نحوه ساخت نمودار رنکو نمونه های نمودار رنکو – نمودارها – 24 اکتبر 2021

نوعی نمودار که توسط ژاپنی ها ایجاد شده و فقط به حرکت قیمت مربوط می شود. زمان و حجم شامل نمی شود تصور می‌شود که نام آن به خاطر کلمه ژاپنی آجر “رنگا” گرفته شده است. نمودار رنکو با قرار دادن یک آجر در ستون بعدی هنگامی که قیمت از بالا یا پایین آجر قبلی

کد خبر : 120359
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
نحوه ساخت نمودار رنکو  نمونه های نمودار رنکو  – نمودارها – 24 اکتبر 2021


نوعی نمودار که توسط ژاپنی ها ایجاد شده و فقط به حرکت قیمت مربوط می شود. زمان و حجم شامل نمی شود تصور می‌شود که نام آن به خاطر کلمه ژاپنی آجر “رنگا” گرفته شده است. نمودار رنکو با قرار دادن یک آجر در ستون بعدی هنگامی که قیمت از بالا یا پایین آجر قبلی با مقدار از پیش تعریف شده فراتر رفت، ساخته می‌شود. آجرهای سفید زمانی استفاده می شوند که جهت روند بالا باشد ، در حالی که آجرهای سیاه هنگام کاهش روند استفاده می شود. این نوع نمودار برای معامله گران در شناسایی سطوح کلیدی پشتیبانی/مقاومت بسیار مثر است. سیگنال های تراکنش زمانی تولید می شوند که جهت روند تغییر کند و آجرها رنگ های متناوب را تغییر دهند.

در این نمودار زمان و حجم نقشی ندارد. شمع های رنکو شبیه آجر یا جعبه های کوچک هستند. هیچ سایه بالایی یا پایینی ندارند. ما می توانیم اندازه جعبه را در نمودارهای رنکو تغییر دهیم.

اندازه کوچکتر ، تعداد جعبه بیشتر و جزئیات بیشتر قیمت تغییر می کند.

توجه به این نکته مهم است که قیمت ها ممکن است از بالا (یا پایین) آجر فعلی فراتر رود. باز هم، آجرهای جدید فقط زمانی اضافه می شوند که قیمت ها به طور کامل آجر را پر کنند.

به عنوان مثال، برای یک نمودار 5 نقطه ای، اگر قیمت ها از 98 به 102 افزایش یابد، آجر توخالی که از 95 به 100 می رسد به نمودار اضافه می شود، اما آجر توخالی که از 100 به 105 می رود کشیده نمی شود. نمودار Renko تصور می کند که قیمت ها در 100 متوقف شده است. این نمودار Renko در شکل است.

در تصویر نمودار رنکو سیستم فارکس در عمل.

نمودار رنکو با قرار دادن یک آجر در ستون بعدی هنگامی که قیمت از بالا یا پایین آجر قبلی با مقدار از پیش تعریف شده فراتر رفت، ساخته می‌شود. آجرهای سفید زمانی استفاده می شوند که جهت روند بالا باشد ، در حالی که آجرهای سیاه هنگام کاهش روند استفاده می شود. این نوع نمودار برای معامله گران در شناسایی کلید بسیار موثر است سطوح حمایت/مقاومت. سیگنال های تراکنش زمانی تولید می شوند که جهت روند تغییر کند و آجرها رنگ های متناوب را تغییر دهند.
معکوس‌های اصلی روند با ظهور یک جعبه/آجر قرمز یا سبز نشان داده می‌شوند. یک آجر سبز جدید نشان دهنده آغاز یک روند صعودی جدید است. یک آجر قرمز جدید نشان دهنده آغاز یک روند نزولی جدید است. از آنجایی که نمودار رنکو یک تکنیک پیروی از روند است، مواقعی وجود دارد که نمودارهای رنکو اره‌هایی تولید می‌کنند که سیگنال‌هایی نزدیک به پایان روندهای کوتاه‌مدت ارائه می‌دهند. با این حال، انتظاری که در مورد تکنیک پیروی از روند وجود دارد این است که به شما امکان می دهد بخش عمده ای از روندهای مهم را سوار شوید.

نمودارهای Renko همچنین می توانند هنگام تعیین سطوح حمایت و مقاومت بسیار مفید باشند زیرا آنها با فیلتر کردن تغییرات جزئی قیمت ، روند اساسی قیمت را جدا می کنند. نمودارهای Renko همچنین در شناسایی سطوح پشتیبانی یا مقاومت کلیدی بسیار مثر هستند.

Indicators Utilities Robots تجزیه و تحلیل سود استراتژی سیگنال منطقی EA تیک MT5 тик прогноз стрелка форекс франк خرید حد ضرر ложный пробой



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.