گوگل اذعان کرده است که رکود بازار دارایی های دیجیتال که زمستان کنونی رمزارزها را آغاز کرد، بر هزینه های جستجو تأثیر منفی می گذارد. شرکت فناوری این هفته نشان داد که رشد تبلیغات در سه ماهه سوم به پایین ترین حد خود رسیده است که تقریباً یک بار در یک دهه مشاهده شده است.
کد خبر : 272798
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
گوگل اذعان کرده است که رکود بازار دارایی های دیجیتال که زمستان کنونی رمزارزها را آغاز کرد، بر هزینه های جستجو تأثیر منفی می گذارد. شرکت فناوری این هفته نشان داد که رشد تبلیغات در سه ماهه سوم به پایین ترین حد خود رسیده است که تقریباً یک بار در یک دهه مشاهده شده است.
با تبلیغات کریپتو کمتر، گوگل ۶ درصد رشد درآمد تبلیغاتی را در سه ماهه آخر ثبت میکند.
غول تبلیغات آنلاین گوگل تا حدی کاهش رشد درآمد را ناشی از کاهش هزینه های تبلیغاتی شرکت های مالی، از جمله آنهایی که با دارایی های رمزنگاری کار می کنند، می داند. فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، طی تماس با شرکت مادر آلفابت در روز سهشنبه اعتراف کرد که شاهد کاهش هزینههای جستجو در سهماهه سوم بوده است و به تفصیل توضیح داد:
به عنوان مثال در خدمات مالی، ما شاهد عقب نشینی در زیرمجموعه های بیمه، وام، وام مسکن و کریپتو بودیم.
در گزارشی به نقل از مدیر اجرایی، CNBC اشاره کرد که با رشد کلی تبلیغات 6 درصدی، دوره سه ماهه گوگل ضعیفترین دوره سه ماهه گوگل از سال 2013 بود، تنها با یک استثنا، در ابتدای همهگیری کووید-19.
درآمد تبلیغات یوتیوب نیز به صورت سالانه کاهش می یابد و ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، به تأثیر چالش برانگیز جو کلان بر تجارت تبلیغات اشاره می کند.
ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت کوین (BCH) و اتریوم (ETH) در سال 2022 تقریباً 60 درصد از ارزش خود را از دست دادند، در مقایسه با بالاترین رکورد خود. صنعت کریپتو از آن زمان تاکنون شاهد یک رشته ورشکستگی از صندوق های تامینی و وام دهندگان از جمله Celsius Network، Voyager Digital و Three Arrows Capital و همچنین کاهش تعداد شرکت هایی مانند Blockchain.com و Crypto.com بوده است.
صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال ایالات متحده، کوین بیس، نیروی کار خود را 18 درصد کاهش داد و سهام آن در سال جاری، پس از اینکه شرکت در سال 2021 عمومی شد، 70 درصد کاهش یافت. گوگل در سه ماهه سوم سال جاری با پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال همکاری کرد.
در اوایل ماه اکتبر، گوگل اعلام کرد که به Coinbase متکی است تا به مشتریان اجازه دهد در سال 2023 هزینه خدمات ابری خود را با ارزهای رمزنگاری شده پرداخت کنند، که نشانه ای از امید غول فناوری به کوتاه بودن زمستان کریپتو است. همچنین انتظار میرود که کوینبیس اپلیکیشنهای مرتبط با دادهها را به زیرساخت ابری گوگل منتقل کند.
آیا فکر می کنید درآمد گوگل از تبلیغات در آینده حتی بیشتر به وضعیت صنعت کریپتو وابسته خواهد شد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
لوبومیر تاسف
لوبومیر تاسف روزنامهنگاری از اروپای شرقی است که از فنآوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام میدهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فینتک، سیاست بینالمللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.
اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، اعتبار عکس سرمقاله: Liang Zou
سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰