گوگل، جستجوگر وب و نرم افزار یکپارچه، اعلام کرده است که به مجوز از نهادهای دولتی برای وام دادن خدمات تبلیغاتی به شرکت های مالی در اسپانیا نیاز دارد. این اقدام که در سال 2021 در بریتانیا نیز اجرا شد، انتظار میرود در ماههای آینده به کشورهای بیشتری تعمیم یابد.
گوگل به مجوز دولتی
کد خبر : 264596
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۰۰
گوگل، جستجوگر وب و نرم افزار یکپارچه، اعلام کرده است که به مجوز از نهادهای دولتی برای وام دادن خدمات تبلیغاتی به شرکت های مالی در اسپانیا نیاز دارد. این اقدام که در سال 2021 در بریتانیا نیز اجرا شد، انتظار میرود در ماههای آینده به کشورهای بیشتری تعمیم یابد.
گوگل به مجوز دولتی از تبلیغ کنندگان نیاز دارد
گوگل، غول نرم افزار و جستجوی وب، اقداماتی را برای مهار کلاهبرداری های مالی احتمالی با استفاده از پلت فرم تبلیغاتی این شرکت در اسپانیا آغاز خواهد کرد. گوگل اعلام کرد که شروع به الزام مشتریانی می کند که می خواهند محصولات مالی را تبلیغ کنند، مجوز دولتی صادر شده توسط تنظیم کننده اوراق بهادار اسپانیا (CMNV) یا بانک اسپانیا، بانک مرکزی این کشور را داشته باشند.
در عین حال، گوگل همچنین از این شرکتها میخواهد تا برنامه تأیید تبلیغات خود را که قرار است در ماه جاری آغاز شود، تکمیل کنند. انتظار می رود اعمال سایر اقدامات جدید در ژانویه 2023 آغاز شود. گوگل در مورد هدف الزامات جدید در خاک اسپانیا اظهار داشت:
هدف ما ایجاد یک لایه امنیتی جدید در برابر کلاهبرداری است که حفاظت از شبکه ما در برابر کلاهبرداری مالی را بیشتر بهبود می بخشد.
علاوه بر این، گوگل اعلام کرد که این سیاست جدید به “تضمین اکوسیستم تبلیغاتی ایمن، سالم و پایدار” کمک می کند.
پیاده سازی و گسترش قبلی
اسپانیا بخشی از گروهی از کشورهایی است که به منظور دسترسی به پلتفرم تبلیغاتی این شرکت، این محدودیت ها را به صورت آزمایشی اعمال می کنند. اولین اقدام از این نوع در سال 2021 در بریتانیا اعمال شد و گفته می شود که نتایج مثبتی را به همراه داشته است. به همین ترتیب، تبلیغکنندگان در آنجا نیاز به تأیید سازمان رفتار مالی دارند تا بتوانند محصولات مالی را تبلیغ کنند. گوگل اعلام کرده است که این امر باعث “کاهش بسیار قابل توجه” در گزارش های تبلیغاتی شده است که می توانند پروژه های کلاهبرداری مالی را ترویج کنند.
اسپانیا دومین کشوری خواهد بود که این محدودیت ها در آن اعمال می شود و این شرکت انتظار دارد در ماه های آینده همین رویکرد را در کشورهای بیشتری در پیش بگیرد. CNMV زمانی که نوبت به هشیاری در مورد محصولات ارزهای دیجیتال در حال تبلیغ میشود، فعال بوده است و حداقل 10 روز قبل از راهاندازی به اطلاع رسانی از هر یک از این کمپینها که بیش از 100000 نفر را هدف قرار میدهند، نیاز دارد.
اینفلوئنسرهایی با بیش از 100000 فالوور در رسانههای اجتماعی که در چنین کمپینهای تبلیغاتی ارزهای دیجیتال دخیل هستند، باید قانونگذاران را از برنامههای خود مطلع کنند و مسئولیت توضیح ریسکهای سرمایهگذاریهای تبلیغاتی را برای فالوورهای خود دارند.
نظر شما در مورد الزامات تبلیغاتی جدید گوگل برای محصولات مالی در اسپانیا چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.
سرجیو گوشنکو
سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.
اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Benny Marty / Shutterstock.com
سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰