قصه رزیدنت اویل 8 بر اساس چه چیزی نوشته شده؟

برعکس همیشه، رزیدنت اویل 8 طوری معرفی شده که به جرات می‌توانم بگویم حتی سرسخت‌ترین طرفداران سری هم ایده‌ای در مورد داستان بازی ندارند. یک دلیلش این است که تریلرهای بازی خیلی شلوغ و پرجزئیات هستند و آنقدر اطلاعات مبهم در آن‌ها گنجانده شده تا عملا کسی نتواند با کنار هم گذاشتن آن‌ها، به یک

کد خبر : 12004
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
قصه رزیدنت اویل 8 بر اساس چه چیزی نوشته شده؟


برعکس همیشه، رزیدنت اویل 8 طوری معرفی شده که به جرات می‌توانم بگویم حتی سرسخت‌ترین طرفداران سری هم ایده‌ای در مورد داستان بازی ندارند. یک دلیلش این است که تریلرهای بازی خیلی شلوغ و پرجزئیات هستند و آنقدر اطلاعات مبهم در آن‌ها گنجانده شده تا عملا کسی نتواند با کنار هم گذاشتن آن‌ها، به یک تصویر کامل برسد.

با این حال، در بین همین تصاویر پیچیده، رازهایی پنهان شده که اگر کمی در مورد اساطیر و افسانه‌های کشورهای مختلف بدانید، قطعا متوجهشان می‌شوید. چراکه بر اساس تحقیقاتی که داشتم، گویا کپکام برای نوشتن قصه رزیدنت اویل 8، الهامات بسیاری از قصه‌ها و اساطیر مناطق اسلاویکی گرفته.

این موضوع را حتی با نگاه به ستینگی که کپکام برای نسخه هشتم مجموعه‌اش نیز انتخاب کرده می‌توانید متوجه شوید. در رزیدنت اویل 8 شما با محیط سردسیر و یخ‌زده‌ای طرف هستید که مشخص است متعلق به خاک آمریکا یا حتی آسیا نیست. نه، احتمالا دوباره ستینگ مجموعه به اروپا برده شده.

البته این بار به جای قدم گذاشتن در روستاهای گرم اسپانیا، با مناطق یخ زده اروپای اسلاویک طرف هستیم. اینطور که به نظر می‌رسد قصه بازی هم دقیقا بر اساس افسانه‌های همین منطقه نوشته شده. برای مثال قصه‌ای که در اولین تریلر بازی توسط میا روایت می‌شد، در اصل قصه‌ای است که اکثر مادران رومانیایی قبل از خواب برای فرزندانشان می‌خوانند.

اما فصل اشتراک بازی با کشور رومانیا بیشتر از یک قصه جن و پری است. تا الان هنوز کپکام در مورد کشوری که روستای بازی در آن واقع شده حرفی نزده. با توجه به قصه روایت شده توسط میا و همچنین حضور کاراکترهایی خون‌آشام مانند در بازی، احتمال می‌دهم که کپکام قصد بردن ما به رومانیا را دارد.

رومانیا از هر جهت با قصه‌ای که کپکام قصد روایتش را دارد جور در می‌آید. چراکه در تاریخ این کشور، ما با پادشاه خون‌خواری به نام ولاد سوم طرف هستیم که لقبش دراکولا بوده. ولاد سوم در اصل کسی بوده که قرن‌ها بعد برام استوکر بر اساس شخصیتش کتاب دراکولا را می‌نویسد و با این کار به ظاهر امروزی خون‌آشام‌ها شکل می‌دهد.

حالا نکته اینجاست که ما در رزیدنت اویل 8 با چهار به اصطلاح خون‌آشام طرف هستیم. اما چرا می‌گویم به اصطلاح؛ چون تا اینجای کار، فقط می‌توان از خون‌آشام بودن آن سه زن سیاه‌پوش نسبتا مطمئن بود. جالب اینکه کپکام به شکلی جذاب این سه خون‌آشام را در بازی گنجانده و سعی کرده توجیه داستانی خوبی برایشان داشته باشد.

در کتاب دراکولای استوکر به این اشاره شده که شخصیت دراکولا در اصل ۳ همسر خون‌آشام داشته که رنگ موی دوتای آن‌های مشکی تیره و دیگری بور بوده. حال نکته اینجاست که اگر به ظاهر این سه زن سیاه‌پوست هم دقت کنید، می‌بینید که دوتای آن‌ها موی مشکی دارند و دیگری بلوند است.

این یعنی داستان رزیدنت اویل 8 کاملا دارد روی مرز افسانه‌های کشور رومانیا راه می‌رود و الهامات زیادی از توصیفات استوکر در کتاب دراکولا گرفته. اما اینکه بازی چقدر به این قصه‌ها وفادار است هنوز مشخص نیست. نکته‌ای که جای بحث دارد این است که نقش خود دراکولا را در قصه رزیدنت اویل 8 چه کسی بازی می‌کند.

محتمل‌ترین گزینه تا اینجا، لیدی دیمیترسکیو است؛ همان زن قد بلند سفید پوشی که هنوز هیچکس از هویت واقعی‌اش با خبر نیست. برعکس چیزی که فکر می‌کنید، به نظر من لیدی دیمیترسکیو با اینکه علاقه به چشیدن مزه خون دارد، اما خون‌آشام نیست. فاکتورهایی وجود دارند که ماهیت شخصیت او را از بودن در کالبد یک خون‌آشام دور می‌کند.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که وبسایت رزیدنت اویل از لیدی دیمیترسکیو به عنوان یک خون‌آشام اسم نبرده. حقیقتش را بخواهید، ظاهر دیمیترسکیو خیلی به خون‌آشام‌ها هم نمی‌خورد. دیمیترسکیو در اصل ۸ فوت قد دارد که با یک حساب سرانگشتی نیز می‌توانید بفهمید او حتی از نمسیس هم بلندتر است.

بنابراین، خیلی‌ها بر این باورند که لیدی دیمیترسکیو در اصل یک تایرنت پیشرفته است و از جمله کاراکترهایی خواهد بود که قصه رزیدنت اویل 8 را به گذشته این سری وصل می‌کند. در ضمن چیزی که باعث می‌شود دیمیترسکیو کلا از لیست احتمالی خون‌آشام‌های رزیدنت اویل 8 خط بخورد، رفتار اوست.

چراکه برعکس افسانه خون‌آشام‌ها او بازتاب خودش را در آینه می‌بیند و علاقه‌ای هم به مکیدن خون قربانیانش ندارد و دوست دارد نوشیدنی گرم خود را در جام زرینش مزه کند. حتی در آخرین سکانس دموی میدن، شاهد این هستیم که او چنگال‌های تیزش را در چشم خدمتکار فراری‌اش فرو می‌کند که با توجه به توصیفات استوکر، انجام چنین کاری کاملا از یک خون آشام بعید است.

با این حال، به نحوی کپکام سعی کرده که دیمیترسکیو را به عنوان جایگزین دراکولا در قصه رزیدنت اویل 8 جا بزند. اما اینکه او چطور دارد خون‌آشام‌های دیگر را کنترل می‌کند، موضوع دیگری است. در کل، مشخص است که کپکام خیلی روی قصه رزیدنت اویل 8 وقت گذاشته و احتمالا چند سورپرایز خیلی مهم برایمان دارد که فعلا قصد لو دادنشان را ندارد.

تنها چیزی که می‌توان نسبتا در موردش مطمئن بود این است که کپکام الهامات زیادی از افسانه‌های منطقه اسلاویک و همچنین کتاب دراکولای استوکر گرفته. بنابراین، اگر دوست دارید کمی تریلرهای بازی را بهتر درک کنید، بد نیست کمی در مورد این موضوعات تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید:



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.