کاهش دلار، ین به دلیل هزینه های بالای واردات و نرخ بهره پایین، بی دوست باقی می ماند توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته جینا لی Investing.com – دلار صبح جمعه در آسیا کاهش یافت و ین ژاپن برای بدترین هفته خود در دو سال اخیر تعیین شد. افزایش هزینه‌های واردات و نرخ‌های بهره پایین به روند نزولی ین کمک کرد، اما با ادامه افزایش قیمت‌های صادراتی، ارزهای کالا برای دومین افزایش هفتگی متوالی دلار

کد خبر : 183706
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کاهش دلار، ین به دلیل هزینه های بالای واردات و نرخ بهره پایین، بی دوست باقی می ماند توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته جینا لی

Investing.com – دلار صبح جمعه در آسیا کاهش یافت و ین ژاپن برای بدترین هفته خود در دو سال اخیر تعیین شد. افزایش هزینه‌های واردات و نرخ‌های بهره پایین به روند نزولی ین کمک کرد، اما با ادامه افزایش قیمت‌های صادراتی، ارزهای کالا برای دومین افزایش هفتگی متوالی دلار تعیین شدند.

در ساعت 11:43 عصر به وقت شرقی (3:43 به وقت گرینویچ) ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر با 0.26 درصد کاهش به 98.540 رسید.

این جفت با 0.61 درصد کاهش به 121.58 رسید. منتشر شده در اوایل روز نشان داد که برای مارس 2022 رشد 1.3% و رشد 0.8% نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین رشد ماهانه 0.2 درصدی داشته است.

این جفت با 0.08 درصد افزایش به 0.7518 و جفت با 0.06 درصد افزایش به 0.6969 رسید.

این جفت با 0.1% کاهش به 6.3616 رسید در حالی که جفت با 0.19% افزایش به 1.3208 رسید.

نگرانی ها مبنی بر اینکه افزایش هزینه های انرژی و مواد غذایی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه می تواند به اقتصاد اروپا آسیب برساند، همچنان ادامه دارد. یورو در طول هفته کمی ملایم‌تر بوده و در 1.1005 دلار قرار داشت.

استرالیا، صادرکننده انرژی و غذا، یکی از ذینفعان افزایش هزینه ها بود و استرالیا دومین افزایش هفتگی متوالی بیش از 1 درصد را ثبت کرد.

با این حال، ین در هفته 2.6 درصد در برابر دلار کاهش یافته است، از مرز 120 عبور کرده و منتظر آزمون مقاومت اصلی در حدود 123.70 است. تا مارس 2022 تا به امروز نزدیک به 6 درصد از دست داده است و در 8 جلسه در برابر دلار استرالیا حدود 8 درصد کاهش یافته است.

سقوط اخیر ناشی از اظهارات جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در اوایل هفته بود که باعث افزایش بازدهی در ایالات متحده شد. بانک مرکزی ژاپن (BOJ) به نوبه خود، به لحن کذب تر از فدرال رزرو پایبند بوده است، اما برخی از سرمایه گذاران هشدار دادند که در پایین ترین سطح شش سال اخیر، ین به سمت برخی از عمق های ناراحت کننده سقوط می کند.

برنت دانلی، تاجر و رئیس اسپکترا مارکتز به رویترز گفت: «یک چیزی که باید به دلار/ین توجه داشت، عقب‌نشینی سیاست‌گذاران در ژاپن است.

“من مطمئن نیستم که هنوز کاملاً به آنجا رسیده ایم، اما سطح 123.50/125.00 تقریباً مطمئن است که توجهات را به خود جلب می کند و باعث ایجاد سرفصل هایی از طرف فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن یا شونیچی سوزوکی وزیر دارایی می شود. فشار بک ممکن است از طرف فرماندار BOJ نیز باشد. هاروهیکو کورودا،» او گفت.

تحرکات اخیر در بازار اوراق قرضه نیز بانک های مرکزی را بین سنگ و نقطه سخت قرار داده است. دفاع از چالش برای کنترل منحنی بازدهی می تواند ین را بیشتر تضعیف کند. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن در روز جمعه به 0.235 درصد رسید که نزدیک به سقف 0.25 درصدی بود.

روبل روسیه در نشست روز پنجشنبه اروپا پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قول داد فروش گاز به کشورهای “غیر دوست” را با ارز آغاز کند، به شدت معامله شد. با این حال، برخی از این سودها را در تجارت نازک فراساحلی از دست داد و آخرین بار با قیمت 102 دلار معامله شد.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.