گروسی: امیدوارم تا قبل از انتخابات آمریکا به ایران سفر کنم

به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه و پس از آغاز نشست فصلی شورای حکام در وین، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. گروسی در پاسخ به سوالی درباره زمان سفرش به ایران و دیدار با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور جدید ایران ابراز امیدواری کرد که تا قبل از

کد خبر : 494029
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
گروسی: امیدوارم تا قبل از انتخابات آمریکا به ایران سفر کنم


به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه و پس از آغاز نشست فصلی شورای حکام در وین، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره زمان سفرش به ایران و دیدار با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور جدید ایران ابراز امیدواری کرد که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد به تهران سفر کند.

او گفت که قرار نیست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران دیدار کند.

مدیرکل آژانس اتمی تاکید کرد چنین برنامه‌ای وجود ندارد و او خواهان سفر به تهران است.

او در سخنرانی خود در نشست شورای حکام درباره تعامل با دولت جدید ایران نیز گفت: پس از انتخابات در ایران،‌ من با رئیس‌جمهور پزشکیان تبادل پیام کرده و آمادگی‌ام را برای دیدار با او در تهران به منظور ازسرگیری گفت‌وگوها و همکاری میان آژانس و ایران ابراز کردم. او موافقت کرد که در موقعیتی مناسب دیدار کنیم.

گروسی با درخواست انجام گرفتن هرچه سریع‌تر این دیدار گفت: من از ایران می‌خواهم این دیدار را در آینده‌ای نه‌چندان دور ترتیب بدهد تا بتوانیم گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته‌ باشیم که به سرعت، به نتایجی واقعی منجر شود.

گروسی: امیدوارم تا قبل از انتخابات آمریکا به ایران سفر کنم
نشست خبری گروسی

ایران در نصب سانتریفیوژها عجله نمی‌کند

مدیرکل آژانس درباره غنی‌سازی اورانیوم طی سه ماه گذشته در ایران گفت: همان‌طور که گزارش داده‌ام، روند غنی‌سازی اورانیوم در این کشور به‌طور کلی ادامه دارد اما ایران در نصب و عملیاتی‌کردن سانتریفیوژهایی که آن‌ها به عنوان تلافی برای محکومیت ژوئن (صدور قطعنامه غربی‌ها) اعلام کرده‌اند، عجله نمی‌کنند.

گروسی ادامه داد: ما شاهد آن نیستیم که آن‌ها خیلی سریع در حال اقدام باشند. قبلاً به من اعلام شد، آن‌ها سریع شروع کردند و سپس سرعت را کاهش دادند.وی همچنین

غرب احتمالا درباره ایران بیانیه ارائه می‌کند

رئیس دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در پاسخ به سوال دیگری درباره ایران اظهار داشت: ایالات متحده و تروئیکای اروپا احتمالاً این هفته در بیانیه‌ای مشترک مجدداً بیانیه جامعی را درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه خواهند کرد، مگر اینکه تهران در مورد توافق‌نامه پادمانی به آژانس پاسخ دهد.

رافائل گروسی خاطر نشان کرد: صادقانه بگویم من هیچ برنامه‌ریزی برای آن ندارم.

گروسی: امیدوارم تا قبل از انتخابات آمریکا به ایران سفر کنم
در حاشیه کنفرانس خبری گروسی

کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد

وی در پاسخ به سوالی درباره مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس اتمی با تاکید بر اینکه «هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد» گفت: ما در شرایط واقعی این را ارائه می‌کنیم و در یکی از گزارش‌های گذشته من ارزیابی جامعی در مورد مکان‌های مختلف داشتیم. رویکرد من این است که سعی کنم مسائل را حل کنم و چشم‌اندازی از یک اقدام تنبیهی در مقطعی در آینده نداشته باشم.

مدیرکل آژانس مدعی شد: اما در اینجا تهدید سنگ‌اندازی از سوی ایران وجود دارد. نظر من این است که تلاش کنم تا همکاری را به نتیجه برسانم. بنابراین باید ببینیم چه می‌شود. فکر می‌کنم در چند ماه آینده تعدادی رویداد خواهیم داشت که همه چیز را واضح تر می‌کند.

با اوکراین برای ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای همکاری می‌کنم

گروسی همچنین درباره نیروگاه هسته‌ای اوکراین تاکید کرد که از نزدیک با کی‌یف در کارهایی که برای ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای حیاتی هستند، همکاری می‌کند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.