رویترز: آیکیا تولید بیشتر خود را به ترکیه منتقل می کند تا زنجیره تأمین کوتاه شود

© رویترز. عکس فایل: لوگوی شرکت در خارج از فروشگاه گروه IKEA در سنت هربلن نزدیک نانت ، فرانسه ، 22 مارس 2021 دیده می شود. REUTERS/استفان ماه نویسنده: سیدا کاگلایان استان مالی (رویترز) – مدیر مالی این شرکت در ترکیه ، IKEA ، قصد دارد تولید بیشتر خود را به ترکیه منتقل کند تا

کد خبر : 113489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
رویترز: آیکیا تولید بیشتر خود را به ترکیه منتقل می کند تا زنجیره تأمین کوتاه شود



© رویترز. عکس فایل: لوگوی شرکت در خارج از فروشگاه گروه IKEA در سنت هربلن نزدیک نانت ، فرانسه ، 22 مارس 2021 دیده می شود. REUTERS/استفان ماه

نویسنده: سیدا کاگلایان

استان مالی (رویترز) – مدیر مالی این شرکت در ترکیه ، IKEA ، قصد دارد تولید بیشتر خود را به ترکیه منتقل کند تا مشکلات زنجیره تامین جهانی و افزایش هزینه های حمل و نقل را به حداقل برساند.

در حال حاضر محصولاتی که ترکیه انتظار دارد تولید و سپس از ترکیه صادر کند ، از جمله صندلی ، قفسه کتاب ، کمد و کابینت آشپزخانه ، هزاران مایل از شرق آسیا به بازارهای خاورمیانه یا اروپا ارسال می شود.

کریم نیسل ، مدیر ارشد امور مالی به رویترز گفت: “به دلیل مشکلات حمل و نقل که در طول بیماری همه گیر (کووید) با آن روبرو بودیم ، در تلاش هستیم تا تولید بیشتری در ترکیه داشته باشیم.”

نیسل گفت: “همه ما در همه گیری همه گیر دیدیم که تنوع بسیار مهم است.” “ممکن است استراتژی خوبی نباشد که اقلام را در یک کشور تولید کنیم و سپس سعی کنیم آنها را در سراسر جهان حمل کنیم.”

این شرکت هفت فروشگاه در ترکیه دارد و در حال حاضر سه برابر واردات خود به ترکیه صادر می کند ، جایی که در حال حاضر محصولات نساجی ، شیشه ، سرامیک و فلز را برای صادرات جهانی تولید می کند.

نیسل گفت که هزینه یک کانتینر از شرق آسیا از 2000 دلار قبل از شیوع COVID-19 در سال گذشته به 12000 دلار افزایش یافته است. “منطقی تر است که آنها را در جایی که فروخته می شوند نزدیک تر تولید کنیم. به همین دلیل ما می خواهیم آنها را در ترکیه تولید کنیم”.

این اقدام IKEA در پی اقدامات مشابه دیگر مارک های اروپایی مانند Benetton است که با افزایش تولید در صربستان ، کرواسی ، ترکیه ، تونس و مصر با هدف به نصف رساندن تولید در آسیا ، تولید را به خانه خود نزدیک می کند.

چالش های جاری

ترکیه در امتداد اروپا و خاورمیانه می گوید که در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از تغییرات در زنجیره های تامین جهانی بهره مند شود.

فوات اوکتای ، معاون رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت: “ترکیه با موقعیت استراتژیک خود ، جایگزینی قوی برای شبکه تولید تک محور و آسیایی دوران قبل از کووید است.”

در حالی که موقعیت استراتژیک ترکیه و پایگاه تولید قوی می تواند یک مزیت باشد ، نیسل گفت که محافظت از حرکتهای لیر – که روز چهارشنبه به کمترین سطح خود رسید – همچنان یک چالش عمده برای خرده فروشان است ، در حالی که نرخ بهره بالا هزینه های تامین مالی برای سرمایه گذاران را افزایش می دهد.

وی گفت: “هنگامی که نرخ سود بالای 20 درصد است ، محافظت از موقعیت های ارزی بسیار مشکل است.”

سلب مسئولیت: رسانه فیوژن مایلم به شما یادآوری کنم که داده های موجود در این وب سایت لزوماً زمان واقعی و دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام ، شاخص ها ، معاملات آتی) و فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند بلکه توسط سازندگان بازار ارائه می شوند ، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند ، به این معنی که قیمت ها نشانه ای هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین Fusion Media هیچ گونه مسئولیتی در قبال زیان معاملاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ، ندارد.

رسانه فیوژن یا هر کسی که با Fusion Media درگیر است هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکا به اطلاعات شامل داده ها ، نقل قول ها ، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت را نمی پذیرد. لطفاً در مورد خطرات و هزینه های مربوط به داد و ستد بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید ، زیرا این یکی از خطرناک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.