کلیسای طلایی در انتظار درخشش

موزائیک‌های خیره‌کننده یک کلیسای سیسیلی درخشش طلایی سابق را پیدا می‌کنند. به گزارش ایسنا، موزائیک‌های یک کلیسای قرون وسطا واقع در «سیسیل» ایتالیا که توسط آخرین پادشاه نورمن این جزیره ساخته شد، به کمک یک پروژه مرمت و نورپردازی جدید به درخشش طلایی خود بازخواهند گشت. «رویترز» نوشت، ‌ کلیسای جامع مونرئاله که در فاصله

کد خبر : 502676
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کلیسای طلایی در انتظار درخشش


موزائیک‌های خیره‌کننده یک کلیسای سیسیلی درخشش طلایی سابق را پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، موزائیک‌های یک کلیسای قرون وسطا واقع در «سیسیل» ایتالیا که توسط آخرین پادشاه نورمن این جزیره ساخته شد، به کمک یک پروژه مرمت و نورپردازی جدید به درخشش طلایی خود بازخواهند گشت.

«رویترز» نوشت، ‌ کلیسای جامع مونرئاله که در فاصله سال‌های ۱۱۷۹ تا ۱۱۸۹ میلادی در نزدیکی «پالرمو» به دستور پادشاه «ویلیام دوم» بنا شد، یکی از مکان‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که آمیزه‌ای از سبک‌های غربی، اسلامی و بیزانسی در ساخت آن به‌کار رفته و خانه یکی از بزرگترین موزائیک‌های فضای سرپوشیده جهان است.

 کشیش اعظم «نیکولا گالیو» (Nicola Gaglio)، این کلیسا  را در جهان «بی‌نظیر» ‌ عنوان کرد و زیبایی هنر آن را مانند «تیری توصیف کرد که به مخاطب برخورد می‌کند، ‌ زخمی می‌کند، باعث رنج کشیدنت می‌شود، شور می‌آفریند و در عین حال دل را می‌گشاید» توصیف کرد.

تزئینات این کلیسا یک فضای ۶۵۰۰ متر مربعی را شامل می‌شود و روایت‌هایی از «عهد عتیق» و «عهد جدید» را به تصویر می‌کشد که متخصصان معتقدند در ساخت آن‌ها از ۲.۲ تن طلای خالص استفاده شده است.

از جمله مهم‌ترین آثار هنری این کلیسا به تصویر بزرگی از مسیح (ع) می‌توان اشاره کرد که در نیم‌گنبد پشت کلیسا ساخته شده است.

مقامات منطقه‌ای سال گذشته گفتند که کاشی‌های شیشه‌ای موزاییک‌ها به دلیل آسیب ناشی از نفوذ آب نیاز به بازسازی دارند و اضافه کردند که هزینه کار ۱.۱ میلیون یورو (۱.۲۳ میلیون دلار) توسط بودجه اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود داربست‌های مورد استفاده در طول بازسازی تا اواسط اکتبر به‌طور کامل از کلیسای جامع برداشته شود. همچنین نورپردازی جدیدی توسط شرکت اتریشی «Zumtobel»‌ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.