لبخند دلار از گوش به گوش نوشته رویترز

© رویترز. چهار هزار دلار آمریکا توسط یک بانک در حال شمارش ارز در بانکی در وست مینستر ، کلرادو در 3 نوامبر 2009 شمارش می شود. REUTERS/ریک ویلکینگ/عکس فایل نویسنده: مایک دولان لندن (رویترز) – این که آیا سرمایه گذاران پس از تغییر بازار سهام در هفته گذشته به سراغ تپه ها می روند

کد خبر : 107852
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۶
لبخند دلار از گوش به گوش نوشته رویترز



© رویترز. چهار هزار دلار آمریکا توسط یک بانک در حال شمارش ارز در بانکی در وست مینستر ، کلرادو در 3 نوامبر 2009 شمارش می شود. REUTERS/ریک ویلکینگ/عکس فایل

نویسنده: مایک دولان

لندن (رویترز) – این که آیا سرمایه گذاران پس از تغییر بازار سهام در هفته گذشته به سراغ تپه ها می روند یا خیر ، این قسمت نمایی از مکان های پوشش را نشان می دهد – و دلار آمریکا با اختلاف روبرو شد.

پول نقد دلار به طور معمول پناهگاهی را برای لحظات استرس مالی جهانی در گذشته فراهم کرده است – اخیراً با شیوع همه گیری کروناویروس در مارس سال گذشته.

نگرانی در مورد پیش فرض بدهی توسط شرکت غول پیکر املاک China Evergrande – و حتی ترس از اثرات موجی در شرکت های املاک منطقه ای ، بازارهای بدهی با سود بالا و بانک ها – ممکن است در آن مقیاس نباشد.

اما نگرانی ها به اندازه کافی محرکی برای عقب نشینی شدید سهام های جهانی در این ماه بود و دلار یکی از معدود برندگان روشن در طول آشفتگی بوده است.

اگر چه آن اصلاح سهام به طور گسترده ای پیش بینی شده بود – با اکثریت اخیر بانک دویچه نظرسنجی مشتریان (DE 🙂 گفت که آنها انتظار دارند تا پایان سال 5 تا 5 درصد اصلاح شود-سقوط اوج به بالاترین سطح شاخص MSCI در این ماه در روز دوشنبه تقریباً به 5 درصد رسید.

اعصاب دارایی چین هنوز به پایان نرسیده است و شاخص های نوسانات مالی بالاترین میزان در ماه های اخیر است.

دلار به عنوان پناهگاه فوق العاده عمل کرده است ، شاخص تجاری اصلی آن بیش از نیم درصد در هفته گذشته افزایش یافته است – و تقریباً 1 درصد در برابر طلا ، بیش از 1.4 درصد در برابر استرلینگ ، تقریبا 7 درصد در برابر افزایش یافته است.

بهشت های رقیب مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس در هفت روز گذشته با هم همخوانی یا پیشی گرفتند – اما دلار به طور مستقل افزایش یافته است.

البته همه چیز به دلیل استرس نیست. رویداد بزرگ دیگر هفته ، آخرین نشست سیاست گذاری فدرال رزرو ، سوخت جایگزین ارز را تامین می کند.

و برخی از استراتژیست های ارزی می بینند که دلار اکنون در حال افزایش دوگانه عجیب و غریب است.

پل مگیسی و تیم JPMorgan (NYSE 🙂 بر این باورند که دلار آمریکا همزمان از هر دو طرف به اصطلاح “لبخند دلار” سود می برد.

این “لبخند” این مشاهده را توصیف می کند که دلار از استرس و تنش شدید در یک نقطه سود می برد – زمانی که شرکت های با استقراض بسیار زیاد در سراسر جهان برای پول نقد و نقدینگی دلار تلاش می کنند – و از رشد سریع جهان و ریسک پذیری در طرف دیگر. – جایی که حقوق صاحبان سهام ایالات متحده بهتر عمل می کند و نرخ های ایالات متحده بالاتر می رود. در این بین ، در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد.

تیم JPMorgan نوشت: “اعتماد به نفس ما افزایش یافته است که دلار در آستانه فرار واضح از هر دو طرف لبخند دلار قرار دارد یا هر دو به طور همزمان پایان می یابد.”

در سمت چپ لبخند ، آنها شاهد نگرانی فزاینده ای هستند که رشد جهان به اوج خود رسیده است ، حمایت سیاست ها کنار گذاشته می شود ، سهام های جهانی بیش از حد گسترده شده اند و “افزایش خطرات جهانی” از چین و ترس های ژئوپلیتیکی مرتبط وجود دارد.

آنها می گویند در سمت راست فدرال رزرو و “استثناگرایی مبتنی بر نرخ آمریکا” قرار دارد. سیاست گذاران فدرال رزرو این هفته احتمالاً نشانه افزایش نرخ بهره آمریکا از اواخر سال آینده و – بسیار مهم – تا شش سال تا پایان سال 2024 هستند.

به موقع

گاهی اوقات با تمرکز بر بازده اسمی اوراق قرضه ایالات متحده به صورت جداگانه ، حمایت از نرخ بهره برای دلار نادیده گرفته می شود – به ویژه در سالی مانند این ، زمانی که دلار ثابت ماند حتی در شرایطی که بازدهی خزانه داری آمریکا در تابستان کاهش یافت.

معیار بهتر ثروت دلار اغلب در اوراق قرضه نسبی واقعی یا تعدیل شده تورم بین ایالات متحده و سایر اقتصادها یا مناطق عمده مشاهده می شود.

به عنوان مثال ، با گذراندن بیشتر سال 2021 در مناطق منفی ، شکاف در بازدهی واقعی دو ساله بین آمریکا و آلمان ماه گذشته مثبت شد و این هفته حق بیمه جدید بر نرخهای ایالات متحده به بالاترین سطح از ژوئن 2020 رسید. پیش بینی نرخ معادل ایالات متحده نیز در بالاترین سطح خود از آوریل قرار دارد.

این دیدگاه نرخ واقعی برای کسانی که انتظارات تورمی و پتانسیل رشد را بر ثروت یک ارز غالب می دانند ، منطقی است.

همه چیز مساوی است ، سیاست پولی شدیدتر امروز به معنای انتظارات کمتر از تورم ، فرسایش کمتر ارزش پول در طول زمان و افزایش نرخ ارز است – همه فرض بر این است که پتانسیل رشد به اندازه کافی قوی است تا بتواند نرخهای بالا و “نرخ پایانی” بالاتر را در تنگنایی حفظ کند. چرخه

و این باید در برابر انتظارات رشد و تورم در اروپا یا ژاپن تنظیم شود.

مورگان استنلی (NYSE 🙂 متیو هورنباخ و تیمش نیز شاهد افزایش بیشتر دلار با افزایش نرخ واقعی هستند. و آنها فکر می کنند که نشست این هفته فدرال رزرو می تواند یک لحظه بزرگ باشد.

آنها در این هفته نوشتند: “FOMC سپتامبر ممکن است یک کاتالیزور کلیدی برای افزایش بازدهی ایالات متحده (واقعی) باشد ، که انتظار می رود دلار را به طور گسترده افزایش دهد.”

(توسط مایک دولان ، توییتر (NYSE :):reutersMikeD ؛ ویرایش توسط کوین لیفی)





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.