کانادا به تعهدات خود برای پیشبرد برنامه های زنان ، صلح و امنیت با برنامه سوم اقدام ملی عمل می کند

[ad_1] 16 ژوئن 2021 – اتاوا ، انتاریو – امور جهانی کانادا مارک گارنو ، وزیر امور خارجه ، امروز در پی دیدار وزرای کابینه با رهبران کانادایی و بین المللی درباره برنامه اقدام ملی کانادا در مورد زنان ، صلح و امنیت ، بیانیه زیر را صادر کرد: “در سال 2017 ، کانادا راه

کد خبر : 99396
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کانادا به تعهدات خود برای پیشبرد برنامه های زنان ، صلح و امنیت با برنامه سوم اقدام ملی عمل می کند

[ad_1]

16 ژوئن 2021 – اتاوا ، انتاریو – امور جهانی کانادا

مارک گارنو ، وزیر امور خارجه ، امروز در پی دیدار وزرای کابینه با رهبران کانادایی و بین المللی درباره برنامه اقدام ملی کانادا در مورد زنان ، صلح و امنیت ، بیانیه زیر را صادر کرد:

“در سال 2017 ، کانادا راه اندازی شد برابری جنسیتی: بنیادی برای صلح؛ برنامه اقدام ملی کانادا 2017 تا 2022 برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد زنان ، صلح و امنیت. این دومین برنامه اقدام ملی ، تلاش های کانادا برای پیشبرد برنامه زنان ، صلح و امنیت را هدایت می کند. برای اولین بار ، این طرح چارچوبی برای رویکرد منسجم و کل دولت فراهم کرد و از 8 بخش فدرال و 1 آژانس خواست تا برای اجرای این دستور کار مهم با هم همکاری کنند.

“امروز ، من میزبان بحث مهمی در مورد برنامه اقدام خود با رهبران کانادایی و بین المللی و همچنین کارینا گولد ، وزیر توسعه بین المللی بودم. هارجیت س. سججان ، وزیر دفاع ملی ، بیل بلر محترم ، وزیر امنیت عمومی و آمادگی اضطراری ؛ مریم مونسف ، وزیر زنان و برابری جنسیتی و توسعه اقتصادی روستایی ؛ کارولین بنت محترم ، وزیر روابط تاج و بومی ؛ مارک میلر ، وزیر خدمات بومی ؛ مارکو مندچینو ، وزیر مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی ؛ جناب دیوید لامتتی ، وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا ؛ دان وندال ، وزیر امور شمال ، ژنرال وین ایر ، سرپرست ستاد دفاع ؛ و برندا لوکی ، کمیسر RCMP.

وی افزود: ما دستاوردها را مورد بررسی قرار دادیم ، شیوه های نوآورانه را به اشتراک گذاشتیم و چالش ها را برطرف کردیم و زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند مورد بحث قرار دادیم.

“در این دیدار ، رهبران کانادایی و بین المللی ارزیابی های خود را از پیشرفت ما به اشتراک گذاشتند ، راه هایی را برای حفظ و تقویت رهبری کانادا پیشنهاد کردند و بر ارتباط بین تلاش های بین المللی و داخلی ، از جمله در حمایت از زنان و دختران بومی و برنامه های مهاجرت تأکید کردند. ما همچنان به شنیدن و تقویت صدای زنان صلح طلب و سازمان ها و جنبش های فمینیستی و رهبری زنان ادامه خواهیم داد. کار ما بدون همکاری آنها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: “من و همکارانم بر تعهد خود در اجرای برنامه عملیاتی خود تأکید کردیم. علاوه بر این ، با خوشحالی اعلام می کنم که ما متعهد به تدوین سومین برنامه اقدام ملی کانادا در مورد زنان ، صلح و امنیت هستیم. برای اطمینان از یک فرآیند فراگیر و اهداف بلندپروازانه ، ما به بخشهای مربوطه خود دستور داده ایم که آماده سازی را در حال حاضر آغاز کنند.

“اجرای کامل برنامه اقدام در اولویت دولت کانادا است و سنگ بنای سیاست خارجی فمینیستی ما است.”

حقایق فوری

  • دومین برنامه اقدام ملی کانادا در مورد زنان ، صلح و امنیت ، برای دوره 2017 تا 2022 ، کانادا را متعهد می کند که:
    • افزایش مشارکت معنادار زنان و سازمان ها و شبکه های زنان در پیشگیری از درگیری ، حل تعارض و ایجاد دولت پس از جنگ
    • پیشگیری ، پاسخگویی و پایان دادن به مصونیت از مجازات جنسی و جنسیت جنسیتی که در جریان درگیری ها و استثمار جنسی و سوء استفاده از نیروهای حافظ صلح و دیگر پرسنل بین المللی ، از جمله کارکنان بشردوستانه و توسعه انجام شده است.
    • ترویج و حمایت از حقوق بشر زنان و دختران ، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران در شرایط شکننده ، درگیری و پس از درگیری
    • برآوردن نیازهای خاص زنان و دختران در زمینه های بشردوستانه ، از جمله حمایت از حقوق جنسی آنها و دسترسی آنها به خدمات بهداشت جنسی و باروری
    • تقویت ظرفیت عملیات صلح برای پیشبرد زنان ، دستور کار صلح و امنیت ، از جمله با استقرار بیشتر زنان و استقرار کامل دستور کار در عملیات نیروهای مسلح کانادا و استقرار پلیس
  • اجرای برنامه عملیاتی توسط یک گروه مشورتی که به ریاست امور جهانی کانادا و شبکه زنان ، صلح و امنیت کانادا ، با بیش از 80 سازمان و افراد غیردولتی کانادایی اداره می شود ، اطلاع رسانی می شود.

پیوندهای مرتبط

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.