یورو آسیب دیده در برابر پوند و افزایش قیمت نفت به پایین ترین حد خود از سال 2016 رسیده است

2/2 © رویترز. اسکناس های ریال عربستان، یوان، لیر ترکیه، پوند، دلار آمریکا، یورو و دینار اردن در این تصویر که در 6 ژانویه 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر 2/2 نوشته دارا راناسینگه لندن (رویترز) – همزمان با افزایش تازه قیمت انرژی که نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی منطقه

کد خبر : 173674
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
یورو آسیب دیده در برابر پوند و افزایش قیمت نفت به پایین ترین حد خود از سال 2016 رسیده است


2/2

© رویترز. اسکناس های ریال عربستان، یوان، لیر ترکیه، پوند، دلار آمریکا، یورو و دینار اردن در این تصویر که در 6 ژانویه 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

2/2

نوشته دارا راناسینگه

لندن (رویترز) – همزمان با افزایش تازه قیمت انرژی که نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی منطقه یورو را تشدید کرد، یورو به پایین ترین سطح خود در تقریباً 6 سال گذشته در برابر پوند انگلیس سقوط کرد و در برابر دلار در نزدیکی پایین ترین سطح 21 ماهه خود در روز پنجشنبه قرار گرفت.

با رسیدن به بالاترین سطح 9 سال اخیر به بالای 119 دلار در هر بشکه، کاهش منابع، ارزهای مرتبط با کالا را تقویت کرد. دلار استرالیا برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود از نوامبر رسیده است.

اما این یورو بود که توجه را به خود جلب کرد زیرا در معاملات لندن به 82.76 پنس سقوط کرد. این پایین ترین سطح در برابر پوند از ژوئیه 2016 بود.

ارز واحد با 0.3 درصد کاهش به 1.1086 دلار رسید و نزدیک به پایین ترین سطح روز چهارشنبه 1.1058 دلار بود که پایین ترین سطح آن از ماه می 2020 بود. این ارز تا کنون 1.6 درصد کاهش یافته است و برای چهارمین ضرر هفتگی متوالی در برابر دلار آمریکا پیش می رود.

کیت جوکز، استراتژیست ارشد ارز جهانی در Societe Generale (OTC:) در لندن، با اشاره به یورو گفت: «هنوز در حال کاهش است». به قیمت بنزین نگاه کنید. این نقطه اوج از نظر تأثیر اقتصادی جنگ است و به ضرر آن خواهد بود.»

گرافیک: یورو و قیمت گاز: https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/lgvdwajqdpo/euro0303.PNG

داده های روز چهارشنبه نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه گذشته به بالاترین حد خود یعنی 5.8 درصد رسید. مشکل بانک مرکزی اروپا که هفته آینده تشکیل جلسه می دهد، این است که اگرچه جنگ در اوکراین احتمالاً تورم را بیشتر می کند، اما در بلندمدت هم برای رشد و هم برای تورم منفی است.

دلار استرالیا به بالاترین میزان خود از اواسط نوامبر به 0.7323 دلار رسید، زیرا قیمت های صادرات استرالیا مانند زغال سنگ، گاز و غلات به دلیل نشانه هایی مبنی بر اینکه تحریم ها علیه روسیه به شدت عرضه جهانی را مختل می کند، افزایش یافت.

اما با پایان جلسه کاهش یافت و آخرین قیمت آن در 0.7298 دلار بود که در روز کمی بالاتر بود.

آرون هرد، مدیر ارشد پورتفولیوی ارز، گفت: “افزایش قیمت کالاها به معنای ارزهای متمرکز بر کالا است که مستقیماً با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی مانند ارزهای ژئوپلیتیکی مرتبط نیستند و به خوبی کار می‌کنند.” خیابان ایالتی (NYSE:) مشاوران جهانی.

دلار آمریکا پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت که بانک مرکزی با دقت بالا بردن نرخ های بهره را در ماه جاری آغاز خواهد کرد، به خوبی حمایت می شود، اما در صورت نیاز آماده است تا با شدت بیشتری حرکت کند.

ارزش دلار 0.2 درصد افزایش داشت و خود دلار 0.2 درصد قوی تر به 115.74 ین رسید، در حالی که استرلینگ با 0.3 درصد کاهش به 1.3364 دلار رسید.

در همین حال، یک روز پس از اولین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا از سال 2018، دلار کانادا به بالاترین سطح پنج هفته اخیر خود یعنی 1.25870 دلار کانادا به ازای هر دلار رسید.

در جای دیگر، پس از اینکه آژانس های رتبه بندی Fitch و Moody’s (NYSE:) با استناد به تاثیر تحریم های غرب، روسیه را به وضعیت “ناخواسته” تنزل دادند، روبل روسیه به پایین ترین حد خود در حدود 118.35 در معاملات مسکو سقوط کرد.

فورینت مجارستان ضعیف‌تر بود اما در برابر یورو پایین‌تر از رکورد روز چهارشنبه باقی ماند زیرا بانک مرکزی این کشور در مناقصه هفتگی روز پنجشنبه نرخ سپرده یک هفته‌ای NBHK خود را 75 واحد پایه افزایش داد و به 5.35 درصد رساند. این بزرگترین افزایش نرخ بهره از سال 2008 بود زیرا جنگ در اوکراین بازارهای مجارستان را متلاطم کرد.

با کاهش قیمت در اوایل هفته، حدود 1 درصد کاهش یافت و به 43,466 دلار رسید.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.