یک یورو به شدت آسیب دیده ممکن است راه نجاتی در اوکراین پیدا کند، اما آیا صعودی می تواند دوام بیاورد؟

یورو در سه ماهه اول سال 2022 متحمل ضررهای سختی شد. این ارز در حال کاهش تقریباً 3 درصدی در برابر میانگین همتایان اصلی خود است که بدترین عملکرد سه ماهه در 7 سال گذشته را نشان می دهد. با در نظر گرفتن ضررهای نیمه دوم سال گذشته، یورو در طی 9 ماه آینده نزدیک

کد خبر : 190495
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۴۸
یک یورو به شدت آسیب دیده ممکن است راه نجاتی در اوکراین پیدا کند، اما آیا صعودی می تواند دوام بیاورد؟


یورو در سه ماهه اول سال 2022 متحمل ضررهای سختی شد. این ارز در حال کاهش تقریباً 3 درصدی در برابر میانگین همتایان اصلی خود است که بدترین عملکرد سه ماهه در 7 سال گذشته را نشان می دهد. با در نظر گرفتن ضررهای نیمه دوم سال گذشته، یورو در طی 9 ماه آینده نزدیک به 4.5 درصد کاهش خواهد یافت.

تلفات به طرز عجیبی در ماه مارس سال جاری متمرکز شده است و در پس زمینه تهاجم روسیه به اوکراین در روزهای پایانی فوریه ثبت شده است. این بحران یک جنگ تیراندازی را مستقیماً در حیاط خلوت منطقه یورو ایجاد کرده است که جریان تجارت را مختل کرده و سیل پناهجویان به سمت غرب را به راه انداخته است.

این بادهای معکوس اولیه با تأثیرات ضربه‌ای ناشی از تحریم‌های اقتصادی سخت‌گیرانه قدرت‌های غربی که برای مجازات مسکو برای تهاجم اعمال شده‌اند، ترکیب شده‌اند. قدرتمندتر از همه، این اقدامات بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است و بخش عظیمی از اقتصاد این کشور را از سیستم مکاتبات بانکی SWIFT قطع کرده است.

روسیه بیشتر درد ناشی از این اقدامات را احساس خواهد کرد، اما نه همه آن. این پنجمین شریک تجاری بزرگ اتحادیه اروپا است که 5.8 درصد از کل تجارت را در سال 2021 به خود اختصاص داده است. اروپا نهاده های اصلی کالا از جمله انرژی، چوب، کود، آهن و فولاد را از روسیه خریداری می کند. شرکت های اتحادیه اروپا نیز سال گذشته بیش از 120 میلیارد یورو کالا و خدمات به روسیه فروختند. تهاجم و رژیم تحریم های متعاقب آن این فعالیت را به شدت مختل کرده است.

یورو در مقابل میانگین ارزهای اصلی – نمودار ماهانه

منبع: TradingView

یورو ممکن است با کاهش تنش در اوکراین افزایش یابد

در حالی که جنگ در اوکراین در زمان نگارش این مقاله به شدت ادامه دارد، کاهش تنش ممکن است دور از انتظار نباشد. اقدام روسیه برای گسترش مبارزه پس از شکست‌های اولیه که تلاش برای چیزی سریع‌تر و جراحی‌تر را از مسیر خارج کرد، بیشتر شبیه تلاش برای اهرم فشار قبل از اعمال تحریم‌ها است که مذاکرات جدی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

کرملین ممکن است در حال آماده‌سازی برای خروج از تجارت و کاهش تنش برای کاهش تحریم‌ها باشد، مشروط به توافق متقابل برای بحث درباره ادعاهای ارضی «بعداً». به نوبه خود، کیف به طور مفید اشاره کرده است که آماده است امتیازاتی مانند پذیرش “بی طرفی” بین روسیه و ناتو به عنوان یکی از شروط یک توافق ارائه دهد.

چنین نتیجه ای حداقل در کوتاه مدت ممکن است برای همه افراد درگیر قابل قبول باشد. مسکو مناطق حائل مورد نظر خود را در شرق اوکراین خواهد داشت (عملاً، اگر نه به طور رسمی)، کیف با تهاجم روسیه بدون از دست دادن قدرت مواجه خواهد شد، و غرب قادر خواهد بود به طور قابل اعتمادی ادعا کند که تهاجم بدون ناتو با موفقیت دفع شد. درگیر نظامی

حمله مشابه روسیه به گرجستان در سال 2008 دو ماه به طول انجامید. پس از آن نیز، مسکو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل بین خود و یک کشور مرزی شوروی سابق بود که چشمش به سمت‌بندی مجدد با غرب بود. تحریم‌ها در حال حاضر سخت‌تر شده‌اند و به گفتگوها اشاره می‌کنند. این بدان معناست که نوعی معامله که حق بیمه ریسک را کاهش می دهد و یورو را بالا می برد ممکن است به طور قابل اعتمادی در سه ماهه دوم ظاهر شود.

چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی اروپا احتمالاً یورو را افزایش می دهد

با این حال، یورو ممکن است برای حفظ چنین دستاوردهایی تلاش کند، اما توسط بانک مرکزی اروپا که انتظار نمی رود همتایان جهانی خود را در مسیر افزایش سریع نرخ بهره با هدف افزایش تورم دنبال کند، متوقف شود. قیمت گذاری بازار نرخ های بهره را نزدیک به 2 درصد در ایالات متحده، کانادا و نیوزلند تا پایان سال پیش بینی می کند. استرالیا و بریتانیا نزدیک به 1.5 درصد قیمت دارند.

در مقابل، انتظار می‌رود که یک سری افزایش 10 واحدی نرخ بهره در طول سال 2022، نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا را از 0.5- درصد فعلی به صفر برگرداند. این امر باعث می شود که ارز واحد بازدهی مشخصی نداشته باشد. اگر برخی از تقویت های الهام گرفته از اوکراین، یورو را نسبتاً در اوایل سه ماهه دوم افزایش دهد، تأثیر آن ممکن است تا زمانی که سه ماهه سوم آماده شروع شود، از بین برود.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.