۱۰ رفتار که نشون میده ذاتا آدم خوبی هستی!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا شما فرد خوبی هستید یا نه؟ خب من به این موضوع زیاد فکر می کنم. در واقع این یکی از آن چیزهایی است که من در موردش نگران هستم، اینکه آدم خوبی نیستم. مثلا آیا من همسایه خوبی هستم یا به اندازه کافی به

کد خبر : 491850
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۳
۱۰ رفتار که نشون میده ذاتا آدم خوبی هستی!


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا شما فرد خوبی هستید یا نه؟ خب من به این موضوع زیاد فکر می کنم. در واقع این یکی از آن چیزهایی است که من در موردش نگران هستم، اینکه آدم خوبی نیستم. مثلا آیا من همسایه خوبی هستم یا به اندازه کافی به آدم ها کمک می‌کنم؟

می دانم که من تنها نیستم. بنابراین، اجازه دهید در مورد این موضوع صحبت کنیم. اینکه چه رفتارهایی نشان می دهد که شما ذاتا آدم خوبی هستید یا نه!

۱۰ نشانه رفتاری که آدم خوبی هستید

بیایید روی رفتارها تمرکز کنیم. در اینجا 10 مورد از رفتارهایی وجود دارد که نشان می دهد شما یک فرد واقعاً خوب هستید. در انتها برایمان بنویسید چند موردش را داشتید!

1) همدلی با دیگران

«همدلی واقعی ممکن است با شفقت مرتبط باشد و اغلب به عنوان توانایی درک احساس دیگران و نیازهای آنها تلقی می شود. این ویژگی به شما کمک می کند تا دیگران را درک کنید و شما را به رفتار مناسب بر اساس این درک هدایت می کند.»

همدلی نشانه خوبی از خوب بودن است. ما را به هم متصل می کند. ما را به هم پیوند می دهد و به ما نشان می دهد که می توانیم به احساسات دیگران (یا حتی چیزهای دیگر) اهمیت دهیم. همدلی به ما نشان می دهد که ما به رفاه نه تنها خود بلکه  جهان نیز اهمیت می دهیم. و این خود نشان دهنده خوبی است.

۲) انجام شکرگزاری و قدردانی

“به نظر می رسد قدردانی یک اثر دومینو دارد. اگر فردی قدردانی را تجربه کند، احتمال بیشتری دارد که کمک را تشخیص دهد و بعداً آن کمک را متقابلاً جبران کند. افرادی که از آنها تشکر می‌شود احتمالاً در آینده به دیگران کمک می‌کنند.”

شکرگزار بودن؟ قدرت شخصیت شما را نشان می دهد.

نه تنها باید از دیگران وقتی کمک می‌کنند سپاسگزار باشید، بلکه نسبت به زندگی قدردانی کنید. این نشان دهنده خوش بینی است، نشان دهنده انعطاف پذیری است.

عمل ساده تشکر کردن یک کاتالیزور است. قدردانی را نشان می دهد و پیوندها را تقویت می کند.

3) صداقت در فکر و عمل

ذاتا جذابی

ممکن است بپرسید پذیرش و تایید ویژگی های منفی ما چگونه نشان دهنده خوب بودن ما است؟ خب این نشان دهنده صداقت است و نشان دهنده ظرفیت و صداقت برای اعتراف به کاستی های ما.

صداقت و پذیرش خطاها همچنین به ما و دیگران نشان می دهد که ظرفیت تغییر، رشد و بهتر شدن را داریم.

4) پاسخگو بودن برای خود

زمانی که شما شخصاً پاسخگو هستید، مسئولیت موقعیت‌هایی را که درگیر آن هستید به عهده می‌گیرید. آنها را از سر می‌گذرانید و مسئولیت اتفاقات خوب یا بد را بر عهده می‌گیرید. اگر چیزی اشتباه شود، دیگران را سرزنش نمی کنید. در عوض، تمام تلاش خود را می کنید تا اوضاع را درست کنید.»

۵) سخاوتمند هستید بدون انتظار چیزی

انسان خوب کسی است که سخاوتمند باشد بدون اینکه انتظاری در عوض کاری که کرده داشته باشد.

بخشش بدون توقع متقابل نشان دهنده سطحی از ایثار و شفقت است و ارتباط اجتماعی ما را تقویت می کند.

این ویژگی نشان می دهد که اعمال ما توسط همدلی و تمایل واقعی برای تأثیر مثبت بر زندگی دیگران هدایت می شود – و نه خودخواهی.

6) قابل اعتماد هستید

وقتی در جمع مردم ظاهر می شویم، به خصوص زمانی که آنها به ما نیاز دارند، اعتماد ایجاد می کنیم. این رفتار درست نشان می دهد که ما قابل اعتماد هستیم، و می توان روی ما حساب کرد.

۷) به اصول خود وفادار می مانید

«[صداقت] فراتر از گفتن حقیقت است و شامل مسئولیت پذیری در مورد اینکه فرد چگونه فکر می‌کند، چه احساسی دارد و چه می‌کند، می‌شود. این ویژگی شامل ارائه واقعی خود به دیگران (صادق بودن) و همچنین این احساس درونی است که فرد از نظر اخلاقی موجودی منسجم است.

وقتی خطرات علیه شما باشد چه کسی می شوید؟ آیا اخلاق خود را فراموش می کنید؟ اصول شما؟ آیا به خاطر وضعیت موجود خود را کوچک می کنید؟

8)  اهل تشویق دیگران هستید

و چه هدیه شگفت انگیزی می توانیم از طریق تشویق به دیگران تقدیم کنیم! وقتی «شجاعت می دهیم»، انگار واقعاً شجاعت را به شخص دیگری تزریق می‌کنیم. تشویق می تواند به افراد نیرو بدهد تا به آینده نگاه کنند، به جلو بروند و به هدف بعدی برسند.

تشویق واقعی برای دیگران نشان می دهد که شما انسان خوبی هستید آن هم در این زندگی که پر از رقابت است. این نشان دهنده خوبی شخصیت شماست و مردم می توانند آن را ببینند.

9) رعایت مرزها

وقتی به مرزهای دیگران احترام می گذارید نشان می دهید که به راحتی آنها اهمیت می دهید و به آنها توجه می کنید. رعایت مرزها نشان از مراقبت دارد.

وقتی مرزهای تعیین شده توسط دیگران را تصدیق می کنیم و به آن پایبند هستیم، نشان می دهیم که برای استقلال و رفاه آنها ارزش قائل هستیم.

10) مراقب جایگاه خود در دنیا هستید

سعی می کنید این دنیا را کمی بهتر از چیزی که تحویل گرفته اید ترک کنید و این بسیار ارزشمند است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.