۴۷ کاری که هر مرد باید حداقل یک بار انجام دهد

بیایید درباره کارهای مردانه حرف بزنیم، کارهایی که خوب است هر مردی یک بار هم که شده آن‌ها را در زندگی تجربه کند. فرقی نمی‌کند چند سال دارید، وضعیت تاهلتان چگونه است یا شغلتان چیست. در این مقاله پیشنهادهایی برای شما داریم که با انجام آن ها می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید،

کد خبر : 503745
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
۴۷ کاری که هر مرد باید حداقل یک بار انجام دهد


بیایید درباره کارهای مردانه حرف بزنیم، کارهایی که خوب است هر مردی یک بار هم که شده آن‌ها را در زندگی تجربه کند. فرقی نمی‌کند چند سال دارید، وضعیت تاهلتان چگونه است یا شغلتان چیست. در این مقاله پیشنهادهایی برای شما داریم که با انجام آن ها می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، لذت ببرید و درک متفاوتی از زندگی داشته باشید.

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که هر مردی حتی اگر زن و زندگی خوبی دارد، لازم است کارهایی برای سرگرمی در وقت تنهایی و حضور در جمعه‌های مردانه و انجام کارهای دسته‌جمعی نیاز دارد. تاکنون چندین پژوهش انجام شده که درون‌مایه آن بررسی تأثیر حضور در دور همی‌های مردانه بر وضعیت سلامت مردان بوده است. راهنمای جامع کارهای مردانه چطور شامل ۴۷ کاری است که هر مرد باید حداقل یک بار انجام دهد. با ما همراه شوید و ببینید کدام را تجربه کرده‌اید یا تمایل دارید که کدام را تجربه کنید. فهرست این کارها عبارت است از:

۱. به بدن خود برسید، حتی به فکر سیکس‌پک باشید!

تناسب اندام فراتر از ظاهر خوب، به شما احساس قدرت و سلامتی بیشتری می‌دهد. تمرینات ورزشی باعث تقویت روحیه، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب می‌شود. برای دستیابی به این هدف، به یک برنامه ورزشی پایبند باشید که با سبک زندگی شما همخوانی دارد. تحول جسمی شما باید به‌گونه‌ای باشد که همه آن را ببینند. بد نیست اگر به فکر سیکس‌پک هم باشید. هیچ وقت برای تناسب اندام دیر نیست و تناسب اندام بعد از ۴۰ سالگی هم ممکن است.

۲. برای دوستانتان غذا بپزیذ

یک غذای خوشمزه برای دوستان بپزید. این کار، تنها نمایش هنر آشپزی نیست، بلکه راهی خوش‌طعم است که شما را به دوستانتان نزدیک می‌کند. با انتخاب مواد تازه و دستورالعمل‌های خلاقانه، می‌توانید طعمی خاطره‌انگیز و شبی لذت‌بخش برای جمع دوستانتان به ارمغان بیاورید. نه‌تنها در هنگامی که دور هم می‌نشینید و غذا می‌خورید، بلکه حتی در فرآیند پخت غذا، لحظاتی سرشار از لذت و خلاقیت رقم می‌خورد.

۳. کارهای عام‌المنفعه انجام دهید

کمک به جامعه فقط صرفاً انجام امور خیریه و یک‌طرفه نیست ، بلکه فرصتی برای پرورش همدلی و حس تعلق به چیزی بزرگ‌تر و فراتر از خودمان است. از داوطلب شدن در جمیعت‌های خیریه محلی تا کمک به محیط‌زیست یا مشاوره به دانش آموزان و تازه‌کاران هر کاری ر که مایلید، می‌توانید امتحان کنید.

۴. به خودتان یک جایزه بزرگ بدهید

پس از دستیابی به یک هدف مهم، با یک هدیه خاص خودتان را تشویق کنید. این هدیه، می‌تواند چیزی باشد که همیشه آرزویش را داشته‌اید. اگر پول داشتید یک خودروی خوب یا یک ساعت لوکس بخرید. اگر هم هنوز درآمد زیادی ندارید، می‌توانید لباسی را بخرید که خیلی دوست دارید. راستش را بخواهید، فرقی ندارد چه هدیه‌ای برای خودتان بخرید. اما مهم است که برای خودتان هدیه بخرید. این هدیه، قرار است به شما یادآوری کند که سخت‌کوشی‌های‌ شما به ثمر نشسته است و شما به خودتان افتخار می‌کنید.

۵. تجربه تماشای غروب یا طلوع آفتاب

شاید این پیشنهاد، خیلی اینستاگرامی و پر از ادا به نظر برسد، اما لحظاتی را به تماشای غروب یا طلوع آفتاب در یک مکان خاص اختصاص دهید. تماشای رنگ‌های متغیر آسمان نه‌تنها آرامش‌بخش است، بلکه شما را به طبیعت پیوند می‌دهد. در نهایت، چنین لحظاتی خاطره‌سشاز هستند و تا ابد در ذهن شما می‌مانند.

۶. کسی را استخدام کنید

چه برای انجام پروژه‌ای شخصی و چه در زمینه شغلی که دارید، استخدام یک نفر به شما فرصت می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی و رهبری خود را تقویت کنید. یادگیری این مهارت که گاهی می‌توانید برخی از وظایف را به دیگران بسپرید، بسیار ارزشمند است. کسب یا تقویت این توانایی‌ و مهارت، می‌تواند در موفقیت‌های آینده شما مؤثر باشد.

۷. کسی را اخراج کنید!

شاید این پیشنهاد در نگاه اول شوخی به نظر برسد، اما اتخاذ تصمیم‌های سخت بخشی از مسئولیت‌های مدیریتی است. اخراج افراد به‌خاطر دلایلی مانند عملکرد ضعیف یا ناهماهنگی با تیم ممکن است دشوار باشد، اما باشد! به هر ترتیب، شما باید این مهارت را یاد بگیرید و اگر لازم باشد، چنین کار دشواری را انجام دهید. باید بتوانید، در صورت نیاز، تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز اتخاذ کنید. شما باید این کار را با احترام و حرفه‌ای‌گری انجام دهید. این تجربه به شما یاد می‌دهد که چگونه در مواجهه با چالش‌های مختلف، به اصول اخلاقی پایبند بمانید.

۸. در جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنید

با شرکت در جشنواره‌های فرهنگی مختلف، فرصت دارید که به دنیای جدیدی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها و غذاهای متفاوت وارد شوید. این تجربه‌ها نه‌تنها شما را با تنوع فرهنگی ایران و حتی جهان آشنا می‌کند، بلکه دیدگاه شما را درباره زندگی تغییر می‌دهد.

۹. حیوان خانگی بیاورید

حضور حیوان خانگی در خانه می‌تواند یکی از پرمعناترین و محبت‌آمیزترین تصمیمات زندگی‌تان باشد. حیوانات خانگی عشق و وفاداری بی‌قید و شرطی به شما می‌دهند و مسئولیت‌پذیری شما را تقویت می‌کنند. انتخاب حیوان خانگی‌ به‌گونه‌ای که حضور او با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد، رابطه‌ای طولانی‌مدت و پربار می‌سازد که درر بهبود حال و احوال شما مؤثر خواهد بود.

۱۰. از کهنه سربازان و جانبازان تقدیر کنید

قدردانی از سربازانی که جانشان را برای حفظ امنیت و آزادی کشور فدا کرده‌اند، می‌تواند با کمک مالی به سازمان‌های مرتبط یا اختصاص وقت دیدار از آن‌ها همراه باشد. با این کار، حس احترام و قدردانی بیشتری به فداکاری‌هایشان خواهید داشت.

۱۱. ادبیات کلاسیک بخوانید

غوطه‌وری در آثار کلاسیک جهان مانند «برادران کارامازوف» و «دون کیشوت» شما را با پرسش‌های عمیق انسانی و فلسفی روبه‌رو می‌کند. این آثار نگاه شما را به زندگی، اخلاق و معنای وجود گسترش می‌دهند. از نویسندگان کلاسیک ایرانی نیز غافل نشوید. اگر بخواهیم در یک نگاه چند تن از نویسندگان آثار کلاسیک ادبیات ایران و جهان را نام ببریم، پیشنهاد ما به شما مطالعه آثار نویسندگانی مانند احمد محمود، ارنست همینگوی، نادر ابراهیمی و حتی نویسنده متفاوتی مثل تالکین است.

۱۲. اسب‌سواری کنید

احساس آزادی و ارتباط با طبیعت از طریق اسب‌سواری تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. این ورزش، هم قدرت جسمانی و هم قدرت ذهنی شما را تقویت می‌کند و فرصتی برای تجربه آرامش و تمرکز است. شاید فکر کنید اسب سواری خیلی ورزش گرانی است، اما اگر قصد خرید اسب نداشته باشید و به تمرین و یادگیری در پیست اسب‌سواری قانع باشید، لذت یادگیری اسب‌سواری، آن‌چنان هم گران نخواهد بود.

۱۳. هنرهای رزمی و دفاع شخصی یاد بگیرید

تمرین و یادگیری هنرهای دفاع شخصی یا همان هنری رزمی نه‌تنها جسم شما را قوی می‌کند، بلکه قدرت درونی و انضباط را نیز تقویت می‌کند. این تمرینات باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت توانایی شما در مقابله با چالش‌ها روزمره می‌شود.

۱۴. دوست خود را صادقانه راهنمایی کنید

گاهی اوقات، دوستان به راهنمایی صادقانه نیاز دارند. ممکن است لازم باشد به یک دوست بگویید که در رابطه‌اش مشکلی وجود دارد یا تصمیمی که گرفته مناسب نیست. این توصیه‌ها باید با همدلی و صداقت بیان شوند تا بتوانند تأثیر مثبت بگذارند.

۱۵. با زورگویی مقابله کنید

هنگام مواجهه با زورگویی، از خودتان یا دیگران دفاع کنید. این کار به شما قدرت اخلاقی و شجاعت می‌بخشد و حس عدالت و انصاف را در شما تقویت می‌کند. نیاز نیست وارد درگیری فیزیکی شوید. پس چطور با زورگویی مقابله کنید؟ برای نمونه، می‌توانید در برابر زورگویی در محل کار سرخم نکنید.

۱۶. در یک کشور خارجی زندگی کنید

درست است که در نگاه اول، تجربه این گزینه برای همه ما ممکن نیست، اما اگر شد زندگی در یک کشور دیگر را، هر چند برای مدتی کوتاه و در قالب یک سفر خارجی چندماهه، تجربه کنید. زندگی در یک کشور خارجی، تجربه‌ای غنی و هیجان‌انگیز است که شما را با فرهنگی جدید و متفاوت آشنا می‌کند. زبان جدیدی یاد می‌گیرید و دیدگاه‌های جدیدی به زندگی پیدا می‌کنید. همه‌چیز در کنار هم به رشد شخصیتتان کمک می‌کند.

۱۷. یک سرمایه‌گذاری پرریسک را تجربه کنید

یک سرمایه‌گذاری پرریسک را تجربه کنید. با این کار، فرصت‌های جدیدی برای یادگیری و رشد پیدا می‌کنید. این چالش‌ها، تجربیاتی بی‌نظیر و البته درآمدی مطلوب برایتان رقم می‌زند. البته به خاطر داشته باشید که کارهای قمار گونه، شرکت‌های هرمی و چیزهایی شبیه به این سرمایه‌گذاری نیستند!

۱۸. در یک کلاس توسعه فردی خوب شرکت کنید

سرمایه‌گذاری روی رشد فردی از طریق شرکت در یک دوره خاص برای شما مفید است. ابتدا باید ببینید که به چه چیزهایی نیاز یا تمایل دارید، از مارکتینگ تا ام‌بی‌ای و دوره‌های خاص مدیریتی گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما است.

۱۹. فانتزی‌های جنسی خود را با همسرتان در میان بگذارید

بحث و تبادل نظر درباره تمایلات و خواسته‌های شخصی در رابطه، شما را به شریک زندگی‌تان نزدیک‌تر می‌کند و اعتماد و احترام متقابل را تقویت می‌کند. این ارتباطات باز، پایه‌گذار یک رابطه پایدار و موفق است.

۲۰. پیش از ۳۰سالگی یک کت و شلوار رسمی تهیه کنید

خرید یک کت و شلوار رسمی و مناسب به شما این اطمینان را می‌دهد که برای هر رویداد رسمی آماده هستید. یادتان باشد که این لباس نشان‌دهنده‌ سلیقه‌ شماست و به شخصیت حرفه‌ای شما اعتبار می‌بخشد.

۲۱. در رویدادهای بزرگ ورزشی شرکت کنید

تجربه حضور در رویدادهای ورزشی مهم مانند مسابقات لیگ برتر فوتبال چیزی فراتر از تماشای یک مسابقه است. این رویدادها محیطی پر از انرژی، هیجان و احساسات جمعی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با هزاران هوادار دیگر از لحظاتی تاریخی لذت ببرید.

۲۲. در پیست رانندگی کنید

رانندگی در یک پیست اتومبیل‌رانی، فرصتی برای آزمایش مهارت‌ها و تجربه هیجان سرعت است. این تجربه، به شما این امکان را می‌دهد که در یک محیط کنترل‌شده، دقت و سرعت خود را به چالش بکشید. برای علاقه‌مندان به خودرو، این تجربه می‌تواند به‌معنای خلق لحظاتی‌ بی‌نظیر و دیوانه‌وار باشد.

۲۳. موج‌سواری کنید

موج‌سواری فقط یک ورزش نیست؛ بلکه راهی برای ارتباط با طبیعت و آزمایش همانگی جسم و ذهن شماست. یادگیری تعادل و کنترل آن در آب‌های مواج، تمرکز و آرامش ذهنی را تقویت می‌کند و در عین حال، فرصتی برای لذت بردن از زیبایی طبیعی اقیانوس‌ها فراهم می‌آورد. برای تجربه این کار پرهیجان و تفریحی می‌توانید به جنوب و کرانه‌های خلیج فارس سفر کنید!

۲۴. خانه رویایی خود را طراحی کنید و بسازید

ساخت خانه‌ای که مطابق با خواسته‌ها و نیازهای شما باشد، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زندگی هر کسی است. طراحی و ایجاد فضایی که بازتاب‌دهنده شخصیت و سبک زندگی شما باشد، تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب است. این پروژه، به شما حس موفقیت و غرور می‌دهد و خانه‌ای را فراهم می‌کند که به معنای واقعی کلمه «خانه شما» است.

۲۵. یک دروغ کوچک بگویید

شاید فکر کنید این توصیه غیر اخلاقی است، اما صبر کنید. گفتن دروغ‌های کوچک گاهی بخشی از پیچیدگی‌های زندگی اجتماعی است. چنین چیزی را قبل از این که مجبور شوید، تجربه کنید. چنین تجربه‌ای کمک می‌کند کم و کمتر دروغ بگویید!

۲۶. پدر شوید!

پدر شدن یکی از بزرگ‌ترین و پرمعناترین تغییرات زندگی است. این تجربه به شما مسئولیت‌پذیری، صبر و عشقی بی‌قید و شرط می‌آموزد. با بزرگ کردن فرزند، نه‌تنها به شکل‌دهی آینده آنها کمک می‌کنید، بلکه درس‌های زیادی نیز از خودتان و زندگی یاد می‌گیرید. البته بعضی‌ها مایل نیستند پدر شوند و این کاملاً قابل‌درک است.

۲۷. غواصی کنید

غواصی شما را به دنیای زیر آب می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید زیبایی‌های خیره‌کننده حیات در اقیانوس را از نزدیک تماشا کنید. این تجربه، شما را با یک دنیای جدید از موجودات و مناظر زیبا و عجیب آشنا می‌کند که به‌ندرت می‌توان آن‌ها را در سطح مشاهده کرد.

۲۸. در بهترین صندلی یک رویداد بنشینید

خرید بهترین صندلی یک کنسرت سخت است، اما به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد. این کار شما را به قلب هیجان می‌برد. در این جایگاه، می‌توانید بدون حواس‌پرتی‌های اطراف، به‌طور مستقیم از انرژی و هیجان لحظه پیش رو لذت ببرید. این تجربه، احساسی ویژه رقم می‌زند که نمی‌توان آن را با هیچ‌چیز دیگری مقایسه کرد.

۲۹. از کسی که به او آسیب زده‌اید، عذرخواهی کنید

ما در زندگی خود خواسته و ناخواسته به دیگران ضربه می‌زنیم. عذرخواهی صمیمانه از کسی که به او آسیب رسانده‌اید، می‌تواند روابط را بهبود ببخشد و زخم‌های گذشته را التیام دهد. این کار نه‌تنها نشانه‌ای از بلوغ و مسئولیت‌پذیری شماست، بلکه کمک می‌کند که روابط ارزشمند خود را ترمیم کنید.

۳۰. سخاوتمندانه انعام دهید

پرداخت انعام سخاوتمندانه به کسی که خدمات عالی به شما داده است، نشان‌دهنده قدردانی واقعی است. این حرکت کوچک می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در روز و روحیه و افزایش رضایت‌شغلی آن فرد داشته باشد. گذشته از این‌ها، پرداخت انعام، مانند یک بازی دوسربرد است، زیرا شما هم از این کار حس فوق‌العاده‌ای می‌گیرید.

۳۱. با پدرتان به سفر بروید

اگر پدرتان در قید حیات است، حتماً سفری دو نفره را با او تجربه کنید. این سفر به شما فرصتی می‌دهد تا زمان بیشتری را با هم بگذرانید و ارتباط عمیق‌تری برقرار کنید. شاید در آخر عمر خیلی چیزها را فراموش کنید، اما این سفر را به یاد خواهید سپرد.

۳۲. تیراندازی کنید

به باشگاه تیراندازی بروید و تیراندازی را تجربه کنید. مهم نیست با کمان یا اسلحه باشد، تیراندازی یکی از ابتدایی‌ترین مهارت‌ها و ورزش‌هایی است که بشر به آن دست یافته است. با این حال، این ورزش، در دوران ما، نه‌تنها یک ورزش است، بلکه یک تفریح جذاب نیز به شمار می‌آید.

۳۳. از تیم محبوبتان دیوانه‌وار طرفداری کنید

تشویق تیم ورزشی محبوبتان، آن هم با صدای بلند و با تمام انرژی، نشانه‌ای از تعهد و شور و شوق شماست. این لحظه‌های پرانرژی و پرهیجان در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها، خاطراتی می‌سازند که تا همیشه در ذهن افراد باقی خواهند ماند. پس لطفاً از دیوانگی نترسید.

۳۴. از دوست خود در دوره بیماری حمایت کنید

حضور و حمایت از دوستی که در حال مبارزه با بیماری سختی مانند سرطان یا کرونا است، می‌تواند برای او بسیار معنادار باشد. حضور شما نه‌تنها به او احساس آرامش می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده اهمیت دوستی و ارزش رابطه انسانی برای شما است.

۳۵. به نوجوان ورزش یاد دهید

آموزش مهارت‌های ورزشی مانند فوتبال به نوجوانان یا حتی فرزند خودتان تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز است. تمرین این کار با پسر یا دخترتان این لحظات می‌تواند به خاطراتی تبدیل شود که هر دو شما برای همیشه در ذهن داشته باشید.

۳۶. یک سرگرمی یا هنر جدید یاد بگیرید

یک هنر یا سرگرمی جدید یاد بگیرید. این فعالیت‌ها نه‌تنها فرصتی برای آرامش و رهایی از استرس‌های روزمره فراهم می‌کنند، بلکه مهارت‌های جدیدی به شما می‌آموزند که ممکن است در طول زندگی مفید باشند. مثلاً سفالگری یاد بگیرید یا یک کنسول بازی بخرید بازی با پلی استیشن را تجربه کنید.

۳۷. در یک فعالیت اجتماعی شرکت کنید

شرکت در پروژه‌های اجتماعی مانند ساخت زمین بازی یا تمیز کردن محیط زیست، احساس مشارکت و تاثیرگذاری مثبت بر جامعه را در وجودتان تقویت می‌کند. این فعالیت‌ها، همبستگی تیمی را تقویت می‌کند و حس مسئولیت‌پذیری و همدلی را پرورش می‌دهد.

۳۸. دشمنی‌ها را مدیریت کنید

این توصیه قطعی نیست، ولی باید قبول کرد گاهی‌اوقات، درگیری‌ها اجتناب‌ناپذیرند و ممکن است به دشمنی‌های طولانی‌مدت منجر شوند. با بلوغ فکری و مهارت‌های ارتباطی سعی کنید از تشدید درگیری جلوگیری کنید و در صورت امکان، به‌جای دشمنی‌ورزی و کینه‌توزی، به توافق برسید.

۳۹. دست به آچار شوید

یک لامپ را تعویض، شیر آب را تعمیر یا هر خرابی دیگری را خودتان با همین دست‌ها، درست کنید. شاید خراب‌کاری کنید، اما تجربه کنید. چنین تجربه‌ای بسیارجذاب و آموزنده است.

۴۰. رویداد خیریه برگزار کنید

برگزاری رویداد خیریه برای حمایت از یک مسئله خاص، فرصتی عالی برای کمک به دیگران و ایجاد تأثیر مثبت است. با این کار، می‌توانید آدم‌ها را برای یک هدف خوب، دور هم جمع کنید و حس همبستگی اجتماعی را تقویت کنید. نیاز نیست حتماً کار بزرگی انجام دهید. قدم‌های کوچک هم مهم هستند. مثلاً در حوالی ماه مهر، می‌توانید برای خرید چند کیف و مقداری لوازم‌التحریر برای کودکان کار یا بی‌بضاعت و بدسرپرست، کمک‌های مردمی جمع‌آوری کنید و در نهایت به دست کودکان برسانید.

۴۱. قطع درختان یا نجاری را تجربه کنید

قطع کردن یک درخت با تبر شاید در نگاه اول کاری ساده به نظر برسد، اما این فعالیت فیزیکی چالش‌برانگیز می‌تواند قدرت بدنی، استقامت و مهارت‌های دست شما را آزمایش کند. این کار انرژی و تمرکز زیادی می‌طلبد. اگر درخت مناسب برای قطع کردن در نزدیکی‌تان نیست، به جای آن نجاری را تجربه کنید. از لمس چوب و اسشمام عطر چوب لذت ببرید. چوب را با تمام ویژگی‌هایی که از دل طبیعت می‌آید، احساس کنید.

۴۲. به تعطیلات یک‌نفره بروید

سفر یک‌نفره و تنهایی، به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون وابستگی به دیگران، تجربیات جدیدی را به دست آورید و از لحظات تنهایی خود برای تأمل و خودشناسی استفاده کنید. این نوع سفرها، به شما کمک می‌کنند استقلال، اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کنید. از لحظات سکوت برای ارتباط عمیق‌تر با خودتان استفاده کنید و مکان‌های جدید را کشف کنید.

۴۳. ماهیگیری را یاد بگیرید

ماهیگیری یک هنر قدیمی و آرامش‌بخش است که به شما فرصتی می‌دهد تا در طبیعت قرار بگیرید و مهارت‌های جدید یاد بگیرید. این فعالیت، از طرفی نیاز به صبر و تمرکز دارد و از طرف دیگر، کمک می‌کند تا آرامش ذهنی پیدا کنید. یادگیری تکنیک‌های مختلف ماهیگیری، هم روحیه شما را تقویت می‌کند و هم ارتباطتان با طبیعت را عمیق‌تر می‌سازد.

۴۴. زیر سقف آسمان بخوابید

کمپینگ در دل طبیعت و خوابیدن زیر آسمان پرستاره می‌تواند یکی از تجربیات آرامش‌بخش و رویایی باشد. این لحظات فرصت مناسبی برای جدا شدن از دنیای مدرن و ارتباط دوباره با طبیعت است. وقتی زیر آسمان شب و در کنار آتش دراز می‌کشید، احساس آرامش عمیقی به شما دست می‌دهد و فرصتی برای تأمل و سکوت در دل طبیعت خواهید داشت.

۴۵. یک زبان جدید یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید به شما این امکان می‌دهد تا با افراد بیشتری در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و دنیای جدیدی را کشف کنید. این کار همچنین ذهن شما را تقویت می‌کند و برای مقابله با آلزایمر مفید است.

۴۶. برای دل خودتان یک ساز یاد بگیرید

تسلط بر نواختن یک ساز مانند گیتار، پیانو یا درام نه‌تنها شما را با دنیای موسیقی آشنا می‌کند، بلکه باعث افزایش تمرکز، هماهنگی و خلاقیت می‌شود. یادگیری موسیقی، آرامش می‌دهد. ساز زدن، در عین حال، روشی زیبا برای ابراز احساسات است.

۴۷. یک نامه برای خودتان در آینده بنویسید

نامه‌نویسی به خود آینده‌تان یک راه عالی برای تأمل روی آرزوها و اهداف فعلی است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا ببینید چگونه در طول زمان تغییر کرده‌اید و چه چیزهایی از تجربیاتتان یاد گرفته‌اید. چند سال بعد که این نامه را بخوانید، لحظات دراماتیک و عجیب را تجربه می‌کنید.

شما چه پیشنهادی دارید؟

نمی‌شود انکار کرد که بخش مهمی از این لیست محصول تجربه شخصی است. شاید کسی فکر کند بعضی از این کارها چندان هم مهم و خاطره‌انگیز نیست. اگر چنین نگاهی دارید، شما به عنوان یک مرد چه پیشنهاد دیگری برای این لیست دارید؟ چه کار دیگری باید به این لیست اضافه شود؟


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی غلبه بر خجالت و کمرویی


راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛


تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.






لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.