۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story

فیلم Toy Story به عنوان نخستین انیمیشن سینمایی پیکسار به شدت مورد توجه قرار گرفت. این انیمیشن نه‌تنها نامزد اسکار شد بلکه مورد توجه تماشاگران بزرگسال و خردسال هم قرار گرفت. بنابراین استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار به ساخت دنباله‌های آن مشغول شد و سه فیلم دیگر هم درباره ماجراجویی‌های وودی و دوستانش اکران کرد. امروزه فرانچایز

کد خبر : 87158
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story


فیلم Toy Story به عنوان نخستین انیمیشن سینمایی پیکسار به شدت مورد توجه قرار گرفت. این انیمیشن نه‌تنها نامزد اسکار شد بلکه مورد توجه تماشاگران بزرگسال و خردسال هم قرار گرفت. بنابراین استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار به ساخت دنباله‌های آن مشغول شد و سه فیلم دیگر هم درباره ماجراجویی‌های وودی و دوستانش اکران کرد. امروزه فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای دنیای انیمیشن است که هنوز هم هواداران بسیاری دارد.

شبکه اجتماعی ردیت که می‌تواند لقب متفاوت‌ترین شبکه اجتماعی جهان امروز را به خودش اختصاص دهد، میزبان بسیاری از کاربرانی است که دیدگاه‌های متفاوتی دارند. اگرچه بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی تصور می‌کنند فیلم Toy Story 3 بهترین عنوان فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story است اما دیدگاه‌های عجیب و غریبی هم درباره این فرانچایز در شبکه اجتماعی ردیت وجود دارد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. با ویجیاتو همراه باشید.

سید چندان هم آدم بدی نبود!

در اولین فیلم از فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story شخصیتی به نام سید وجود داشت؛ همسایه اندی که رفتار خوبی با عروسک‌ها و به ویژه عروسک‌های اندی نداشت. با این حال یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت تصور نمی‌کند سید آن‌قدر که به نظر می‌رسید هم شخصیت بدی نداشته و صرفا دوست داشته با پیوندزدن اجزای گوناگون اسباب‌بازی‌ها به یکدیگر، محصولات جدیدی را بسازد.

سید فقط دوست داشته یک هنرمند در صنعت تکراری اسباب‌بازی‌ها باشد. ضمن اینکه او احتمالا نمی‌دانسته اسباب‌بازی‌ها جان‌دار هستند و به چنین رفتارهایی حساسیت دارند. البته که وضعیت خانوادگی سید هم چندان مساعد نبود. پدر او مردی همواره مست بود و خودش هم به نظر نمی‌رسید دوستانی برای سرگرم‌شدن داشته باشد. شاید بایستی پذیرفت که سید شخصیت شرور داستان نیست. شاید او فقط قربانی تنهای تصمیم‌های نادرست خانواده‌اش باشد.

سرنوشت وودی ناامیدکننده بود!

وودی و بو پیپ در فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story با یکدیگر رابطه خوبی را تجربه می‌کردند اما در فیلم Toy Story 3 از یکدیگر جدا شدند. با این حال در فیلم Toy Story 4 وودی و بو پیپ دوباره به یکدیگر می‌رسند و این بار وودی تصمیم متفاوتی می‌گیرد؛ او می‌پذیرد که در کنار معشوقه قدیمی‌اش باقی بماند و ماموریت پیداکردن اسباب‌بازی‌های فراموش‌شده را ادامه دهد. بنابراین وودی از دوستان قدیمی‌اش جدا می‌شود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت تصور می‌کند این پایان برای قهرمانی مانند وودی بیش از حد ناامیدکننده بوده است. وودی در شرایطی همیشه به اسباب‌بازی‌ها یادآور می‌شد که به صاحبان‌شان وفادار باشند که در نهایت بونی را ترک می‌کند. ضمن اینکه صحنه خداحافظی وودی با سایر اسباب‌بازی‌ها هم واقعا ناراحت‌کننده و دلخراش به نظر می‌رسید.


خرید فانکو پاپ داستان اسباب‌بازی مجموعه ۸ عددی

اسباب‌بازی‌ها باید می‌مردند!

۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story

یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story در قسمت سوم فرانچایز رقم می‌خورد؛ جایی که اسباب‌بازی‌ها در ماشین سوزاندن زباله گرفتار شدند و تا آستانه مرگ هم رفتند. سکانس‌های ترسناک این نزدیکی اسباب‌بازی‌ها به مرگ یکی از تکان‌دهنده‌ترین لحظات تاریخ انیمیشن‌های سینمایی هم به نظر می‌رسد. خوشبختانه آن‌ها به کمک جرثقیلی که توسط عروسک‌های کوچک بیگانگان به حرکت درمی‌آید از مهلکه فرار می‌کنند.

اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت تصور می‌کند وودی و دوستانش واقعا لایق مرگ بوده‌اند. چراکه آن‌وقت فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story می‌توانست در کنار همه آموزه‌های جذابی که برای کودکان داشت، کنارآمدن با مرگ را هم به آن‌ها بیاموزد. با این حال واقعیت آن است که در انیمیشن‌های سینمایی خبری از مرگ شخصیت‌ها نیست. اگرچه ممکن است شخصیت‌ها تا مرز نابودی حرکت کنند اما هرگز به دلیل مرگ از داستان حذف نمی‌شوند.

حق با استینکی پیت بود!

استینکی پیت در فیلم Toy Story 2 به وودی، جسی و بالزی فشار می‌آورد تا با او همراه شوند و به یک موزه اسباب‌بازی مهاجرت کنند. او به شدت تلاش می‌کند تا گاوچران‌ها و اسب همراهشان از اندی عبور کنند و سرنوشت جدیدی برای خودشان بسازند. تلاش‌های او به‌شدت شرورانه و منفی به نظر می‌رسد و به همین دلیل چالش‌های بسیاری برای وودی، جسی و بالزی ایجاد می‌کند.

اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت باور دارد که وودی و دوستانش باید با استینکی پیت همراه می‌شدند. چراکه علاقه یک کودک به اسباب‌بازی‌هایش به مرور زمان و با افزایش سن او کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل اسباب‌بازی‌ها دیر یا زود از چشم‌های صاحبان خود می‌افتند. اما آن‌ها می‌توانند در یک موزه همیشه در برابر چشم‌های کودکان باشند و البته که همیشه تحت مراقبت هستند. بنابراین تلاش‌های استینکی پیت منطقی به نظر می‌رسید. او می‌توانست وودی، جسی و بالزی را از چالش‌هایی که در فیلم‌های بعدی فرانچایز در برابرشان ظهور کرد هم دور نگاه دارد.


خرید کتاب‌خوان فیدیبوک

بازلایتیر هیچ اهمیتی به اندی نمی‌داد!

۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story

بازلایتیر یکی از هدیه‌های تولد اندی است که خیلی زود به یکی از اسباب‌بازی‌های محبوب او هم تبدیل می‌شود. حال و هوای فضایی باز به اندی کمک می‌کند تا یک قهرمان جدید در میان اسباب‌بازی‌های اندی دیده شود. اگرچه به نظر می‌رسد بازلایتیر به شدت به اندی علاقه‌مند است اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت دیدگاه متفاوتی دارد.

او تصور می‌کند بازلایتیر در جریان فیلم‌های فرانچایز Toy Story چندان از علاقه‌اش به اندی سخن نمی‌گوید. باز در جریان فیلم Toy Story 3 به کنار یکدیگر نگه‌داشتن اسباب‌بازی‌های اندی بیشتر از در کنار صاحبش باقی‌ماندن اهمیت می‌دهد و به همین دلیل به نظر می‌رسد که چندان به اندی توجه ندارد. البته می‌توان پذیرفت که برای روابطی که با دوستانش پیدا کرده هم ارزش زیادی قائل است چراکه دوستی او با اسباب‌بازی‌ها ماندگارتر از رابطه‌اش با اندی به نظر می‌رسد.

نام فورکی را باید اسپارکی انتخاب می‌کردند!

بونی در انیمیشن Toy Story 4 یک اسباب‌بازی جذاب خلق می‌کند که بعدها به یکی از دوستان وودی و رفقایش تبدیل می‌شود. بونی این اسباب‌بازی را با کمک دو چشم مصنوعی، مقداری نخ و چسب مایع می‌سازد. او نام این اسباب‌بازی جدید را فورکی می‌گذارد. فورکی با این که تنها در یکی از فیلم‌های فرانچایز Toy Story حضور دارد اما خاطره‌ساز می‌شود. نیازی به یادآوری نیست که صداپیشگی این شخصیت برعهده کیانو ریوز بود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت باور دارد که نام این شخصیت به درستی انتخاب نشده است. از آن‌جایی که بونی برای ساخت فورکی از یک اسپورک [محصولی ترکیبی از قاشق و چنگال] استفاده کرده پس بهتر بود که نام فورکی را اسپورکی انتخاب می‌کردند.


خرید اکشن فیگور وودی

وودی شرور واقعی داستان است!

۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story

در همه لحظات فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story وودی به‌عنوان قهرمان داستان به تماشاگر معرفی می‌شود. او در کلیدی‌ترین لحظات فرانچایز به کمک شخصیت‌ها می‌آید، آن‌ها را نجات می‌دهد، به آن‌ها انگیزه می‌دهد و گروه دوستانش را حفظ می‌کند. وودی می‌تواند یکی توسعه‌یافته‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی باشد که جزیی‌ترین نمود‌های شخصیتی‌اش را هم به تماشاگر معرفی می‌کند.

با این حال یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت باور دارد که وودی نه‌تنها یک قهرمان نیست بلکه می‌تواند به‌ عنوان شرور اصلی داستان‌های فرانچایز هم معرفی شود. ظاهرا این کاربر ردیت تصور می‌کند که وودی به معنای واقعی کلمه مشکل‌آفرین است. او به توجه و علاقه‌ای که اندی به بازلایتیر نشان می‌دهد، حسودی می‌کند. شاید به همین دلیل است که وودی در فیلم Toy Story بازلایتیر را از پنجره اتاق به بیرون پرتاب می‌کند.

شاید هم وودی زندگی اسباب‌بازی‌ها را چالش‌برانگیزتر کرده باشد. اسباب‌بازی‌ها چندین بار به دلیل نقشه‌های ناامیدکننده وودی در دردسرهای بزرگی قرار می‌گیرند و از اندی و بونی دور می‌شوند.

اندی اسباب‌بازی‌هایش را بیش از حد دوست دارد!

کودکان معمولا علاقه خاصی به اسباب‌بازی‌هایشان دارند. آن‌ها با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کنند و به این محصولات جذاب وابسته می‌شوند. بنابراین طبیعی است که رابطه خاصی با اسباب‌بازی‌هایشان داشته باشند. به نظر می‌رسد که اندکی هم همین ارتباط شیرین را با اسباب‌بازی‌هایش قرار کرده باشد.

اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت نظر متفاوتی دارد. او تصور می‌کند که اندکی بیش از حد به عروسک‌هایش وابسته بوده و به همین دلیل هر زمانی که باید از آن‌ها جدا شود به شدت آزار می‌بیند. برای مثال، اندی حتی تصمیم می‌گیرد وودی را همراه با خودش به دانشگاه هم منتقل کند. البته او این احساس را نسبت به سایر اسباب‌بازی‌هایش هم دارد. دقیقا به همین دلیل است که وقتی می‌خواهد اسباب‌بازی‌های ارزشمندش را به بونی بدهد، جدایی سختی را تجربه می‌کند.

لحظه خداحافظی اندی با اسباب‌بازی‌هایش و اهدای آن‌ها به بونی می‌تواند یکی از بهترین و زیباترین لحظات فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story باشد. لحظه‌ای تکان‌دهنده و احساسی که هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

فیلم Toy Story 2 بهترین فیلم فرانچایز است!

۱۰ دیدگاه عجیب هواداران درباره فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story

دیزنی معمولا در ساخت دنباله‌های سینمایی چندان امیدوارکننده ظاهر نمی‌شود. البته که فیلم Toy Story 2 یک استثنای بزرگ بود. این انیمیشن سینمایی که توسط استودیوی پیکسار [به عنوان یکی از بهترین زیرمجموعه‌های دیزنی] ساخته شد حتی از قسمت اول فرانچایز Toy Story هم جذاب‌تر بود.

یکی از کاربران ردیت اما فراتر می‌رود و فیلم Toy Story 2 را بهترین فیلم فرانچایز معرفی می‌کند. او باور دارد که با اضافه‌شدن شخصیت‌هایی مانند جسی و بالزی جهان شخصیت‌های فرانچایز گسترش پیدا می‌کند و تماشاگران متوجه می‌شوند که وودی روزگاری در برنامه تلویزیونی Woody’s Roundup حضور داشته است. ضمن اینکه پایان این انیمیشن سینمایی اسباب‌بازی‌ها را بیشتر از قبل به یکدیگر نزدیک می‌کند. اتفاقی که در نهایت باعث شکل‌گیری فیلم‌های سوم و چهارم شد.

بازلایتیر به مرور زمان فراموش می‌شود!

بازلایتیر در دو فیلم ابتدایی فرانچایز انیمیشن‌های Toy Story نقش مهمی در فیلم‌نامه داشت. او در فیلم Toy Story می‌آموزد که اسباب‌بازی‌بودن دقیقا به چه معنا است. باز در فیلم Toy Story 2 هم همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا دوست خوبش یعنی وودی را نجات دهد. اما او در فیلم‌های سوم و چهارم به حاشیه می‌رود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت اعتقاد دارد بازلایتیر به مرور زمان فراموش می‌شود و محوریت داستان‌های فرانچایز را به وودی واگذار می‌کند. او در فیلم Toy Story 3 بیشتر درگیر زبان اسپانیایی به نظر می رسد و در فیلم Toy Story 4 هم رفتارهای غیرهوشمندانه‌ای ارائه می‌دهد. شاید بازلایتیر در ابتدای مسیر فرانچایز محبوب پیکسار یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان باشد اما به مرور زمان جایگاهش را از دست می‌دهد.

جهان بزرگ انیمیشن‌ها را بشناسید:

  • انیمیشن Wolfwalkers چگونه ساخته شد؟
  • هی داوران! واقعا لازم نیست پیکسار هر سال اسکار ببرد
  • انیمیشن Soul؛ پیکسار چگونه موسیقی جاز را به تصویر کشید؟
  • چرا WALL-E هنوز هم یکی از بهترین انیمیشن‌ها درباره عشق است؟
  • میراث پدرانه پیکسار: وقتی عشق پدر و فرزندی پا به دنیای انیمیشن می‌گذارد
منبع: SR
برچسب‌هاانیمیشنپیکسارداستان اسباب بازی
کپی شد

https://vgto.ir/b6f



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.