کره شمالی وعده آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین را جنایت علیه بشریت خواند

نوشته جاش اسمیت سئول (رویترز) – کره شمالی روز یکشنبه برای دومین روز از تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین انتقاد کرد و آن را “اقدامی جنایتکارانه علیه بشریت” با هدف تداوم یک وضعیت بی ثبات بین المللی خواند. کوون چونگ کئون، مدیر امور ایالات متحده در وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه

کد خبر : 312859
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۲۲
کره شمالی وعده آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین را جنایت علیه بشریت خواند


نوشته جاش اسمیت

سئول (رویترز) – کره شمالی روز یکشنبه برای دومین روز از تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین انتقاد کرد و آن را “اقدامی جنایتکارانه علیه بشریت” با هدف تداوم یک وضعیت بی ثبات بین المللی خواند.

کوون چونگ کئون، مدیر امور ایالات متحده در وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که توسط اخبار دولتی منتشر شد، گفت: ادعاهای واشنگتن مبنی بر ارائه تسلیحات توسط کره شمالی به روسیه تلاشی “بی اساس” برای توجیه کمک نظامی خود به اوکراین است. آژانس KCNA

در این بیانیه آمده است: «تلاش ایالات متحده برای کوبیدن تجهیزات تهاجمی مسلح مانند تانک اصلی به اوکراین، با نادیده گرفتن نگرانی‌های مشروع و محکومیت جامعه بین‌المللی، اقدامی جنایتکارانه علیه بشریت با هدف تداوم وضعیت بی‌ثبات بین‌المللی است».

کوون افزود، ادعاهای بی اساس در مورد معاملات تسلیحاتی کره شمالی و روسیه “غیرقابل قبول و یک تحریک بزرگ است که باید به آن پاسخ داده شود.”

به گزارش KCNA، کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی، روز شنبه، تعهدات ایالات متحده برای ارسال تانک های جنگی به اوکراین را محکوم کرد و مدعی شد که واشنگتن “بیشتر از خط قرمزها عبور می کند” تا با جنگ نیابتی به هژمونی دست یابد.

کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) که قادر به رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا هستند، پرتاب کرد. مقامات ایالات متحده و کره جنوبی همچنین هشدار داده اند که کره شمالی ممکن است برای اولین آزمایش یک دستگاه هسته ای خود از سال 2017 آماده شود.

کاخ سفید در ماه دسامبر اعلام کرد که کره شمالی تحویل اولیه تسلیحات راکت و موشک های پیاده نظام را به یک شرکت نظامی خصوصی روسی، گروه واگنر، برای حمایت از نیروهای روسیه در اوکراین تکمیل کرده است.

(گزارش توسط جاش اسمیت؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.