کاهش دلار، یورو برای جبران ضررهای ناشی از حمله روسیه به اوکراین توسط Investing.com

© رویترز. نوشته جینا لی Investing.com – دلار صبح روز جمعه در آسیا کاهش یافت و یورو تلاش کرد زیان خود را نسبت به روز گذشته جبران کند. روز پنجشنبه به شدت به ارز واحد ضربه زد و سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن از جمله دلار، ین ژاپن و فرانک سوئیس گریختند. ارزش

کد خبر : 172369
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
کاهش دلار، یورو برای جبران ضررهای ناشی از حمله روسیه به اوکراین توسط Investing.com



© رویترز.

نوشته جینا لی

Investing.com – دلار صبح روز جمعه در آسیا کاهش یافت و یورو تلاش کرد زیان خود را نسبت به روز گذشته جبران کند. روز پنجشنبه به شدت به ارز واحد ضربه زد و سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن از جمله دلار، ین ژاپن و فرانک سوئیس گریختند.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر تا ساعت 10:32 عصر به وقت شرقی (3:32 به وقت گرینویچ) با 0.13 درصد کاهش به 96.960 رسید. به 97.740 رسید که بالاترین سطح از ژوئن 2020 است.

این جفت با 0.22 درصد کاهش به 115.27 رسید.

این جفت با 0.17 درصد افزایش به 0.7175 رسید و این جفت با 0.04 درصد افزایش به 0.6694 رسید. به گفته آدریان اور، فرماندار نیوزلند، بانک مرکزی نیوزلند قصد دارد نرخ بهره را در سریع ترین زمان ممکن افزایش دهد تا تورم را مهار کند و از نیاز به تشدید سیاست های بیشتر در آینده جلوگیری کند.

این جفت با 0.16% کاهش به 6.3813 رسید و جفت با 0.26% افزایش به 1.3409 رسید.

روبل روسیه نیز یک شبه به پایین ترین حد خود یعنی 89.986 در هر دلار سقوط کرد و سپس اندکی بهبود یافت. یورو آخرین بار پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از می 2020 یا 1.1106 دلار، با 1.1196 دلار معامله شد. پوند و دلار استرالیا پرمخاطره‌تر نیز متحمل ضرر شدند و هر دو ارز در تلاش برای جبران زیان خود بودند.

در همین حال، دلار آمریکا در برابر ین و فرانک سوئیس کاهش یافت. دلار آمریکا در روز پنجشنبه 0.48 درصد در برابر ارز ژاپن کاهش یافت و پس از کاهش 0.85 درصدی روز قبل، در برابر فرانک سوئیس در 0.9241 قرار گرفت.

در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم، روسیه روز پنجشنبه به اوکراین حمله کرد. ده ها هزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند و نیروهای اوکراینی در چندین جبهه جنگیده اند. ایالات متحده با اعمال تحریم ها علیه روسیه، مانع از دسترسی روسیه به ارزهای خارجی در کنار تحریم ها علیه بانک ها و شرکت های دولتی شد.

ریاد چاودوری، رئیس APAC MarketAxess به رویترز گفت: «تأثیر سفارش اول طبیعتاً در روسیه و اوکراین است… اما تأثیری بر بازارهای اوراق قرضه و ارز خارجی آسیا اقیانوسیه نیز وجود دارد».

چاودوری افزود، این منجر به “حرکت از نوع پرواز به کیفیت هم در دارایی های جهانی به سمت دلار و ین و هم در بازارهای نوظهور شده است.”

سرمایه گذاران همچنین در حال محاسبه تاثیر بحران اوکراین بر سیاست های پولی بانک های مرکزی بودند. برخی از مقامات بانک مرکزی اروپا، حتی آن‌هایی که می‌توان آنها را جنگ‌طلب تلقی کرد، گفتند که وضعیت اوکراین می‌تواند باعث شود بانک مرکزی شروع کاهش دارایی‌ها را به تعویق بیندازد.

در ایالات متحده، سرمایه گذاران و برخی از مقامات گفتند که این تعارض احتمالاً افزایش قریب الوقوع نرخ بهره از سوی USFederal Reserve را کند می کند، اما متوقف نمی کند.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً آنی و دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.