کابوس تل آویو از اردن به حقیقت پیوست/کرانه باختری درآستانه انفجار

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر، رسانه لبنانی «الاخبار» نزدیک به مقاومت اسلامی لبنان عملیات شهادت طلبانه روز گذشته (یکشنبه) در گذرگاه مرزی «النبی» (الکرامه) در حدفاصل میان اردن و کرانه باختری را حاوی پیام‌های معنادار و نگران کننده‌ای برای اشغالگران تفسیر کرد. الاخبار روز دوشنبه گزارش داد که حادثه تیراندازی به سه

کد خبر : 494149
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کابوس تل آویو از اردن به حقیقت پیوست/کرانه باختری درآستانه انفجار



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از مهر، رسانه لبنانی «الاخبار» نزدیک به مقاومت اسلامی لبنان عملیات شهادت طلبانه روز گذشته (یکشنبه) در گذرگاه مرزی «النبی» (الکرامه) در حدفاصل میان اردن و کرانه باختری را حاوی پیام‌های معنادار و نگران کننده‌ای برای اشغالگران تفسیر کرد.

الاخبار روز دوشنبه گزارش داد که حادثه تیراندازی به سه شهرک نشین صهیونیست در گذرگاه اردنی از سوی یک راننده خودروی باری اردنی که به هلاکت آنان انجامید، بار دیگر، کابوس سران این رژیم در خیزش عملیات‌های شهادت طلبانه از سمت اردن را زنده کرد.

به نوشته نشریه لبنانی، عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه بیانگر شدت خشم و غضب شهروندان اردنی و اردنی‌های فلسطینی تبار از نسل کشی ارتش اشغالگر صهیونیست ضد اهالی غزه طی نزدیک به ۱۲ ماه از جنگ و خشونت علیه ساکنان فلسطینی در تحولات اخیر در کرانه باختری بود.

عملیات الکرامه شکست امنیتی و نظامی اسرائیل بود

به گواه الاخبار، عملیات ضدصهیونیستی الکرامه نه تنها نشان دهنده غلیان بغض و خشم فروغلطیده در میان حامیان مقاومت فلسطینی بود، بلکه به تعبیری دیگر، شکستی دیگر بر تارک منحوس دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها بود؛ چرا که این عملیات در موقعیت جغرافیایی ویژه و حساسی از نگاه اشغالگران رخ داد.

همچنین، عملیات مرگبار ضد صهیونیستی «خالد سلیم الزعبی»، شهروند اردنی ۴۷ ساله و عامل این عملیات شهادت طلبانه نشان داد که جنایات اشغالگران در غزه و کرانه باختری همزمان با خیزش تظاهرات همبستگی با فلسطینیان در سرتاسر جهان و کشورهای عربی بدون واکنش حامیان فلسطینی بر زمین باقی نخواهد ماند.

به گفته الاخبار، این عملیات ضد صهیونیستی نخستین و آخرین عملیات علیه اشغالگران نخواهد بود، کما اینکه، مناقشات مرزی و تبادل آتش در مرزهای مصر با فلسطین اشغالی نیز برغم سانسور سازمان یافته میان دو طرف نشاندهنده میزان خشم علیه نظامیان اشغالگر است.

آیا نقاط مرزی نویدبخش تشدید عملیات ضدصهیونیستی خواهد بود

این گزارش می‌افزاید: با ادامه خشونت اشغالگران در کرانه باختری و عدم دستیابی به آتش بس در جنگ غزه، ممکن است حتی در رژیم‌های عربی همجوار و همسو با اشغالگران که دارای توافقات امنیتی و دیپلماتیک هستند، حامیان فلسطینی اقدام به عملیات‌های مرگبار ضد صهیونیستی انجام دهند که در این صورت، نه تنها، توافقات و دستاوردهای گذشته اشغالگران طی سالیان گذشته با نظام‌های عربی همسو را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه اوضاع را پیش از پیش برای آنان در نواحی مرزی ناامن سازد.

به نوشته رسانه لبنانی، به نظر می‌رسد دورنمای تحولات در فلسطین اشغالی همزمان با خشونت افسارگسیخته اشغالگران علیه ساکنان فلسطینی در کرانه باختری و ادامه تجاوز نظامی به جنوب لبنان و جنایت در غزه به سمت تحولات دراماتیکی پیش رود.

جنون نتانیاهو برای جنگ ادامه دارد؛ روزهای سیاه در انتظار صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به باور الاخبار، چرا که، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم پس از عملیات ضد صهیونیستی الکرامه بار دیگر تلاش کرد که نبرد این رژیم را با فلسطینیان ایدئولوژیکی و مذهبی نشان دهد.

وی ضمن متهم کردن ایران در گشودن جبهه کرانه باختری علیه اشغالگران تاکید کرد که این نبرد تا تحقق «پیروزی مطلق» ادامه خواهد داشت و «بدون شمشیرهای از نیام برنیامده امکان زندگی در خاورمیانه میسر نخواهد بود.»

به گزارش الاخبار، به نظر می‌رسد رژیم اسرائیل از فیصله دادن به درگیری نیز در کرانه باختری ناتوان است و در روزهای آینده این جبهه شاهد غلیان بیشتری علیه اشغالگران خواهد بود، چرا که اظهارات بن غفیر، وزیر تندرو امنیت قومی این رژیم و رئیس شورای شهرک سازی در دره اردن در خصوص لزوم تشدید عملیات‌ها ضد گروه‌های مقاومت در مناطق دیگری از کرانه باختری از جمله «السامره» و «یهودا» نشاندهنده حجم نگرانی آنان از گسترش حملات است.

و حتی پیش از وقوع عملیات الکرامه، رسانه‌های صهیونیستی به نگرانی وزرای افراطی کابینه و ارتش و مؤسسات نظامی درباره احتمال گسترش تنش‌ها در سرتاسر کرانه باختری علیه اشغالگران پرداخته بودند.

همچنین، ارتش اشغالگران پیشتر از نگرانی خود در خصوص گسترش دامنه تنش در کرانه باختری و شکل گیری انتفاضه دیگر همزمان با در راه بودن اعیاد یهودی در ماه آینده میلادی و یورش احتمالی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی برای ادای مناسک مذهبی خبر داده است.

یدیعوت آحارونوت: کرانه باختری در آستانه انفجار است

به گزارش الاخبار، در همین ارتباط، کانال ۱۲ عبری پیشتر از انتقاد شدید ارتش از عملکرد پلیس در عدم مداخله در یورش شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی برای ممانعت احتمالی از هرگونه خیزش انتفاضه دیگر خبر داد.

در حالی که، اظهارات تحریک امیز اخیر بن غفیر در احداث کنیسه در صحن مسجد الاقصی و تشویق مناسک یهودیان طی ماه گذشته میلادی و اعلام وی در گسستن محدودیت‌ها علیه شهرک نشینان و تغییر اوضاع به نفع آنان نشان دهنده در راه بودن تنش‌های گسترده در روزها و هفته‌های آتی است.

به نوشته الاخبار به نقل از یدیعوت آحارونوت، چرا که اقدامات وزرای افراطی صهیونیست سبب شده، شمار جوانانی فلسطینی ساکن در کرانه باختری که به صفوف مقاومت ضد شهرک نشینان می‌پیوندند، افزایش یابد.

و به گواه یک افسر ارشد صهیونیستی در نیروهای ذخیره، «این اوضاع امکان ادامه استمرار آن وجود ندارد، و ما در آستانه انفجار بزرگی از درون خواهیم بود.»

در پایان رسانه لبنانی الخبار به نقل از وبگاه عبری «واللا» به شمار تلفات این رژیم در کرانه باختری پرداخته و می‌نویسد، از زمان آغاز جنگ در غزه، دست کم ۴ هزار ۹۷۳ عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری انجام شده و طی آن، ۳۸ شهرک نشین از جمله، ۱۲ نظامی و ۳ پلیس کشته شده‌اند و ۲۸۵ تن دیگر مجروح شده‌اند.ند. اند
مجری عملیات تیراندازی امروز در گذرگاه الکرامه در مرز بین اردن و فلسطین اشغالی که به کشته شدن ۳ صهیونیست منجر شد، شهید عبدالسلام خالد سلیم الزعبی ۴۷ ساله از روستای الشجره در مجاورت الرمثا در شمال غرب اردن است.

یک راننده کامیون حدود ساعت ۱۰ صبح وارد گذرگاه الکرامه در مرز اردن و فلسطین اشغالی شده و از فاصله صفر اقدام به تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در این گذرگاه کرده است.

در این عملیات سه اسرائیلی کشته شدند و مجری عملیات هم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

گفتنی است که اردنی‌ها پس از این عملیات شهادت طلبانه در گذرگاه میان این کشور با فلسطین اشغالی به وجد آمدند و شیرینی پخش کردند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.