کاهش بیش از 20 درصدی روبل برای هفته در مسکو به دلیل تحریم‌ها. کاهش 32 درصدی در تجارت فراساحلی توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. در این تصویر که در 1 مارس 2022 گرفته شده است، یک اسکناس روبل روسیه روی اسکناس های دلار آمریکا قرار داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر (رویترز) – روبل در معاملات روز جمعه در مسکو بیش از 20 درصد در برابر دلار و یورو هفته را کاهش داد و یک سوم ارزش

کد خبر : 174934
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کاهش بیش از 20 درصدی روبل برای هفته در مسکو به دلیل تحریم‌ها.  کاهش 32 درصدی در تجارت فراساحلی توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. در این تصویر که در 1 مارس 2022 گرفته شده است، یک اسکناس روبل روسیه روی اسکناس های دلار آمریکا قرار داده شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

(رویترز) – روبل در معاملات روز جمعه در مسکو بیش از 20 درصد در برابر دلار و یورو هفته را کاهش داد و یک سوم ارزش خود را در سایر پلتفرم‌ها در هفته جاری کاهش داد زیرا اقتصاد این کشور تحت فشار تحریم‌ها منزوی کردن روسیه است. در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین.

رتبه اعتباری روسیه توسط S&P Global (NYSE:) به دنبال اقدامات مشابه Moody’s (NYSE:) و Fitch، به دلیل افزایش احتمال نکول توسط تحریم‌های بین‌المللی، به شدت کاهش یافت. نیروهای روسیه در اوکراین با تصرف بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا زنگ خطر جهانی را برانگیخت.

گمان می رود که هزاران نفر کشته یا زخمی شده اند و بیش از 1 میلیون پناهجو از اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه فرار کرده اند.

روبل هفته گذشته را با قیمت 105 در هر دلار از 83 در جمعه گذشته در مسکو به پایان رساند، اگرچه در جلسه روز پنجشنبه از بسته شدن آن 1% تقویت شد. در برابر یورو، از 93 در هفته گذشته کمی زیر 119 بسته شد.

روز پنجشنبه در برابر دلار و در روز جمعه به یورو به پایین ترین حد خود رسید.

در پلتفرم EBS، روبل 12.9% در روز در برابر دلار در 124 کاهش یافت که تنها در این هفته 32% کاهش داشت، که بیشترین کاهش در هر هفته در رکوردهای سال 2007 بود. روزی که معامله گران آن را نشانه ای از تبخیر نقدینگی می نامند.

دیمیتری پولووی، مدیر سرمایه گذاری Locko Invest هشدار داد که تحریم های اعمال شده بر روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین – که مسکو می گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است – منجر به شوک اقتصادی بزرگی خواهد شد که برای مدت طولانی دیده نشده بود.

کریستین ماگیو، رئیس استراتژی پورتفولیو در TD Securities می‌گوید: ارزش دارایی‌های روسیه در حال نابودی است.

داده‌ها، معاوضه‌های نکول اعتباری پنج ساله روسیه – معیاری برای هزینه بیمه قرار گرفتن در معرض بدهی‌های این کشور – به 1565 واحد پایه (bps) رسید که نسبت به بسته شدن 1412 واحد در ثانیه در روز پنج‌شنبه، اما هنوز کمی با رکورد بسته شدن 1973 واحد در روز دوشنبه فاصله دارد. از IHS Markit نشان داد.

معاملات سهام مسکو بسته باقی ماند و اوراق قرضه مانند اکثر روزهای هفته، اسپردهای گسترده ای را از خود نشان دادند.

روز جمعه، بانک مرکزی روسیه کمیسیون خرید ارز توسط افراد از طریق کارگزاران را از 30 درصد به 12 درصد کاهش داد. تحلیلگران گفتند که اقدام قبلی برای افزایش کمیسیون به 30 درصد برای خرید ارزهایی مانند دلار، یورو و پوند انگلیس منجر به انحرافاتی مانند افزایش تقاضا برای ارزهای دیگر مانند ین و ین ژاپن شده است.

بورس مسکو در اقدامی برای تثبیت بازارهای در حال نوسان شدید، فروش کوتاه ارز یورو و ابزارهای سهام را ممنوع کرد.

با اشاره به وخامت شرایط استقراض، وزارت دارایی انتشار اوراق خزانه OFZ برای خانوارها را متوقف کرد. تا 1 ژانویه تقریباً 39 میلیارد روبل (343.5 میلیون دلار) از سرمایه گذاری های خرده فروشی وجود داشت.

راهنمای سهام روسیه را ببینید

برای اوراق خزانه روسیه رجوع کنید به

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.