یک ماه اول وزارت ستار هاشمی چطور گذشت؟

به گزارش هوشمند نیوز،از شروع کار ستار هاشمی در وزارت ارتباطات یک ماه می‌گذرد. در این یک ماه، طرح و برنامه‌هایی که او برای وزارتخانه در چهار سال پیش رو در نظر دارد صرفا در حد همان برنامه‌هایی بود که پس از انتخابش به‌عنوان گزینه‌ی پیشنهادی تصدی وزارت ارتباطات، به مجلس ارائه کرده بود. پس‌از آن، هنوز

کد خبر : 501420
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
یک ماه اول وزارت ستار هاشمی چطور گذشت؟



به گزارش هوشمند نیوز،از شروع کار ستار هاشمی در وزارت ارتباطات یک ماه می‌گذرد. در این یک ماه، طرح و برنامه‌هایی که او برای وزارتخانه در چهار سال پیش رو در نظر دارد صرفا در حد همان برنامه‌هایی بود که پس از انتخابش به‌عنوان گزینه‌ی پیشنهادی تصدی وزارت ارتباطات، به مجلس ارائه کرده بود. پس‌از آن، هنوز نشست خبری ویژه‌ای که محوریت آن تبیین برنامه‌های وزارت ارتباطات باشد برگزار نشده و جزئیات بیشتری هم از برنامه‌های مد نظر وزیر جدید ارتباطات منتشر نشده است.

در این مدت تغییری در وضعیت اینترنت مشاهده نشده است. هنوز هم مردم از اینترنت بی‌کیفیت رنج می‌برند. برخلاف آنچه وعده داده می‌شد خلاصی از فیلترینگ هیچ پلتفرمی محقق نشده و وزیر ارتباطات هم در یکی از آخرین اظهاراتش صرفا «به بهبود وضعیت اینترنت» اشاره کرده که بیشتر ناظر بر افزایش کیفیت اینترنت است تا برداشتن محدودیت‌های آن.

درباره‌ی رفع ممنوعیت‌های آیفون، وزارت ارتباطات ملزم به همکاری با وزارت صمت است و هاشمی در روز ورودش به وزارتخانه وعده داد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد. هرچند این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده اما اخیرا رئیس انجمن تلفن همراه ایران به زومیت گفته بود «وزیر جدید ارتباطات آمار جدیدی درباره میزان واردات غیر رسمی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ از ما خواست و ما هم آمارها و دیتای غیررسمی و میدانی را که داشتیم، به اطلاعشان رساندیم.» اقدامی که می‌توان آن را در جهت تلاش برای رفع این محدودیت برداشت کرد.

دو انتخاب وزیر برای دو سازمان مهم

اما هاشمی در این یک ماه برای دو منصب از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب‌هایی داشته که با توجه به اهمیت این مجموعه‌ها انتخاب‌های تاثیرگذاری محسوب می‌شوند. هاشمی، حمید فتاحی را به سمت ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منصوب کرد و بهزاد اکبری را هم برای ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت برگزید.

برخی از اعضا و فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات کشور، به‌خصوص آن‌ها که از سوابق و تجارب این دو نفر مطلع هستند، این دو انتخاب وزیر ارتباطات دولت چهاردهم را مناسب دیده‌اند و اعتقاد دارند تخصص و تجربه‌ی فتاحی و اکبری در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات نقطه‌ی قوت آن‌ها و تیمی است که ستار هاشمی برای وزارت ارتباطات چیده است.

کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه‌ی راهبردی و امور شرکت‌های فناپ، این دو انتخاب را «رو به جلو» و «امیدبخش» دانسته و به زومیت می‌گوید: «هر دو نفر دارای تخصص، تجربه و سوابق موفق و معتقد به مشارکت بخش خصوصی در این حوزه هستند. امیدوارم در ادامه هم همین روند ادامه پیدا کند.»

البته او حضور یکی از بانوان توانمند حوزه‌ی فاوا برای تصدی منصبی در سطح معاونین وزیر را پیشنهاد می‌کند و اعتقاد دارد وجود چنین فردی در ترکیب اعضای وزارت ارتباطات می‌تواند مکمل فرایند مطلوبی باشد که هاشمی در انتخاب‌هایش پیش گرفته است.

امیر ناظمی، رئیس پیشین سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، نیز پس از انتصاب رئیس رگولاتوری و مدیرعامل شرکت زیرساخت در صفحه‌ی توییتری خود این دو انتخاب را برای بهود وضعیت اینترنت کشور «بسیار امیدوارکننده» دانست و نوشت:

این دو انتخاب خوب ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، برای بهبود وضعیت اینترنت بسیار امیدوارکننده بود. حمید فتاحی، رییس سازمان تنظیم مقررات و بهزاد اکبری، رییس شرکت زیرساخت، از مسلط‌ترین متخصصان زیرساخت اینترنت و شبکه در ایران هستند.

البته ناظمی اشاره کرده بود که نمی‌توانیم به برداشته شدن فیلترینگ امیدوار باشیم و در ادامه ذکر کرده بود: «امیدوارم حداقل سرعت و کیفیت فنی اینترنت در ماه‌های آینده تغییرات قابل لمسی برای شهروندان ایجاد کند. نکته قابل توجه دیگر مکمل بودن این دو نفر در یک کار گروهی است.»

۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.