کامیون ها در مسابقه وسایل نقلیه خودران پیش می آیند

در عوض، خودروهای کاملاً خودران در تلاش برای دور شدن از شبکه شروع هستند و برخی از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که کامیون‌های بدون راننده ابتدا به پرچم شطرنجی خواهند رسید. تنها یک سال پیش، استارت‌آپ‌های توسعه‌دهنده رباتاکسی هشت برابر بیشتر از شرکت‌هایی که بر روی کامیون‌های خودران، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه لجستیک کار می‌کردند، بودجه

کد خبر : 140171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کامیون ها در مسابقه وسایل نقلیه خودران پیش می آیند


در عوض، خودروهای کاملاً خودران در تلاش برای دور شدن از شبکه شروع هستند و برخی از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که کامیون‌های بدون راننده ابتدا به پرچم شطرنجی خواهند رسید.

تنها یک سال پیش، استارت‌آپ‌های توسعه‌دهنده رباتاکسی هشت برابر بیشتر از شرکت‌هایی که بر روی کامیون‌های خودران، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه لجستیک کار می‌کردند، بودجه دریافت می‌کردند، اما این شکاف در سال 2021 به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

با موانع نظارتی و تکنولوژیک کمتر، کامیون‌هایی که در بزرگراه‌های اصلی، مسیرهای تحویل ثابت یا در محیط‌های دور از دوچرخه‌سواران و عابران پیاده مانند معادن و بنادر کار می‌کنند، اکنون به‌عنوان راه سریع‌تری برای بازگشت کالا دیده می‌شوند.

بر اساس پلتفرم داده راه اندازی PitchBook، در سال منتهی به 6 دسامبر، کل فعالیت سرمایه گذاری برای وسایل نقلیه لجستیکی خودران پنج برابر شده و به 6.5 میلیارد دلار از 1.3 میلیارد دلار در مدت مشابه در سال 2020 رسیده است.

داده‌های PitchBook گردآوری‌شده برای رویترز نشان می‌دهد که فعالیت سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های روباتاکسی، در همین مدت، از 10.8 میلیارد دلار در مدت مشابه، 22 درصد کاهش یافته و به 8.4 میلیارد دلار رسیده است.

این اعداد حتی ممکن است این روند را دست کم نشان دهند، زیرا برخی از شرکت‌های ربات‌اکسی مانند Waymo شرکت آلفابت، پول نقد بیشتری را به عملیات حمل‌ونقل مستقل خود نیز وارد می‌کنند.

در آخرین قرارداد حمل و نقل، Robotic Research روز پنجشنبه اعلام کرد که با استفاده از سرمایه گذاران خارجی برای اولین بار برای توسعه تجارت کامیون های خودران، اتوبوس ها و وسایل نقلیه لجستیکی خود، 228 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

پول جدید از سوی سرمایه گذارانی از جمله SoftBank’s Vision Fund 2، Enlightenment Capital و Luminar Technologies به دست می آید که حسگرهای لیدار را در خودروهای خودران استفاده می کند.

آلبرتو لاکاز، مدیر اجرایی تحقیقات رباتیک، به رویترز گفت که این شرکت در حال استقرار وسایل نقلیه خودران در مقیاسی است که مورد تجاری “در حال حاضر” برای مشتریان کار می کند.

او گفت: «آنها مجبور نیستند تا سال 2025 منتظر بمانند، برخلاف روبوتاکسی که در آن شما باید هزینه تمام حسگرها را به ترتیبی کاهش دهید.»

وعده های بیش از حد

در سال 2019، ماسک تسلا وعده یک میلیون رباتاکسی را در سال آینده داده بود، اما ماشین‌های خودران که می‌توانند با خیال راحت در هر نقطه‌ای حرکت کنند، هنوز فاصله زیادی دارند.

پیتر راولینسون، رئیس استارت‌آپ خودروهای الکتریکی (EV) Lucid Motors، ماه گذشته گفت که یک دهه قبل از ورود ناوگان روبات‌اکسی به جاده‌ها – حتی با پیشرفته‌ترین حسگرها – می‌گذرد.

اسد حسین، تحلیلگر اصلی PitchBook در زمینه تحرک گفت: استارت آپ هایی مانند Gatik که ون های کوتاه مسافت خودران تولید می کند و Nuro با ربات های تحویل کوچک خود می توانند Waymo و رقیب کروز را در چند سال آینده در تجاری سازی در مقیاس تحت الشعاع قرار دهند.

با این حال، در حالی که کامیون‌های دوربرد راحت‌تر از ربات‌اکسی‌ها خودکار می‌شوند، زیرا بزرگراه‌های اصلی محیط‌های ساده‌تری نسبت به جاده‌های شلوغ شهری هستند، مدیران شرکت کامیون‌های خودران در مورد سرعت بالا رفتن محتاط هستند.

چنگ لو، مدیر اجرایی شرکت فناوری کامیون‌های خودران TuSimple، که در ماه آوریل با ارزش بازار 8.5 میلیارد دلار به بازار عرضه شد، گفت: «ما از وعده‌های بیش از حد این صنعت بسیار آگاه هستیم.

او گفت: “صنعت در حال حاضر پیچیدگی مشکل را درک می کند و حل آن زمان بیشتری می برد.”

در حال حاضر، TuSimple ناوگانی متشکل از 50 کامیون با رانندگان ایمنی دارد که از ایالت های جنوبی گرمتر آمریکا عبور می کنند، اما قصد دارد تا سال 2024 یک شبکه ملی داشته باشد که بزرگراه های اصلی ایالات متحده را پوشش دهد.

این شامل سرمایه‌گذاری‌های عمده در نقشه‌برداری بزرگراه‌ها، یادگیری نحوه مدیریت شرایط سخت‌تر آب و هوا و جاده در شمال و کامیون‌های خودران جدید است که توسط Navistar که بخشی از Traton فولکس واگن است، توسعه می‌یابد.

‘یک سفر طولانی’

اما راه‌اندازی یک شبکه واقعاً ملی می‌تواند سال‌ها طول بکشد زیرا کامیون‌های خودران هنوز با یک چالش بزرگ روبرو هستند: رانندگان انسانی.

Ralf Klaedtke، مدیر ارشد فناوری در TE Connectivity، که حسگرها و سیستم‌های الکترونیکی را برای مدیریت انبوه داده‌های خودران برای صنعت خودرو می‌سازد، گفت: یک وسیله نقلیه خودمختار در صورت مواجهه با “مرد مملو از تستوسترون” همیشه ترمز می‌گیرد.

او گفت: “وسیله نقلیه خودران همیشه در ترافیک مختلط کندترین خودرو را خواهد داشت.”

پل نیومن، بنیانگذار استارت آپ نرم افزار خودروهای خودمختار بریتانیایی Oxbotica، می گوید که رباتاکسی همچنان «ستاره شمالی»، هدف بلندمدت روشن او باقی مانده است.

اما در حال حاضر او روی برنامه‌های کاربردی ساده‌تر تمرکز کرده است، که برخی از آنها از یک وسیله نقلیه خودران کاملاً الکتریکی ساخته شده از استارت‌آپ استرالیایی Applied EV استفاده می‌کنند.

او هنگام نمایش خودروهای آزمایشی در دفتر مرکزی شرکت در آکسفورد در انگلستان می‌گوید: «این یک سفر طولانی است. “این یکی از سخت ترین مشکلات مهندسی برای حل است.”

Oxbotica با مشارکت Wenco، بخشی از ماشین‌آلات ساختمانی هیتاچی، روی وسایل نقلیه برای معادن و بسیاری از گزینه‌های مختلف با شرکت انرژی BP، مانند وسایل نقلیه برای مزارع بادی و خورشیدی از راه دور کار می‌کند.

موراگ واتسون، معاون ارشد علوم و مهندسی دیجیتال BP، گفت که فناوری Oxbotica می‌تواند سایت‌های بزرگ را نظارت کند یا تجهیزات را برای انسان‌هایی که تعمیرات را انجام می‌دهند، منتقل کند. او گفت که در سال 2022 گزینه های مختلفی را آزمایش خواهند کرد.

واتسون گفت: «ما به سختی سطح کاری را که می‌توانیم با خودمختاری صنعتی انجام دهیم، خراشیده‌ایم.

Oxbotica همچنین با شرکت بریتانیایی تحویل آنلاین غذا و فناوری Ocado که سیستم‌های زنجیره تامین را برای شرکت‌هایی مانند خرده‌فروشی زنجیره‌ای آمریکایی Kroger خودکار می‌کند، کار می‌کند. BP و Ocado هر دو در Oxbotica سرمایه گذاری کرده اند.

الکس هاروی، رئیس فناوری پیشرفته Ocado، گفت که فناوری Oxbotica را می توان «در انبار، در حیاط، در جاده، یا از مسیر تا آشپزخانه» استفاده کرد.

بدون چرخش به چپ!

اوترایدر، سازنده خودروهای برقی مستقل ایالات متحده، محوطه های توزیع را هدف قرار داده است – تریلرها را پس از رها کردن کامیون داران و ردیف کردن تریلرهای جدید برای حمل – از جمله در حیاطی در شیکاگو برای شرکت کاغذ جورجیا-پاسیفیک.

Outrider یک بازوی رباتی برای کامیون برای اتصال و جدا کردن تریلرها ایجاد کرده است. تا کنون 118 میلیون دلار جمع آوری کرده است و اندرو اسمیت، مدیر اجرایی، می گوید که طی پنج سال آینده به هزاران وسیله نقلیه خواهد رسید.

اسمیت گفت که این استارت آپ می خواهد پرش های کوتاه بین حیاط ها را شروع کند، اما کار در جاده های عمومی به پیچیدگی می افزاید.

او گفت: “ما از طریق تبلیغات اولیه فناوری و شناسایی یاردهای توزیع، راه حل کوتاه مدت کاملی را با عملیات تکراری و کم سرعت خود در محیط های محدود مشاهده کردیم.”

بیرون رفتن در جاده های عمومی نیاز به حرکت با دقت دارد، تا حدی به دلیل مقررات، اما همچنین به دلیل مشکلات قانونی در بازاری دعوی مانند ایالات متحده.

ایان وایت، مدیر اجرایی شرکت بیمه دیجیتال Koffie Labs، گفت که سقوط “میلیارد دلاری قو سیاه” می تواند هر شرکتی را که خیلی سریع حرکت می کند و اشتباه می کند، از بین ببرد.

او گفت: “شما ترازنامه خود را در معرض خطر قرار می دهید.”

گوتام نارنگ، مدیر اجرایی، گفت که به همین دلیل است که Gatik رویکرد دقیقی را برای مسیرهای تحویل “مایل میانه” خود بین مراکز توزیع و خرده فروشان انتخاب کرده است.

کامیون‌های Gatik در مسیرهای کوتاه و قابل پیش‌بینی حرکت می‌کنند و از پیچیدن به چپ در ترافیک روبرو، مدارس، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پیچ‌های کور – یا هر چیز پیچیده اجتناب می‌کنند.

او گفت: “ما روی هر موقعیت دشواری که صنعت خودروهای خودران سعی در حل آن دارد کار نمی کنیم.” ما با استفاده از مسیرهایی که از نقطه نظر پیچیدگی بدون حادثه هستند، قدم‌های کوچک برمی‌داریم.»

Gatik با Walmart Inc و Loblaw Companies Ltd با استفاده از کامیون‌های خودمختار با رانندگان ایمنی کار می‌کند، اگرچه برخی از مسیرهای بدون راننده را در آرکانزاس اداره می‌کند و کمبود جهانی رانندگان را یک فرصت می‌بیند.

نارنگ گفت: «ما تصمیم گرفتیم روی یک مورد استفاده ساده‌تر تمرکز کنیم که در آن نیاز بسیار حاد بود. ما فناوری را به خاطر فناوری نمی‌سازیم.»

(گزارش توسط نیک کری در آکسفورد و پل لینرت در دیترویت؛ ویرایش توسط دیوید کلارک)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.