۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر،تحول منحصربه فرد نیروهای مسلح یمن در ساخت موشک مافوق صوت فلسطین ۲ که به تازگی تل آویو را هدف قرار داده باعث بهت و حیرت بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی و آمریکا شده است. روزنامه القدس العربی در گزارشی در این خصوص نوشت: ۱۴ مارس

کد خبر : 497495
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان


به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر،تحول منحصربه فرد نیروهای مسلح یمن در ساخت موشک مافوق صوت فلسطین ۲ که به تازگی تل آویو را هدف قرار داده باعث بهت و حیرت بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی و آمریکا شده است.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه القدس العربی در گزارشی در این خصوص نوشت: ۱۴ مارس ۲۰۲۴ سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید آمریکا سخنان مقامات یمنی در خصوص در اختیار داشتن موشک مافوق صوت را تکذیب کرد چرا که می‌دانست داشتن این موشک‌ها به چه معنی است. ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ نیروهای انصارالله یمن از این موشک علیه عمق اراضی اشغالی استفاده کردند. همین مسأله باعث ترس و وحشت غربی‌ها به دلیل تحولات خاورمیانه شد. این نوع از موشک‌ها پیشتر در رزمایش‌های چین، کره شمالی و روسیه دیده شده بود و بسیاری از تحلیلگران تصورش را هم نمی‌کردند که یمن نیز آنها را در اختیار داشته باشد. مسأله دوم ناتوانی و ضعف سیستم‌های دفاعی در برابر این نوع از موشک‌ها است به طوری که حتی سیستم‌های دفاعی آمریکا در دریای سرخ و خاورمیانه موسوم به سپر دفاع موشکی نیز نتوانست آن را ساقط کند. یمن دومین کشور بعد از روسیه است که در تاریخ جنگ‌ها از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه رأی الیوم نیز در این زمینه گزارش داد: موشک مافوق صوت یمن از بخش شرقی به تل آویو نفوذ کرد اما بنا به گفته یک تحلیلگر عرب، این موشک اگر از یمن شلیک شده بود باید بر اساس موقعیت جغرافیایی، از سمت جنوب وارد این منطقه می‌شد بنابراین این موشک از سمت عراق شلیک شده است! درست است که نیروهای محور مقاومت با یکدیگر هماهنگی و همکاری دارند اما تحلیلگر مذکور از این نکته غافل مانده که موشک مافوق صوت یمن دارای قدرت پیشرفته تغییر مسیر به صورت دقیق بعد از شلیک از طریق سیستم‌های پیشرفته است که می‌تواند محدودیت‌های جغرافیایی را در نوردد و به اهداف مورد نظر اصابت کند.

این تکنولوژی پیشرفته که با استفاده از سیستم‌های مختلف از جمله «سیستم های هدایت اینرسی» تحقق یافته باعث شده شاهد یک تحول منحصر به فرد در صنایع دفاعی یمن باشیم که سامانه‌های اسرائیلی و آمریکایی را به چالش کشیده است. نکته دوم که باید به آن اشاره کنیم احتمال استفاده از سیستم‌های پارازیتی بر روی موشک مذکور برای اختلال در عملکرد سامانه‌های رژیم صهیونیستی است.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه لبنانی الاخبار نیز گزارش داد: تحولات روزهای گذشته نشان می‌دهد صنعاء خود را برای یک میدان نبرد واقعی با هدف آزمایش توان داخلی اش آماده می‌کند. شلیک تنها یک موشک و نه بیشتر نشان می‌دهد یمن همچنان به نقش خود در نبرد با دشمن صهیونیستی یعنی مشغول کردن تل آویو پایبند است. اینکه محور مقاومت تصمیم بگیرد از مرحله پشتیبانی به مرحله نبرد با دشمن صهیونیستی وارد شود نیاز به بررسی دارد. تل آویو باید بداند اگر یمن می‌تواند این موشک را با فاصله ۱۱ دقیقه به تل آویو برساند و این منطقه را هدف قرار دهد لبنان نیز خواهد توانست طی یک دقیقه این کار را انجام دهد.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: در آستانه یک سالگی تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری هستیم؛ تجاوزی که تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار شهید و زخمی در میان فلسطینی‌ها به ویژه زنان و کودکان برجای گذاشته و شهرها و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را به صورت کامل ویران کرده است. این در حالی است که تل آویو هنوز نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه سوری الوطن در خصوص فلسطین نوشت: با وجود ویرانی شدید نوار غزه جایگاه مردمی جنبش حماس در میان کشورهای غربی و حتی کرانه باختری تقویت شده چرا که طوفان الاقصی امید میلیون‌ها انسان است. اختلافات میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی این رژیم به بن بست رسیده و شعله ور کردن این اختلافات یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مقاومت در نوار غزه به شمار می‌رود.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه المراقب العراقی نوشت: جنبش انصارالله یمن روز گذشته موفق شد یک پهپاد آمریکایی دیگر از نوع ام کیو ۹ را در استان ذمار با موشک زمین به هوا ساقط کند. این سومین پهپاد آمریکایی طی یک هفته و دهمین پهپاد طی تقریباً یک سال گذشته به شمار می‌رود.

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه یمنی المسیره گزارش داد: موفقیت نیروهای مسلح یمن در عملیات موشکی اخیر علیه تل آویو به مثابه یک زلزله برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود چرا که از توان نظامی و تسلیحاتی این کشور و تکنولوژی‌های پیشرفته رونمایی کرده که یمنی‌ها با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود به آنها دست پیدا کرده‌اند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.