گاوهای XAU/USD در حالی که دلار آمریکا به بالاترین حد خود می رسد، شروع به رد شدن می کنند

[ad_1] قیمت طلا برخی از سودهای روز را تا پایان روز کاهش می دهد. دلار آمریکا با وجود از دست دادن CPI اصلی، چرخه جدیدی را در شاخص DXY چاپ می کند. انتظار می رود که یک اصلاح در طلا مقاومت قبلی را متوقف کند. علیرغم بازگشت قوی دلار آمریکا در اواخر جلسه آمریکا، قیمت

کد خبر : 192520
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۳۸
گاوهای XAU/USD در حالی که دلار آمریکا به بالاترین حد خود می رسد، شروع به رد شدن می کنند

[ad_1]

  • قیمت طلا برخی از سودهای روز را تا پایان روز کاهش می دهد.
  • دلار آمریکا با وجود از دست دادن CPI اصلی، چرخه جدیدی را در شاخص DXY چاپ می کند.
  • انتظار می رود که یک اصلاح در طلا مقاومت قبلی را متوقف کند.

علیرغم بازگشت قوی دلار آمریکا در اواخر جلسه آمریکا، قیمت نقطه‌ای طلا (XAU/USD) در بازارهای آمریکای شمالی حدود 0.6 درصد افزایش یافت. در ابتدا، دلار آمریکا به دلیل از دست دادن شاخص اصلی قیمت مصرف کننده ایالات متحده، که قیمت مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، سقوط کرد. تنها 0.3 درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات 0.5 درصد و کمترین افزایش از سپتامبر بود.

در نتیجه، معیارهای وال استریت پس از کاهش بازده اوراق قرضه دولتی افزایش یافت زیرا معامله گران بازار پول به این فکر می کردند که آیا افزایش قیمت ها به بالاترین حد در چند دهه رسیده است یا خیر. قیمت طلا در این شرایط رشد کرد زیرا بازدهی 10 ساله آمریکا با 7.4 واحد کاهش به 2.71 درصد رسید که از بالاترین سطح سه سال اخیر در ابتدای هفته کاهش یافت.

شاخص دلار DXY 0.146 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح 99.74 رسید. با این حال، به زودی دوباره برگشت و قبل از بسته شدن در وال استریت، یک چرخه جدید در 100.333 به دست آورد. این امر باعث شد برخی از قیمت طلا از قیمت طلا خارج شود و از بالاترین قیمت 1978.68 دلار به نزدیک 1967 دلار خاتمه یابد، هرچند وات از پایین ترین سطح 1949.75 دلار.

حمایت از قیمت طلا در بحران اوکراین

در همین حال، پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مذاکرات صلح روسیه و اوکراین را در بن بست خواند و امیدها به آتش بس را کمرنگ کرد، از ژئوپلیتیک نیز حمایت شد. اکنون که قیمت لحظه ای طلا به طور قانع کننده ای از اوج های اواخر مارس در دهه 1960 شکسته شده است، گاوهای نر طلا بار دیگر سطح 2000 دلار را در نظر خواهند گرفت.

اما اظهارنظر بیشتر فدرال رزرو در این هفته و داده‌های تورم قیمت تولیدکننده ایالات متحده در روز چهارشنبه می‌تواند خطرات نزولی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر سیاستگذاران فدرال رزرو به صحبت‌های جنگ‌طلبانه ادامه دهند و قیمت‌های تولیدکننده نیز آنطور که انتظار می‌رفت تعدیل نشوند. این امر ممکن است بازدهی آمریکا را بالاتر ببرد، که می‌تواند مانع از پیشرفت طلا شود، اگرچه معامله‌گران خاطرنشان می‌کنند که طلا در برابر افزایش بازدهی در هفته‌های اخیر انعطاف‌پذیری غیرمعمولی داشته است.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا از اواسط ماه مارس در محدوده معاملاتی قرار گرفته است و به طور بالقوه رشد صعودی سال 2022 را انباشته می کند و اکنون می تواند مطابق نمودار روزانه برای ادامه روند صعودی آماده شود:

با این حال، در صورت غلبه بر دلار آمریکا، 1930 دلار ممکن است دوباره تحت فشار قرار گیرد و اگر کاهش یابد، چشم انداز کوتاه مدت حرکت بالاتر به شدت کاهش خواهد یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.