کانادا پروژه آزمایشی را برای ساده کردن روند بررسی مجوزهای تحصیلی رد شده راه اندازی می کند

کسانی که مجوز تحصیل در کانادا رد شده اند ممکن است به زودی از یک پروژه آزمایشی جدید بهره مند شوند. دادگاه فدرال کانادا پروژه آزمایشی مجوز تحصیلی را اعلام کرده است که برای ساده کردن روند درخواست بررسی قضایی درخواست های رد شده مجوز تحصیل طراحی شده است. در 1 اکتبر راه اندازی می

کد خبر : 501472
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کانادا پروژه آزمایشی را برای ساده کردن روند بررسی مجوزهای تحصیلی رد شده راه اندازی می کند


کسانی که مجوز تحصیل در کانادا رد شده اند ممکن است به زودی از یک پروژه آزمایشی جدید بهره مند شوند.

دادگاه فدرال کانادا پروژه آزمایشی مجوز تحصیلی را اعلام کرده است که برای ساده کردن روند درخواست بررسی قضایی درخواست های رد شده مجوز تحصیل طراحی شده است. در 1 اکتبر راه اندازی می شود.

گزینه های خود را برای تحصیل در کانادا کشف کنید

تحت پایلوت، افرادی که برای مرخصی و بررسی قضایی رد مجوز تحصیل خود درخواست می کنند، ممکن است بتوانند کل مراحل را در کمتر از پنج ماه به جای زمان پردازش فعلی 14 تا 18 ماه تکمیل کنند. درخواست برای مرخصی و بررسی قضایی فرآیندی است که در آن یک فرد به دنبال اجازه از دادگاه فدرال کانادا برای اعتراض به یک تصمیم مهاجرتی است.

تحت رویه‌های عادی، قاضی ابتدا تصمیم می‌گیرد که آیا به متقاضی مرخصی (اجازه) برای ادامه رسیدگی قضایی بدهد یا خیر. در صورت اعطای این مرخصی، پرونده برای رسیدگی قضایی رسیدگی و بر اساس ماهیت آن ارزیابی می شود. بر اساس پروژه آزمایشی مجوز تحصیلی جدید، درخواست‌های مرخصی و بررسی قضایی همزمان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

هیچ هزینه اضافی برای شرکت در پروژه وجود ندارد، اگرچه درخواست مرخصی و بررسی قضایی 50 دلار هزینه دارد.

چه کسی واجد شرایط است؟

در صورتی که دانشجویان برای مجوز تحصیلی درخواست دهند و نامه امتناع از مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) را دریافت کنند، ممکن است واجد شرایط پروژه آزمایشی مجوز تحصیل باشند. معیارهای دیگر عبارتند از:

  • هم دانشجوی آینده نگر (متقاضی) و هم IRCC که در پروژه آزمایشی شرکت می کنند.
  • توافق هر دو طرف در مورد حقایق اساسی، همانطور که توسط مواد درخواستی که توسط متقاضی به IRCC ارسال شده است، از جمله دلایل کامل تصمیم IRCC.
  • حقایق/مسائل پرونده – اعم از درخواست مجوز مطالعه اولیه، امتناع از IRCC یا هر دو – صریح بودن (مثلاً عدم وجود مسائل واقعی یا حقوقی در مورد عدم پذیرش یا امنیت ملی و عدم درخواست برای سؤال تأیید شده).
  • متقاضی نیازی به درخواست تمدید زمان برای ثبت درخواست مرخصی ندارد.
  • طرفین از شواهد سوگندنامه استفاده نمی کنند (از سوگندنامه ها برای معرفی شواهد جدید استفاده می شود که در این پروژه آزمایشی جدید مجاز نیست)

متقاضیان مجوز تحصیلی که از داخل کانادا درخواست می کنند، 15 روز از روزی که درخواست مجوز تحصیل خود را رد می کنند برای درخواست تحت این طرح جدید فرصت دارند. متقاضیانی که از خارج از کانادا درخواست می دهند، 60 روز از روزی که درخواست مجوز تحصیل خود را رد می کنند، فرصت دارند درخواست دهند.

نحوه درخواست

کلیه مدارک باید به صورت آنلاین با استفاده از سیستم تشکیل پرونده الکترونیکی دادگاه ثبت شوند. برای انتخاب، متقاضیان باید با استفاده از فرم IR-1 درخواستی را برای مرخصی و بررسی قضایی ارسال کنند و پروژه آزمایشی را در سه مکان خاص درخواست ذکر کنند. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت.

پس از ارائه مدارک، قاضی در مورد درخواست تصمیم گیری می کند و به متقاضی اطلاع می دهد.

چرا دادگاه فدرال و IRCC این اقدامات را انجام می دهند؟

دادگاه فدرال کانادا در بیانیه مطبوعاتی خود، افزایش درخواست‌های مرخصی و بازنگری قضایی را دلیل اصلی شروع آزمایشی مشترک خود با IRCC ذکر کرد.

دادگاه فدرال در مسیر دریافت 24000 پرونده مهاجرتی تا پایان سال جاری است [the] دسامبر. این (شکل) تقریباً چهار برابر میانگین سالانه ای است که دادگاه در پنج سال بلافاصله قبل از همه گیری COVID-19 تجربه کرده است.

موجی از سیاست‌های جدید در مورد پذیرش دانشجویان بین‌المللی و فارغ‌التحصیلان جدید کانادا در سال 2024 وجود دارد، زیرا اداره مهاجرت این کشور به دنبال پاسخگویی به فشارهای مقرون‌به‌صرفه و موجودی مسکن با کاهش تعداد ساکنان موقت (کسانی که دارای مجوز تحصیل یا کار یا بازدیدکننده هستند) است. ویزا) در حال حاضر در کانادا است.

در ژانویه، IRCC اولین سقف را برای دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد، که تعداد کل مجوزهای تحصیلی صادر شده جدید را در سال 2024 به 485000 محدود کرد. در ابتدا یک سیاست موقت، این تغییر برای اکثر دانشجویان کارشناسی و کالج اعمال می‌شد و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از تحصیل معاف می‌شدند. این محدودیت ها دولت فدرال بر اساس این سقف جدید اقدام به اختصاص تخصیص دانشجویان بین المللی به هر دولت استانی و منطقه ای کرد.

در به‌روزرسانی اخیر این سیاست‌ها، مارک میلر، وزیر مهاجرت، یک کنفرانس مطبوعاتی در 18 سپتامبر برگزار کرد و تعهد خود را به سقف دانشجویان بین‌المللی مجدداً اعلام کرد و چندین اقدام دیگر از جمله:

  • کاهش 10 درصدی اهداف مجوزهای تحصیلی جدید صادر شده از سال 2024 به 437000 مجوز تحصیلی جدید در سال 2025.
  • از جمله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در اهداف تجدید نظر شده؛
  • افزودن معیار واجد شرایط بودن زبان به صدور مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای فارغ التحصیلان بین المللی، بر اساس سطح تحصیلی آنها.
  • محدود کردن واجد شرایط بودن PGWP برای دانشجویان کالج به کسانی که در یک برنامه مرتبط با منطقه ای با تقاضای نیروی کار بالا تحصیل می کنند. و
  • محدود کردن صلاحیت مجوزهای کار آزاد همسر (SOWPs) برای همسران دانشجویان کارشناسی ارشد بر اساس طول دوره برنامه آموزشی.

گزینه های خود را برای تحصیل در کانادا کشف کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.