کاهش رشد سهام در حالی که فدرال رزرو اقتصاد ایالات متحده را کند می کند جذاب است

[ad_1] سهام رشد – که در دهه گذشته همتایان با ارزش خود را شکست داده‌اند – در سال جاری بیشترین بار چرخش شدید فدرال رزرو را متحمل شدند، به طوری که شاخص رشد راسل 1000 نسبت به سال قبل بیش از 11 درصد کاهش یافت. زیان بیش از 5 درصد برای شاخص S&P 500. در

کد خبر : 190239
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۵۳
کاهش رشد سهام در حالی که فدرال رزرو اقتصاد ایالات متحده را کند می کند جذاب است

[ad_1]

سهام رشد – که در دهه گذشته همتایان با ارزش خود را شکست داده‌اند – در سال جاری بیشترین بار چرخش شدید فدرال رزرو را متحمل شدند، به طوری که شاخص رشد راسل 1000 نسبت به سال قبل بیش از 11 درصد کاهش یافت. زیان بیش از 5 درصد برای شاخص S&P 500.

در مقابل، سهام ارزشی – که اغلب به عنوان سهام شرکت‌های حساس اقتصادی تعریف می‌شوند که با تخفیف به ارزش کل آنها معامله می‌شوند – در طول سال به طور کلی ثابت هستند.

پشتوانه این حرکت ها این تصور است که مبارزه فدرال رزرو با تورم باعث افزایش نرخ بهره می شود و جریان های نقدی آتی را که سهام های رشد ارزش زیادی دارند، از بین می برد. در همین حال، سهام ارزشی از یک اقتصاد قوی و افزایش قیمت کالاها حمایت شده است.

اگر سیاست پولی سختگیرانه فدرال رزرو باعث کندی اقتصاد شود، این پویایی می تواند تغییر کند. این امر جذابیت نام‌های رشد را برای برخی از سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد که معتقدند سود آنها کمتر به قدرت اقتصادی گسترده‌تر وابسته است. فدرال رزرو در ماه گذشته نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و به افزایش بهتر در آینده اشاره کرد.[L2N2W41S3]

انتظارات از یک فدرال رزرو تهاجمی در هفته گذشته به طور خلاصه اختلاف بین بازده اوراق خزانه دو و 10 ساله را منفی کرد، پدیده ای که اغلب به عنوان نشانه ای از نگرانی در مورد رشد اقتصادی تلقی می شود. بر اساس داده‌های Truist Advisory Services، رکود اقتصادی شش مورد از هفت وارونگی منحنی بازده اخیر را از سال 1978 دنبال کرده است.

استی دوک، مدیر ارشد سرمایه گذاری در FlowBank که در حال افزایش سهام خود در سهام فناوری است، می گوید: «اگر این ترس از رکود رشد کند، در این صورت شما یک تغییر بزرگ از سهام ارزشی خواهید داشت. “رشد درآمد پایدار… دوباره اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.”

داده‌های CFRA نشان می‌دهد که سهام رشد در شش ماه پس از وارونگی منحنی بازده عملکرد بهتری داشته‌اند، به طوری که شاخص رشد راسل 1000 در چنین دوره‌هایی از سال 1978 به طور متوسط ​​6.4 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با افزایش 4.4 درصدی برای سهام ارزشی، داده‌های CFRA نشان می‌دهد. طبق داده های CFRA، سهام رشد در طول رکود به طور متوسط ​​0.6٪ کاهش یافته است، در حالی که سهام ارزشی به طور متوسط ​​6.8٪ کاهش یافته است.

شاخص رشد راسل 1000 در 10 سال گذشته 320 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با رشد 145 درصدی همتای ارزش محور خود.

فصل سود هفته آینده آغاز می شود و به سرمایه گذاران نگاه دقیق تری به نحوه عملکرد شرکت ها در زمان افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیک و افزایش قیمت کالاها می دهد. همچنین آخرین گزارش قیمت مصرف کننده ایالات متحده که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، در دست بررسی است. S&P 500 در مسیر بسته شدن 1% در این هفته قرار دارد، زیرا نگرانی ها در مورد تهاجمی تر فدرال رزرو باعث کندی روند صعودی می شود که باعث کاهش زیان های سال به امروز این شاخص در ماه گذشته شد. [L2N2W411P]

به طور کلی، سرمایه گذاران 4.2 میلیارد دلار خالص به Invesco QQQ Trust – که شاخص رشد شدید Nasdaq 100 را دنبال می کند – در سه هفته گذشته ارسال کرده اند، داده های Lipper نشان می دهد که طولانی ترین جریان ورودی مثبت صندوق از ژانویه است.

مایوخ پودار، مدیر پورتفولیوی Altfest Personal Wealth Management، قرار گرفتن در معرض سهام در حال رشد در بخش مراقبت‌های بهداشتی مانند Boston Scientific و نام‌های فناوری فوق‌العاده مانند مایکروسافت را با پیش‌بینی اینکه شیب جنگ‌طلبانه فدرال رزرو موجب کند شدن اقتصاد و آسیب رساندن به سهام ارزشی خواهد شد، افزایش داده است.

او گفت: “فدرال رزرو به ما می گوید … مبارزه با تورم به اولویت آنها تبدیل شده است و تنها راهی که آنها می توانند با آن مبارزه کنند، کاهش تقاضا است.”

برخی در وال استریت نسبت به جهش سهام در رشد شک دارند، به خصوص که بازده اوراق قرضه همچنان در حال افزایش است. بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده اخیراً به 2.71 درصد رسیده است که بالاترین سطح از سال 2019 است.

تونی دی اسپیریتو، مدیر ارشد سرمایه گذاری، سهام بنیادی ایالات متحده در بلک راک، در یادداشت اخیر خود نوشت: «دوره نرخ های بهره بسیار پایین برای سهام در حال رشد بسیار خوب بود – و برای سرمایه گذاران ارزشی بسیار چالش برانگیز بود». “راه پیش رو احتمالاً متفاوت است و بخشی از جذابیت یک استراتژی ارزشی را بازیابی می کند.”

برخی دیگر بر این باورند که فقط انتخاب سهام مناسب است.

مصطفی مونا، دستیار پورتفولیوی جیمز اینوستمنت، قرار گرفتن در معرض سهام انرژی خود را از 12 درصد به 8 درصد از سبد سهام خود کاهش داده است، در حالی که به سمت شرکت های نرم افزاری مانند Abobe و SalesForce می رود که انتظار دارد در میان تداوم تورم بالا، بتوانند قیمت ها را افزایش دهند. .

او گفت: «سهام‌های رشدی که واقعاً آسیب می‌بینند، نام‌های سفته‌بازی هستند، اما شرکت‌های زیادی وجود دارند که بدون توجه به چرخه اقتصاد، عملکرد خوبی خواهند داشت.»

(گزارش توسط دیوید راندال؛ ویرایش توسط ایرا ایوسباشویلی و دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.