5 حقیقت روانشناسی که حیرت زده تون می کنه (ترفندهایی که در تبلیغات هم استفاده میشن)

روانشناسی به ما کمک می کند تا بفهمیم که چرا چنین فکرهایی در سر داریم، چرا اینطور احساس می کنیم و چرا فلان رفتار را داریم. این علم حقایق جالبی را در مورد ذهن و رفتار ما آشکار می کند و چیزهایی را به ما نشان می دهد که ممکن است در مورد خود و

کد خبر : 514969
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
5 حقیقت روانشناسی که حیرت زده تون می کنه (ترفندهایی که در تبلیغات هم استفاده میشن)


روانشناسی به ما کمک می کند تا بفهمیم که چرا چنین فکرهایی در سر داریم، چرا اینطور احساس می کنیم و چرا فلان رفتار را داریم. این علم حقایق جالبی را در مورد ذهن و رفتار ما آشکار می کند و چیزهایی را به ما نشان می دهد که ممکن است در مورد خود و دیگران متوجه نشده باشیم. اگر از علاقه مندان به روانشناسی هستید و عاشق کشف حقایق جدید و جذاب در مورد مغز انسان، این مطلب جالب از خبرنامه را بخوانید! ما 5 حقیقت جالب روانشناسی را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند دیدگاه جدیدی از زندگی روزمره به شما بدهد.

اصل آشنایی

اصل آشنایی نشان می دهد که ما تمایل داریم چیزها یا حتی افرادی را بیشتر دوست داشته باشیم، که بیشتر می بینیم یا در موردشان می شنویم. وقتی به طور مکرر در معرض چیزی قرار می گیریم، برایمان آشنا می شود و این آشنایی باعث ایجاد حس آرامش می شود. به عنوان مثال، حتماً متوجه شده اید که اگر روزانه با شخصی صحبت می کنید یا می بینید، انگار با او پیوند ناگفته ای برقرار کرده باشید و در کنار او احساس راحتی بیشتری داشته باشید. مثال دیگر می تواند این باشد که چگونه شرکت ها تبلیغات خود را به طور مکرر نشان می دهند تا مصرف کنندگان با محصولات آنها آرام آرام اشنا و راحت تر شوند.

خطای هاله ای

اثر هاله یا خطای هاله ای زمانی است که ما کسی را بیشتر دوست داریم زیرا ظاهر خوبی دارد. اگر فردی جذاب باشد، ممکن است فکر کنیم که خوب یا باهوش است، حتی اگر او را به خوبی نشناسیم. ظاهر خوب می تواند ما را وادار کند ویژگی های خوبی را به دیگران نسبت دهیم و تصور کنیم که فلان ویژگی و فلان ویژگی را دارند!

اثر دارونما

اثر دارونما زمانی اتفاق می‌افتد که افراد پس از مصرف درمانی که داروی واقعی ندارد، احساس بهتری داشته باشند. اگر کسی باور داشته باشد که یک قرص به او کمک می‌کند، بدنش واقعاً می‌تواند احساس بهتری داشته باشد فقط به این دلیل که انتظار دارد چیزی روی درد یا آسیب او تاثیر بگذارد. در واقع فرد منتظر است که آن دارو روی او اثر کند. این اثر تأکید می کند که آنچه ما فکر می کنیم می تواند بر احساس ما تأثیر بگذارد، حتی اگر دارو واقعاً کاری انجام ندهد.

اثر نورافکن یا توهم کانون توجه بودن

اثر نور افکن یا توهم کانون توجه بودن زمانی است که احساس می کنیم همه بیشتر از آنچه واقعا هست ما را تماشا و قضاوت می کنند. به عنوان مثال، اگر اشتباهی مرتکب شوید یا چیزی را بپوشید که از آن خجالت می‌کشید، ممکن است فکر کنید همه متوجه آن شده‌اند. اما در واقعیت، بیشتر مردم مشغول فکر کردن به خودشان هستند و توجه زیادی به ما ندارند. این می تواند ما را در موقعیت های اجتماعی عصبی کند.

اثر زیگارنیک

اثر Zeigarnik نشان می دهد که ما کارهای ناتمام را بهتر از کارهای انجام شده به یاد می آوریم. اگر کاری را شروع کنیم اما آن را تمام نکنیم، ذهن ما مدام آن را به ما یادآوری می‌کند، که می‌تواند باعث شود تا زمانی که آن را کامل نکنیم، احساس بی‌قراری، غرق شدن در افکار آزار دهنده و پریشانی کنیم.

این هم از 5 حقیقت شگفت انگیز روانشناسی! اطفا برای مان بنویسید که کدام یک را تجربه کرده اید و کدام یک برای تان از همه جالب تر بود. واقعیت این است که ذهن ما انسان ها به غایت پیچیده است و دچار خطای زیادی می شود. از این رو مطالعه در مورد خطاهای شناختی و روح و روان انسان می تواند تا جایی زیادی روابط شما را بهبود دهد و باعث شود که از خطاها دور بمانید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.