سجاد نوروزی: پس از کرونا، نه بازیگران و نه ژانر، تضمین‌کننده فروش فیلم‌ها نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع «سینمای ایران در ژانر وحشت از کرونا؛ فردا چه می‌شود؟»، شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، با حضور گروهی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، سینماداران، کارشناسان و منتقدان برگزار شد. سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی و عضو شورای صنفی نمایش، یکی از افراد حاضر در این نشست بود که سخن خود را چنین

کد خبر : 105350
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
سجاد نوروزی: پس از کرونا، نه بازیگران و نه ژانر، تضمین‌کننده فروش فیلم‌ها نخواهد بود



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع «سینمای ایران در ژانر وحشت از کرونا؛ فردا چه می‌شود؟»، شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، با حضور گروهی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، سینماداران، کارشناسان و منتقدان برگزار شد.

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی و عضو شورای صنفی نمایش، یکی از افراد حاضر در این نشست بود که سخن خود را چنین آغاز کرد: «ما در همه‌گیری کرونا، دوره عجیبی را پشت سر گذاشتیم. اما یک تجربه‌ای را چند روز پیش به دست آوردیم که در نهایت ما را به نتیجه‌ای خاص می‌رساند. محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال«زخم کاری» از من خواست تا سالنی را برای اکران قسمت آخر این سریال قرار دهیم. بعد از مدتی ایشان از من خواست هر پنج سالن پردیس را به این کار اختصاص دهیم که گفتم سالن‌ها پر نمی‌شوند و ایشان با قاطعیت گقت که پُر خواهند شد. این کار را انجام دادیم و در کمال شگفتی و ناباوری، دیدم پنج سالن پردیس، در عرض یک ربع پر شد.»

او درباره احترام گذاشتن به مخاطب و فراهم کردن شرایط حضور او در سالن سینما گفت: «اگر مخاطب احساس کند به او احترام گذاشته شده و در حال تماشای یک اثر استاندارد است، در هر شرایطی به سینما می‌آید و فیلم را تماشا می‌کند. این نشان می‌دهد که سینمای ایران، پس از کرونا، قابلیت احیا دارد. حتی با استقبالی که در این شرایط از «دینامیت» شد، باز هم به این نتیجه می‌رسیم که کیفیت اثر است که مخاطب را به سینما می‌آورد چون در حال حرکت به سمتی هستیم که محتوا تعیین کننده نوع اکران است، چیزی که تا کنون وجود نداشته است.»

نوروزی ادامه داد: «متاسفانه ما در سینمای ایران به هرچیزی جز مخاطب نگاه می‌کنیم. اگر حالا فیلم‌هایی تلویزیونی بسازیم و روی پرده ببریم، حتی دیگر شاهد کف فروش تضمین شده‌ای نخواهیم بود، چون بعد از کرونا این مخاطب است که تعیین کننده فروش فیلم است نه بازیگران یا هر عامل دیگری و ما نمی‌توانیم اثری بسازیم که به او بی‌احترامی شود.»

عضو شورای صنفی نمایش ادامه داد: «در درجه اول، بحث کیفیت اثر مطرح می‌شود و کمدی و درام بودن آن خیلی مطرح نیست. میزان فروش «درخت گردو» هم این موضوع را تایید می‌کند، هرچند که معتقدم باید بیش‌تر برای این فیلم تبلیغ شود، چون اگر تبلیغات خوبی داشت، می‌توانست مخاطب بیشتری جذب کند.»

۵۷۲۴۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.