کابوس اروپا با برگشت شبح هسته‌ای پوتین

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، نشریه ایل جورناله ایتالیا در گزارشی به قلم  لورنتزو ویتا نوشت: برای اروپا و غرب گفتگوی مجدد در خصوص تسلیحات هسته ای قابل هضم نیست. به نظر می رسید که دوران جنگ سرد و نیز سلاح اتمی به عنوان حربه نهایی به سر آمده باشد. لیکن جنگ در اوکراین متأسفانه باعث شد که

کد خبر : 173404
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
کابوس اروپا با برگشت شبح هسته‌ای پوتین

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، نشریه ایل جورناله ایتالیا در گزارشی به قلم  لورنتزو ویتا نوشت: برای اروپا و غرب گفتگوی مجدد در خصوص تسلیحات هسته ای قابل هضم نیست. به نظر می رسید که دوران جنگ سرد و نیز سلاح اتمی به عنوان حربه نهایی به سر آمده باشد. لیکن جنگ در اوکراین متأسفانه باعث شد که زمان به عقب برگردد و غرب با واقعیتی مواجه شد که شاید پس از فروپاشی اتحاد شوروی خیلی سریع سعی کرده بود آن را محو نماید. 

 اما اکنون شبح تسلیحات هسته ای بعد از آنکه پوتین نیروهای راهبردی اش را به حالت آماده باش در آورد، با قدرت تمام به کابوس کشورهای اروپا تبدیل شد. روشن است که یک چنین سخنانی در خلال یک جنگ واقعی نشانه ای است که نمی تواند باعث نگرانی و تشویش نشود.

 بسیاری از خود می پرسند که چه چیزی باعث شده مسکو و بلاروس تصمیم بگیرند این راه را در پیش بگیرند. به عقیده برخی صحبت از هشداری در قبال ناتو و اوکراین در خصوص این موضوع است که با شروط کرملین قرار است جنگ پایان پذیرد. در این مورد پذیرش مذاکرات در بلاروس بلافاصله بعد از اعلان پوتین در خصوص زرادخانه راهبردی، توجیه کننده مفهوم سخنان پوتین به عنوان ابزاری موثر و نیز نگران کننده برای اعمال فشار بر دشمنش است. 

البته به عقیده پوتین دست گذاشتن روی موضوع هسته ای از تحرکات اخیر ناتو و به ویژه از سخنان لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در خصوص امکان به کارگیری تشکیلات بین المللی علیه روس ها در اوکراین نشأت می گیرد. سخنانی که با اعمال تحریم ها که به عقیده مسکو مشروعیت ندارند و  نیز با سرازیر شدن تسلیحات به نفع ارتش کی یف توأم می گردد.

به عبارتی به روایت مقامات روسی مسکو باعث افزایش تنش نشده بلکه همه چیز معلول تشدید اقدامات غرب برای مسأله ای است که به طور نظری فقط به روسیه و همسایه اش مربوط می گردد.

سناریوی یک جنگ هسته ای به نظر کمتر قابل باور است لیکن روشن است که تشدید جنگ همراه با توقف مذاکرات و فشار عظیم در قبال رهبر روسیه سناریوهایی را باز می کند که تمامی قدرت های غربی در حال لحاظ کردن آنها می باشند. حتی خود پنتاگون گفت که قصد دارد سخنان پوتین را در نظر بگیرد تا پی ببرد که چه تعبیری باید از آن کرد.

حال اینکه این فقط یک حرکت روانی از سوی رهبر روسیه باشد به هرحالت به طرز خاصی توجه ناتو و آمریکا را به خود جلب کرده است. دکترین راهبردی روسیه در خصوص استفاده از سلاح هسته ای پیش از این بسیاری از تحلیلگران را مورد هشدار قرار داده بود.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.