XAU/USD به دنبال اظهارنظرهای تندرو فدرال رزرو به زیر 1850 دلار سقوط کرد

طلا در معاملات اخیر در بحبوحه ریسک در بازدهی کوتاه مدت که ناشی از سخنان تندرو فدرال رزرو است، کاهش یافته است. XAU/USD به پایین ترین حد دو هفته اخیر زیر 1850 دلار رسید. قیمت‌های نقطه‌ای طلا (XAU/USD) در معاملات اخیر تحت فشار قرار گرفته‌اند و به زیر سطح حمایت اصلی رسیده‌اند و در بحبوحه

کد خبر : 132550
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
XAU/USD به دنبال اظهارنظرهای تندرو فدرال رزرو به زیر 1850 دلار سقوط کرد


  • طلا در معاملات اخیر در بحبوحه ریسک در بازدهی کوتاه مدت که ناشی از سخنان تندرو فدرال رزرو است، کاهش یافته است.
  • XAU/USD به پایین ترین حد دو هفته اخیر زیر 1850 دلار رسید.

قیمت‌های نقطه‌ای طلا (XAU/USD) در معاملات اخیر تحت فشار قرار گرفته‌اند و به زیر سطح حمایت اصلی رسیده‌اند و در بحبوحه افزایش بازدهی کوتاه‌مدت آمریکا. قیمت‌ها که هفته گذشته در بحبوحه تقاضا برای حمایت از تورم در پی گزارش تورم آمریکا بسیار داغ‌تر از حد انتظار بود، افزایش یافت، در یک ساختار پرچمدار تثبیت شده بود. با این حال، روز جمعه، طلای نقطه‌ای در جنوب این پرچم شکسته شد و باعث بروز یک دوره فروش فنی شد که حتی قیمت XAU/USD را به پایین‌ترین سطح هفته گذشته در ۱۸۵۰ دلار رساند. با حکاکی پایین‌ترین قیمت هفتگی در حدود 1844 دلار، قیمت‌ها اکنون در جنوب مرز 1850 دلار تثبیت می‌شوند. خرس‌های طلا اکنون ممکن است حرکت به سمت پایین منطقه اصلی مقاومت در حدود 1833 دلار را هدف قرار دهند.

فدرال رزرو هاوکیش

شکست فنی به سمت نزول همزمان با افزایش شدید بازدهی کوتاه مدت در ایالات متحده (و همچنین افزایش از سطوح پایین در سراسر منحنی بازدهی ایالات متحده) بود که خود توسط اظهارنظرهای تندرو فدرال رزرو آغاز شد. بازدهی 2 ساله در روز جمعه تا 5 واحد در ثانیه به 0.45 درصد کاهش یافت، اما اکنون در حدود 0.50 درصد ثابت شده است. بازده واقعی کوتاه مدت نیز در روز چهارشنبه بالاتر است، با بازده TIPS 5 ساله 6 واحد در ثانیه به -1.85٪. بازدهی بالاتر، هزینه فرصت نگهداری فلزات گرانبها را افزایش می دهد و در نتیجه بر تقاضای طلا تاثیر می گذارد.

از نظر آخرین اخبار فدرال رزرو؛ فرماندار کریستوفر والر خواستار کاهش سریع QE شد و گفت که افزایش نرخ می تواند به محض سه ماهه دوم 2022 مناسب باشد. اندکی پس از آن، نایب رئیس بانفوذ FOMC ریچارد کلاریدا گفت که می تواند مناسب باشد در مورد کاهش سریع QE در دسامبر بحث شود. تعداد زیادی از اعضای FOMC هفته آینده وارد بازار خواهند شد، فعالان بازار مشتاق ارزیابی اشتهای کمیته برای کاهش سریع QE و افزایش زودتر نرخ خواهند بود.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.