افزایش انتظارات تورمی شناور شمش

پیش بینی هفتگی قیمت طلا بنیادی: خنثی افزایش اخیر قیمت طلا به دلیل افزایش انتظارات تورمی و پیشی گرفتن از بازده اوراق قرضه بوده است. را هفته پایانی اکتبر شاهد چندین جلسه بانک مرکزی و ارزیابی اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم سال 21 خواهیم بود که تمرکز بر نحوه برنامه ریزی سیاست گذاران

کد خبر : 120368
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
افزایش انتظارات تورمی شناور شمش


پیش بینی هفتگی قیمت طلا بنیادی: خنثی

  • افزایش اخیر قیمت طلا به دلیل افزایش انتظارات تورمی و پیشی گرفتن از بازده اوراق قرضه بوده است.
  • را هفته پایانی اکتبر شاهد چندین جلسه بانک مرکزی و ارزیابی اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم سال 21 خواهیم بود که تمرکز بر نحوه برنامه ریزی سیاست گذاران برای مقابله با تورم دائما بالاتر در شرایط محیط رشد ضعیف تر است.
  • را شاخص احساسات مشتری IGپیشنهاد میکند که قیمت طلا به دلار (XAU/دلار آمریکا) یک سوگیری معاملاتی صعودی داشته باشید.

بررسی هفته قیمت طلا

طلا هفته گذشته به دلیل افزایش انتظارات تورمی گروه 10 از افزایش بازده اوراق قرضه دولتی – از جمله بازدهی خزانه داری ایالات متحده – در کل افزایش یافت. طلا بر حسب USD (XAU/USD) +1.42% افزایش یافت که در کنار طلا بر حسب پوند (XAU/GBP)، بهترین عملکرد را در صلیب طلا در هفته داشت. طلا بر حسب دلار کانادا (XAU/CAD) با افزایش 1.38 درصدی همراه شد، در حالی که طلا بر حسب یورو (XAU/EUR) با افزودن +1.03 درصد، صلیب های طلایی را که بیش از 1+ درصد در هفته اضافه کردند، گرد کرد. به

هفته تقویم اقتصادی در پیش است

را هفته پایانی اکتبر شاهد چندین جلسه بانک مرکزی و ارزیابی اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم سال 21 خواهیم بود که تمرکز بر نحوه برنامه ریزی سیاست گذاران برای مقابله با تورم دائما بالاتر در شرایط محیط رشد ضعیف تر است. برای طلا اصلی ، XAU/USD ، تمرکز بر داده ها کمتر و بیشتر روی سخنرانی های مقامات فدرال رزرو خواهد بود.

– در روز دوشنبه، زمانی که نظرسنجی اقلیم تجاری Ifo آلمان در اکتبر منتشر شد، طلا بر حسب یورو (XAU/EUR) مورد توجه قرار گرفت.

– در روز سه شنبه ، طلا در دلار آمریکا (XAU/USD) در کانون توجه قرار می گیرد ، زمانی که قرائت اعتماد مصرف کننده در هیئت کنفرانس ایالات متحده در ماه اکتبر انجام می شود.

– در روز چهارشنبه، طلا بر حسب AUD (XAU/AUD) با انتشار گزارش تورم سه ماهه 21 استرالیا توجهات را به خود جلب خواهد کرد. XAU/EUR نیز در زمان بررسی نظرسنجی مصرف کننده GfK آلمان در ماه نوامبر متمرکز است. طلا بر حسب پوند (XAU/GBP) با افشای بودجه پاییز انگلستان مورد توجه قرار خواهد گرفت. XAU/USD احتمالاً با انتشار گزارش سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در سپتامبر، نوسانات بیشتری را تجربه خواهد کرد. تصمیم بانک مرکزی کانادا در ماه اکتبر تمرکز خود را بر روی طلا در شرایط CAD (XAU/CAD) قرار می دهد.

– در روز پنجشنبه، طلا بر حسب ین (XAU/JPY) احتمالاً بزرگترین حرکت هفته خود را در زمانی که تصمیم بانک مرکزی ژاپن در ماه اکتبر به پایان می رسد، شاهد خواهد بود. XAU/EUR زمانی که گزارش بیکاری آلمان در ماه اکتبر منتشر شد و همچنین تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ ماه اکتبر و کنفرانس مطبوعاتی و در نهایت گزارش نرخ تورم آلمان در ماه اکتبر در اواخر روز منتشر شد، دوباره مورد توجه قرار می گیرد. در نهایت، XAU/USD باید در حال حرکت باشد تا گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال 21 منتشر شود.

– در روز جمعه، XAU/EUR زمانی که گزارش های تولید ناخالص داخلی آلمان، ایتالیا و منطقه یورو در سه ماهه سوم سه ماهه 21 و همچنین گزارش تورم منطقه یورو در ماه اکتبر موعد مقرر است، مورد توجه قرار خواهد گرفت. XAU/USD هفته را با شاخص PCE سپتامبر ایالات متحده محدود می کند و گزارش های احساسات مصرف کننده میشیگان ایالات متحده در اکتبر منتشر می شود.

قیمت طلا در مقابل موقعیت غیرتجاری خالص تختخوابی: بازه زمانی روزانه (اکتبر 2020 تا اکتبر 2021) (نمودار 1)

پیش بینی هفتگی قیمت طلا پایه: افزایش تورم انتظارات شمش شناور

بعد، یک نگاه در موقعیت یابی در بازار آتی بر اساس COT CFTC داده ها، برای هفته به پایان رسید 19 اکتبر سفته بازان افزایش یافت آنها موقعیت معاملات آتی خالص طلا به 199,446 رسید قراردادها، از 191323 خالص-طولانی جمعاملات برگزار شده در هفته قبل بازار آتی خالص ترین خالص ترین بازار طی ماه گذشته است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (22 اکتبر 2021) (نمودار 2)

پیش بینی هفتگی قیمت طلا پایه: افزایش تورم انتظارات شمش شناور

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 76.07 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.18 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 8.85 درصد کمتر از دیروز و 10.19 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 6.42 درصد کمتر از دیروز و 5.92 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به صورت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.