یورو/دلار آمریکا به دلیل فرصت‌های شغلی ضعیف US JOLTS به رشد نزدیک به 1.1100 چسبیده است.

EUR/USD به بهبود نزدیک به 1.1100 چسبیده است زیرا داده‌های ضعیف فرصت‌های شغلی ایالات متحده، دلار آمریکا را به عقب می‌اندازد. محرک اصلی دلار آمریکا گزارش NFP اوت آمریکا در روز جمعه خواهد بود. بانک مرکزی اروپا تقریباً مطمئن است که نرخ بهره را در این ماه کاهش خواهد داد. EUR/USD در ریکاوری روز چهارشنبه

کد خبر : 492136
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۵۰
یورو/دلار آمریکا به دلیل فرصت‌های شغلی ضعیف US JOLTS به رشد نزدیک به 1.1100 چسبیده است.


  • EUR/USD به بهبود نزدیک به 1.1100 چسبیده است زیرا داده‌های ضعیف فرصت‌های شغلی ایالات متحده، دلار آمریکا را به عقب می‌اندازد.
  • محرک اصلی دلار آمریکا گزارش NFP اوت آمریکا در روز جمعه خواهد بود.
  • بانک مرکزی اروپا تقریباً مطمئن است که نرخ بهره را در این ماه کاهش خواهد داد.

EUR/USD در ریکاوری روز چهارشنبه اندکی کمتر از مقاومت سطح دور 1.1100 در جلسه روز پنجشنبه اروپا باقی می ماند. جفت ارز اصلی در روز چهارشنبه پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌شده JOLTS Job Openings در ایالات متحده (ایالات متحده) در ماه ژوئیه که انتظارات بازار را برای فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای آغاز چرخه سیاست تسهیل سیاست‌گذاری که مدت‌ها مورد انتظار بود، افزایش داد. به صورت تهاجمی

افزایش شدید گمانه زنی ها در بازار برای کاهش زیاد نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه به شدت بر دلار آمریکا (USD) تأثیر گذاشت. شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش گرین‌بک را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، روند نزولی خود را تا نزدیک به 101.20 افزایش داده است.

داده‌های فرصت‌های شغلی JOLTS نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی منتشر شده در جولای کمتر از ۷.۹۱ میلیون در ژوئن و کمتر از برآورد ۸.۱ میلیونی بوده و کمتر از ۷.۶۷ میلیون بوده است. داده های ضعیف بازار کار به عنوان پرچم قرمز به بازار کار وارد شد.

برای به روز رسانی های معنی دار در مورد شرایط فعلی بازار کار، سرمایه گذاران منتظر داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) برای ماه اوت هستند که در روز جمعه منتشر می شود.

در جلسه امروز، دلار آمریکا تحت تأثیر تغییرات استخدامی ADP و شاخص مدیران خرید خدمات ISM (PMI) برای ماه اوت خواهد بود که به ترتیب در ساعت 12:15 GMT و 14:00 GMT منتشر می شود. اقتصاددانان تخمین می زنند که حقوق و دستمزد در بخش خصوصی از 122 هزار در ماه جولای 145 هزار افزایش یافته است. در همین دوره، پیش‌بینی می‌شود که فعالیت در بخش خدمات با سرعت کمتری گسترش یابد و PMI از 51.4 قبلی به 51.1 برسد. داده‌های خوش‌بینانه حقوق و دستمزد خصوصی و خدمات PMI گمانه‌زنی‌های بازار را برای کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو کاهش می‌دهد، در حالی که داده‌های نرم آن‌ها را تقویت می‌کند.

محرک‌های بازار خلاصه روزانه: یورو/دلار آمریکا پس از بهبودی شدید در آستانه روز داده‌های سنگین ایالات متحده به سمتی تغییر می‌کند.

  • EUR/USD در محدوده محدود زیر 1.1100 معامله می شود، با تمرکز سرمایه گذاران بر روی داده های اقتصادی ایالات متحده. در منطقه یورو، سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات خرده‌فروشی ماه جولای هستند که بر حرکت بعدی یورو (EUR)، که در ساعت 09:00 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، تأثیر خواهد گذاشت. عمدتاً، یورو بر اساس گمانه زنی های بازار برای سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) در سپتامبر هدایت می شود که در آن انتظار می رود بانک مرکزی نرخ های استقراض کلیدی خود را کاهش دهد.
  • اقتصاددانان تخمین می زنند که خرده فروشی پس از انقباض 0.3 درصدی در ماه ژوئن به صورت ماهانه و سالانه 0.1 درصد رشد داشته است. بهبود جزئی در فروش در خرده‌فروشی‌ها برای کاهش حدس و گمان بازار مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا چرخه کاهش سیاست‌های خود را در این ماه از سر می‌گیرد، که در ژوئن آغاز شده بود، کافی نیست.
  • انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در این ماه نرخ های بهره را کاهش دهد زیرا مقامات نگران چشم انداز ضعیف رشد هستند و اطمینان دارند که فشارهای تورمی به طور مداوم کاهش می یابد. فرانسوا ویلروی دی گالهاو، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: «دلایل خوبی وجود دارد که بانک مرکزی کاهش نرخ های بهره کلیدی خود را در ماه سپتامبر بررسی کند.» ویلروی افزود: “متاسفانه رشد ما بسیار ضعیف است.” وی همچنین افزود: «توازن ریسک‌ها همچنان باید در اروپا نظارت شود».
  • در همین حال، نگرانی‌های مربوط به رشد منطقه یورو عمیق‌تر شده است زیرا برآورد نهایی گزارش HCOB PMI نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی کلی با سرعت کمتری 51.0 نسبت به نرخ 51.2 افزایش یافته است. PMI مرکب به دلیل رشد کندتر در بخش خدمات و انقباض مداوم در بخش تولید، نسبتاً گسترش یافت.

تجزیه و تحلیل فنی: EUR/USD به دنبال بازپس گیری 1.1100 است

EUR/USD در روز پنجشنبه پس از بهبودی شدید از پایین ترین سطح دو هفته ای نزدیک به 1.1025، نزدیک به 1.1080 معامله شد. چشم‌انداز کوتاه‌مدت جفت ارز اصلی بهبود یافته است زیرا توانسته در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) حول 1.1055 جای محکمی پیدا کند.

چشم انداز بلندمدت نیز صعودی است زیرا EMA های 50 روزه و 200 روزه به ترتیب در 1.0970 و 1.0865 شیب بیشتری دارند. همچنین، جفت ارز مشترک، شکست کانال صعودی را در یک بازه زمانی روزانه نگه می‌دارد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) پس از تبدیل بیش از حد خرید نزدیک به 75.00 به زیر 60.00 کاهش یافته است.

در روند صعودی، بالاترین قیمت اخیر 1.1200 و بالاترین قیمت جولای 2023 در 1.1275، توقف بعدی برای گاوهای یورو خواهد بود. در همین حال، انتظار می‌رود روند نزولی در نزدیکی حمایت روانی 1.1000 حفظ شود.

سوالات متداول یورو

یورو واحد پول 20 کشور اتحادیه اروپا است که به منطقه یورو تعلق دارند. این دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا است. در سال 2022، 31 درصد از کل معاملات ارزی را به خود اختصاص داد و میانگین گردش مالی روزانه آن بیش از 2.2 تریلیون دلار در روز بود. EUR/USD پرمعامله ترین جفت ارز در جهان است که حدود 30% تخفیف در کل معاملات را به خود اختصاص می دهد و پس از آن EUR/JPY (4%)، EUR/GBP (3%) و EUR/AUD (2%) قرار دارند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت آلمان، بانک ذخیره منطقه یورو است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی را مدیریت می کند. وظیفه اصلی بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت است که به معنای کنترل تورم یا تحریک رشد است. ابزار اصلی آن افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ‌های بهره نسبتاً بالا – یا انتظار نرخ‌های بالاتر – معمولاً به نفع یورو هستند و بالعکس. شورای حاکم ECB تصمیمات سیاست پولی را در جلساتی که هشت بار در سال برگزار می شود اتخاذ می کند. تصمیمات توسط روسای بانک های ملی منطقه یورو و شش عضو دائمی از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد گرفته می شود.

داده‌های تورم منطقه یورو که با شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اندازه‌گیری می‌شود، یک اقتصاد سنجی مهم برای یورو است. اگر تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد، به خصوص اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باشد، بانک مرکزی اروپا را ملزم به افزایش نرخ بهره برای بازگرداندن آن به کنترل می کند. نرخ بهره نسبتاً بالا در مقایسه با همتایان خود معمولاً به نفع یورو خواهد بود، زیرا این منطقه را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاران جهانی برای پارک پول خود جذاب تر می کند.

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر یورو تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت ارز واحد تأثیر بگذارند. اقتصاد قوی برای یورو خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مرکزی اروپا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند، که مستقیماً یورو را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، احتمالاً یورو سقوط خواهد کرد. داده های اقتصادی برای چهار اقتصاد بزرگ در منطقه یورو (آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) به ویژه قابل توجه است، زیرا آنها 75 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای یورو، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند. اگر کشوری کالاهای صادراتی زیادی تولید کند، ارزش پول آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، افزایش می یابد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.