ین هفته را با پای پیاده آغاز می کند و رویترز سیاست های بانک مرکزی را مورد توجه قرار می دهد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: علائم ارز ین ژاپن، یورو و دلار آمریکا روی تابلویی در خارج از صرافی در فرودگاه بین‌المللی ناریتا، نزدیک توکیو، ژاپن، 25 مارس 2016 دیده می‌شود. رویترز/ یویا شینو توسط آلون جان هنگ کنگ (رویترز) – ین روز دوشنبه کاهش یافت و یورو و استرلینگ تحت فشار قرار گرفتند، به

کد خبر : 181588
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
ین هفته را با پای پیاده آغاز می کند و رویترز سیاست های بانک مرکزی را مورد توجه قرار می دهد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: علائم ارز ین ژاپن، یورو و دلار آمریکا روی تابلویی در خارج از صرافی در فرودگاه بین‌المللی ناریتا، نزدیک توکیو، ژاپن، 25 مارس 2016 دیده می‌شود. رویترز/ یویا شینو

توسط آلون جان

هنگ کنگ (رویترز) – ین روز دوشنبه کاهش یافت و یورو و استرلینگ تحت فشار قرار گرفتند، به طوری که سرمایه گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر روز و سایر سیاست گذاران بانک مرکزی در این هفته برای سرنخ های سیاست پولی بودند.

دلار اندکی بر روی ین صعود کرد و به 119.3 ین رسید که اوج شش ساله 119.39 را که روز جمعه ثبت شد به چالش کشید. دلار هفته گذشته 1.6 درصد بالاتر از ارز ژاپن به پایان رسید.

تحلیلگران CBA گفتند که فکر می‌کنند حرکت این جفت ارز می‌تواند در این هفته کند شود، اما پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش شکاف بین نرخ‌های بهره ایالات متحده و ژاپن، دلار در ماه‌های آینده بیشتر بر ین صعود کند.

آنها گفتند: پویایی تورم ژاپن با آنچه در سایر اقتصادهای بزرگی که ما رصد می کنیم بسیار متفاوت است.

در مقابل، بانک مرکزی ایالات متحده در هفته گذشته برای اولین بار از زمان همه گیری همه گیر، نرخ بهره کلیدی خود را 25 واحد افزایش داد.

تمرکز معامله گران اکنون کاملاً بر سرعت و اندازه افزایش نرخ بهره در آینده و اوج اوج نهایی آن است، زیرا سیاست گذاران تلاش می کنند تورم فزاینده را مهار کنند.

مجموعه ای از سخنرانی های سیاست گذاران فدرال رزرو در این هفته، که توسط پاول در روز دوشنبه آغاز شد، می تواند سرنخ هایی را ارائه دهد. حداقل یکی از سخنرانان فدرال رزرو هر روز در این هفته قرار دارد و خود پاول نیز در روز چهارشنبه حضور خواهد داشت.

به گفته تحلیلگران، بازارها نظاره گر نگرش سیاست گذاران بدخواه فدرال رزرو خواهند بود. بارکلی (LON:) در یادداشتی خطاب به مشتریان، گفت که اگر آنها باید جنگ طلب به نظر برسند، این انتظارات را برای افزایش تهاجمی تر نرخ ها در اوایل مسیر فدرال رزرو به سمت نرخ های بالاتر تقویت می کند.

بر اساس ابزار CME Fedwatch، بازارها پیش‌بینی می‌کنند که در جلسات بعدی فدرال رزرو افزایش نرخ بیشتری داشته باشد، به طوری که قیمت‌گذاری تقریباً 90 درصد احتمال افزایش حداقل 75 واحد پایه در جلسات می و ژوئن فدرال رزرو را نشان می‌دهد.

چنین انتظارات بالایی به دلار کمک کرد تا در اوایل سال جاری به طور پیوسته صعود کند، اما به گفته تحلیلگران، با افزایش چندگانه فدرال رزرو در حال حاضر، ممکن است برای به دست آوردن کشش بیشتر تلاش کند.

تحلیلگران بارکلیز افزودند: «با توجه به انتظارات بازار از انقباضات فدرال رزرو، پیش‌بینی تداوم قدرت دلار فراتر از کوتاه‌مدت دشوار است».

دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر شش همتا اندازه گیری می کند، یک سبیل محکم تر در 98.335 بود.

ین همچنین در برابر دلار افسارگسیخته استرالیا که از افزایش قیمت کالاها منتفع شده است، به پایین ترین حد چهار سال اخیر رسید.

در مقابل دلار آمریکا، استرالیا پس از افزایش 1.7 درصدی در هفته گذشته در 0.74 دلار بود.

CBA گفت: “سوال این هفته این است که تا چه حد می تواند بالا رود. ما قضاوت می کنیم که با مقاومتی در حدود 0.7516 دلار روبرو خواهد شد.”

دلار نیوزیلند در 0.6909 دلار بود، که برای به چالش کشیدن بالاترین رقم نزدیک به 4 ماهه 0.6899 دلاری که در اوایل این ماه به ثبت رسیده بود، آماده می شد.

یورو به 1.1038 دلار رسید، 0.17 درصد پایین تر، و استرلینگ 1.3156 دلار با 0.16 درصد کاهش یافت.

در کوتاه مدت، سخنرانی های این هفته توسط چندین سیاست گذار در بانک مرکزی اروپا، از جمله رئیس جمهور کریستین لاگارد، نیز می تواند نقش داشته باشد.

درگیری ها در این کشور اروپای شرقی همچنان ادامه دارد. پس از اینکه روسیه روز یکشنبه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را در شهر بندری محاصره‌شده به زمین بگذارند، اوکراین گفت که بحثی در مورد تسلیم شهر ماریوپول وجود ندارد.

همچنین در دستور کار این هفته در اروپا، نشست بانک مرکزی نروژ با افزایش نرخ بهره نیز در آنجا پیش بینی می شود.

در بازارهای ارزهای دیجیتال، سکه‌های اصلی در تلاش برای یافتن مسیری ثابت بودند. کمی نرمتر با 41000 دلار و اتر در 2850 دلار بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.