا از آن حمایت چند ساله خواهد کرد.

ادغام اصول ونکوور در عملیات صلح سازمان ملل

شریک: دپارتمان عملیات حافظ صلح سازمان ملل متحد

تامین مالی اعلام شد: 2.5 میلیون دلار

کانادا از اجرای اصول ونکوور در چارچوب های موجود سازمان ملل متحد، راهنمایی و آموزش برای حمایت از کودکان حمایت می کند. هدف این پروژه کاهش تعداد کودکان استخدام شده و سربازان کودک در کشورهایی است که سازمان ملل در آنها عملیات حفظ صلح را انجام می دهد.

کارایی

کانادا در حال تمدید حمایت چند ساله خود از آموزش های تخصصی است که به شکاف های حیاتی شناسایی شده توسط سازمان ملل پاسخ می دهد. این تضمین استفاده از لنز جنسیتی برای فعالیت های آموزشی و پشتیبانی از ظرفیت سازی است.

آموزش پیشرفته برای پرسنل پزشکی یونیفورم

شریک: موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد

تامین مالی اعلام شد: 3.4 میلیون دلار (2022 تا 2024)

بودجه کانادا به رفع خلأهای حیاتی در آموزش پرسنل پزشکی یونیفرم پوش اعزام شده به ماموریت های حافظ صلح سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد و هدف آن کاهش صدمات و تلفات حافظان صلح سازمان ملل است. این پروژه آموزش و تجهیزات فشرده ای را برای حداکثر 8 کشور کمک کننده نیرو در زمینه کمک های اولیه، ابعاد روانی تروما و پاسخ به خشونت جنسی و جنسی ارائه می دهد.

آموزش حفظ صلح (آموزش تخصصی و فناوری)

شریک: موسسه آموزش عملیات صلح

تامین مالی اعلام شد: 1.4 میلیون دلار (2022 تا 2024)

هدف این پروژه بهبود ظرفیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از طریق برنامه های آموزش الکترونیکی در مقیاس بزرگ و فناوری های مرتبط با تمرکز بر دستور کار زنان، صلح و امنیت است. حمایت از کودک؛ حقوق بشردوستانه بین المللی؛ سلامتی؛ خشونت جنسی و جنسیتی؛ استثمار و سوء استفاده جنسی، از جمله، برای افزایش مهارت ها و دانش پرسنل حافظ صلح. این دوره ها دسترسی را ارتقا می دهند و به شکاف های آموزشی و توانایی شناسایی شده توسط سازمان ملل می پردازند.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.