یک مقام ارشد دولتی می گوید که ژاپن افزایش دستمزدها را در اولویت اصلی خود قرار می دهد

[ad_1] نوشته لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – سیجی کیهارا معاون وزیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه گفت که دولت ژاپن افزایش دستمزدها را در اولویت اصلی سیاست اقتصادی خود در سال آینده قرار خواهد داد. “بزرگترین چالش برای اقتصاد ژاپن فقدان رشد دستمزد است. کیهارا در یک برنامه تلویزیونی گفت تا زمانی که دستمزدها افزایش پیدا

کد خبر : 298954
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
یک مقام ارشد دولتی می گوید که ژاپن افزایش دستمزدها را در اولویت اصلی خود قرار می دهد

[ad_1]

نوشته لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – سیجی کیهارا معاون وزیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه گفت که دولت ژاپن افزایش دستمزدها را در اولویت اصلی سیاست اقتصادی خود در سال آینده قرار خواهد داد.

“بزرگترین چالش برای اقتصاد ژاپن فقدان رشد دستمزد است. کیهارا در یک برنامه تلویزیونی گفت تا زمانی که دستمزدها افزایش پیدا نکند، مصرف افزایش نخواهد یافت و شرکت ها سرمایه گذاری را افزایش نخواهند داد.

کیهارا گفت که در حالی که شرکت ها مسئول تصمیم گیری در مورد میزان افزایش حقوق هستند، دولت می تواند از طریق مشوق های مالیاتی به دستمزدهای بالاتر کمک کند. او گفت که دولت همچنین می تواند شرکت ها را وادار کند تا اطلاعات بیشتری در مورد میزان هزینه های آنها برای منابع انسانی افشا کنند.

اظهارات هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BOJ) منعکس می‌شود که تاکید کرده است دستیابی به دستمزدهای بالاتر برای اقتصاد برای دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود که ناشی از تقاضای قوی داخلی است، بسیار مهم است.

دولت تمرکز خود را بر دستیابی به رشد دستمزدها افزایش خواهد داد. کیهارا گفت که این به ویژه مهم است زیرا قیمت ها در حال افزایش است.

دولت نخست‌وزیر فومیو کیشیدا تا حدودی به دلیل نگرانی‌ها در مورد افزایش هزینه‌های زندگی، به دلیل کاهش شدید اخیر ین هزینه واردات مواد خام گران قیمت را افزایش داده است.

به گفته منابع به رویترز، نگرانی دولت در مورد اثرات جانبی تضعیف ین سیاست محرک اقتصادی BOJ تا حدی در پس تصمیم غیرمنتظره BOJ در اوایل ماه جاری برای تغییر کنترل بازده اوراق قرضه و اجازه افزایش بیشتر نرخ بهره بلندمدت بود.

تورم مصرف کننده ژاپن در ماه نوامبر به بالاترین میزان در چهار دهه گذشته یعنی 3.7 درصد رسید که بسیار بالاتر از هدف BOJ بود و به خانوارهایی ضربه زد که هنوز شاهد افزایش دستمزدها برای جبران جهش قیمت کالاهای مصرفی نیستند.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط چانگ ران کیم و کنت ماکسول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.