کاهش روپیه پاکستان با امیدواری نخست وزیر شریف به منابع مالی صندوق بین المللی پول توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: یک تاجر ارز هنگام آماده کردن مبادله دلار آمریکا در اسلام آباد پاکستان در 11 دسامبر 2017، اسکناس های روپیه پاکستان را می شمرد. رویترز/کارن فیروز/عکس فایل توسط آریبا شهید و آصف شهزاد کراچی، پاکستان (رویترز) – کاهش دو روزه روپیه پاکستان در روز جمعه به دلیل اخباری مبنی بر اینکه

کد خبر : 313747
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۱۲
کاهش روپیه پاکستان با امیدواری نخست وزیر شریف به منابع مالی صندوق بین المللی پول توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: یک تاجر ارز هنگام آماده کردن مبادله دلار آمریکا در اسلام آباد پاکستان در 11 دسامبر 2017، اسکناس های روپیه پاکستان را می شمرد. رویترز/کارن فیروز/عکس فایل

توسط آریبا شهید و آصف شهزاد

کراچی، پاکستان (رویترز) – کاهش دو روزه روپیه پاکستان در روز جمعه به دلیل اخباری مبنی بر اینکه تیمی از صندوق بین‌المللی پول هفته آینده به اسلام‌آباد سفر کرده‌اند تا درباره بازگشایی بسته کمک‌های معلق شده گفتگو کنند، کاهش یافت، اگرچه این ارز همچنان در پایین‌ترین حد خود در برابر دلار آمریکا بسته شد.

به گفته بانک مرکزی، روپیه پس از افت 9.61 درصدی در روز پنجشنبه، در بازار بین بانکی به 262.6 در هر دلار رسید که 2.7 درصد کاهش داشت.

پس از برداشته شدن سقف مصنوعی روی پول محلی در راستای اصلاحات صندوق بین المللی پول، روپیه برای تطبیق با نرخ ارز مبتنی بر بازار کاهش یافته است.

پاکستان که تنها 3.68 میلیارد دلار ذخایر ارز خارجی دارد، به سختی به اندازه کافی برای پوشش سه هفته واردات دارد، و به شدت به صندوق بین المللی پول نیاز دارد تا بخش 1 میلیارد دلاری بعدی برنامه کمک مالی خود را برای جلوگیری از نکول احتمالی آزاد کند.

صندوق بین‌المللی پول روز پنج‌شنبه گفت که هیئت آن از 31 ژانویه تا 9 فوریه از پاکستان بازدید خواهد کرد و شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور را خوش‌بین کرد که پرداخت‌ها دوباره جریان پیدا خواهد کرد.

شریف در مراسمی در اسلام آباد گفت: «به خواست خدا توافق با صندوق بین المللی پول انجام خواهد شد… ما به زودی از شرایط سخت خارج خواهیم شد.

بسته 6 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول در سال 2019 مورد توافق قرار گرفت و پس از سیل ویرانگر سال گذشته به 7 میلیارد دلار رسید، اما به دلیل ناکامی دولت در کاهش کسری مالی خود، پرداخت ها در نوامبر به حالت تعلیق درآمد.

صندوق بین‌المللی پول از دولت می‌خواهد که به اقدامات مالی اساسی‌تری متعهد شود و زمانی که تصمیم به از سرگیری وام‌دهی گرفت، انتظار می‌رود سایر وام‌دهندگان چندجانبه و دوجانبه بودجه بیشتری را به این کشور بی‌ثبات سیاسی و دارای سلاح هسته‌ای آسیای جنوبی ارائه دهند.

مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی سابق، به جیو تی وی گفت که کمک های مالی بدون قفل صندوق بین المللی پول به جلوگیری از خطر عدم تعهد پاکستان به تعهدات خارجی خود کمک می کند.

سقوط ارزش روپیه در این هفته فشاری را بر جمعیت پاکستان وارد خواهد کرد که در حال حاضر با قیمت های بالای مواد غذایی و سوخت وارداتی روبرو هستند.

انجمن مبادلات ارز پاکستان اعلام کرد روز جمعه، روپیه در بازار آزاد 1.1 درصد کاهش یافت و بین 263 تا 265 در هر دلار معامله شد. نرخ های بسته شدن بازار آزاد – که با نرخ رسمی متفاوت است – هنوز نهایی نشده است.

حذف سقف منجر به همسویی بیشتر دو بازار شده است و شرکت های صرافی انتظار داشتند بازار سیاه دلار در نهایت خشک شود.

شاخص شاخص بورس اوراق بهادار پاکستان در روز جمعه 0.31 درصد کاهش یافت و در روز پنجشنبه به انتظار اخبار دلگرم کننده صندوق بین المللی پول، 2 درصد افزایش یافت.

طاهر عباس، رئیس تحقیقات کارگزاری محلی عارف حبیب لیمیتد، به رویترز گفت: «انتظار می‌رود جلسات با مأموریت صندوق بین‌المللی پول از 31 ژانویه آغاز شود، ارز ممکن است با انتظارات ورودی جدید تثبیت شود».



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.