گزارش سازمان ملل از فدرال رزرو می‌خواهد افزایش نرخ بهره را متوقف کند، فشار برای افزایش هزینه‌های عمومی – اقتصاد بیت کوین نیوز

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) هشدار داده است که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و کشتار سایر بانک های مرکزی که نرخ بهره را افزایش می دهند، می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند. UNCTAD محاسبه کرد که به ازای هر افزایش واحد پایه فدرال رزرو، تولید اقتصادی کشورهای

کد خبر : 263191
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
گزارش سازمان ملل از فدرال رزرو می‌خواهد افزایش نرخ بهره را متوقف کند، فشار برای افزایش هزینه‌های عمومی – اقتصاد بیت کوین نیوز


کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) هشدار داده است که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و کشتار سایر بانک های مرکزی که نرخ بهره را افزایش می دهند، می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند. UNCTAD محاسبه کرد که به ازای هر افزایش واحد پایه فدرال رزرو، تولید اقتصادی کشورهای ثروتمند 0.5 درصد کاهش می یابد و برای کشورهای فقیرتر، ارزش کل فروش کالاها و خدمات برای مدت سه سال 0.8 درصد کاهش می یابد.

گزارش UNCTAD از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در طول رکود اقتصادی جهانی انتقاد می کند

به گفته آژانس سازمان ملل متحد (UNCTAD)، اقدامات انقباضی پولی ممکن است ایده خوبی نباشد. این نهاد که در سال 1964 ایجاد شد، یک سازمان بین دولتی است که برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای تقویت تجارت جهانی ایجاد شده است. UNCTAD در گزارش سالانه خود خاطرنشان می کند که افزایش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان، تولید اقتصادی کشورهای ثروتمند و فقیر را بین 0.5 تا 0.8 درصد در یک دوره سه ساله کاهش می دهد.

در گزارش آنکتاد آمده است: «جهان به سمت یک رکود جهانی و رکود طولانی‌مدت پیش می‌رود، مگر اینکه ما به سرعت مسیر سیاست فعلی انقباض پولی و مالی را در اقتصادهای پیشرفته تغییر دهیم». UNCTAD پیش بینی می کند که رشد اقتصادی جهان در سال 2022 به 2.5 درصد و در سال 2023 به 2.2 درصد کاهش می یابد. کندی جهانی باعث می شود تولید ناخالص داخلی واقعی هنوز پایین تر از روند قبل از همه گیری باشد و برای جهان بیش از 17 تریلیون دلار هزینه داشته باشد – نزدیک به 20 درصد درآمد دنیا.»

گزارش سازمان ملل از فدرال رزرو می‌خواهد افزایش نرخ بهره را تعلیق کند و بر افزایش هزینه‌های عمومی فشار می‌آورد

گزارش سالانه بلافاصله به بانک‌های مرکزی می‌پردازد که نرخ‌های وام‌دهی معیار را افزایش می‌دهند و سیاست‌های پولی سخت‌تر را ایجاد می‌کنند. UNCTAD مشکلات اقتصادی جهان را ناشی از “شوک های طرف عرضه، کاهش اعتماد مصرف کنندگان و سرمایه گذاران” و جنگ اوکراین و روسیه می داند. گزارش آژانس سازمان ملل توضیح می‌دهد: «با وجود این، بانک‌های مرکزی پیشرو نرخ‌های بهره را به‌شدت افزایش می‌دهند و تهدید به قطع کامل رشد می‌کنند و زندگی را برای شرکت‌ها، خانوارها و دولت‌های بدهکار بسیار سخت‌تر می‌کنند».

آژانس سازمان ملل از دولت‌ها می‌خواهد که هزینه‌های عمومی را افزایش دهند و کنترل قیمت‌ها بر انرژی و غذا را اعمال کنند

این گزارش که توسط ربکا گرینسپن، دبیر کل UNCTAD تهیه شده است، می گوید که کشورهای آمریکای لاتین و مناطق خاصی در آفریقا ممکن است «ممکن است رنج ببرند. [from] برخی از شدیدترین کاهش‌ها در سال جاری. گرینسپن توضیح می‌دهد: «پیش‌بینی می‌شود که متوسط ​​نرخ رشد اقتصادهای در حال توسعه به زیر 3 درصد کاهش یابد – سرعتی که برای توسعه پایدار ناکافی است و باعث کاهش بیشتر منابع مالی عمومی و خصوصی و آسیب به چشم‌انداز اشتغال خواهد شد». فراخوان UNCTAD از فدرال رزرو و بقیه بانک های مرکزی جهان کاملاً شبیه شکایتی است که سناتور آمریکایی الیزابت وارن (D-Mass) نوشته است.

وارن از افزایش نرخ وجوه فدرال توسط فدرال رزرو پس از افزایش 75 واحد پایه (bps) در 27 ژوئیه شکایت کرد. وارن با استفاده از رسانه خبری وال استریت ژورنال (WSJ)، سرمقاله ای را منتشر کرد که در آن می گفت بانک مرکزی ایالات متحده می تواند باعث “رکود ویرانگر” شود. پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، چشم انداز اقتصادی خود را در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول در سال 2022 ارائه کرد، وارن هفته ها بعد دوباره در مورد این موضوع در وضعیت اتحادیه CNN صحبت کرد. گزارش گرینزپن با روحیه خویشاوندی همراه است و جزئیات آن این است که “افزایش نرخ بهره توسط اقتصادهای پیشرفته بیشترین ضربه را به آسیب پذیرترین قشرها وارد می کند.”

گزارش UNCTAD می افزاید:

حدود 90 کشور در حال توسعه شاهد تضعیف ارزهای خود در برابر دلار در سال جاری بوده اند – بیش از یک سوم آنها بیش از 10 درصد.

گزارش سازمان ملل از فدرال رزرو می‌خواهد افزایش نرخ بهره را تعلیق کند و بر افزایش هزینه‌های عمومی فشار می‌آورد

گزارش آنکتاد با اشاره به چند راه برای مقابله با این مشکل توسط رهبران جهانی به پایان می رسد و یکی از آنها “افزایش هزینه های عمومی” است. این آژانس همچنین از دولت‌ها می‌خواهد که «کنترل‌های استراتژیک قیمت‌ها را برای هدف قرار دادن مستقیم انرژی، غذا و سایر مناطق حیاتی اعمال کنند». آژانس سازمان ملل از مدیران دولتی و خصوصی می خواهد که بودجه بیشتری را به سمت تحقیق و توسعه انرژی سبز اختصاص دهند. در نهایت، آژانس می‌خواهد رهبران جهانی را پشت سر ابتکار غلات دریای سیاه ببیند. این ابتکار به رهبری سازمان ملل اجازه می دهد حجم عظیمی از غذا و کود صادراتی از اودسا، چورنومورسک و یوژنی در اوکراین صادر شود.

برچسب ها در این داستان

نرخ‌های معیار، طرح غلات دریای سیاه، بانک‌های مرکزی، ارزها، کشورهای در حال توسعه، اقتصاد، الیزابت وارن، فدرال رزرو، فدرال رزرو، تورم، نرخ‌های بهره، جروم پاول، انقباض پولی، هزینه‌های عمومی، ربکا گرینسپن، دبیر کل، شوک‌های عرضه، جنگ اوکراین و روسیه، سازمان ملل متحد، UNCTAD، ملل متحد، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD)، بانک مرکزی ایالات متحده

نظر شما در مورد گزارش آنکتاد که از بانک های مرکزی می خواهد تا افزایش نرخ بهره را متوقف کنند، چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، اعتبار عکس سرمقاله: Alexandros Michailidis / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.